Medicinsk eller kirurgisk abort?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.320 visninger
9 svar
0 synes godt om
4. maj 2017

Anonym trådstarter

hvad skal man vælge? Hvad taler for og imod? 

Jeg har læst på nettet men søger råd fra folk der har prøvet det

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. maj 2017

Enitst86

Jeg har kun prøvet medicinsk.. Kunne jeg skrue tiden tilbage ville jeg vælge kirurgisk.. Men ved jo af gode grunde ikke om det ville være bedre.. Ved bare at jeg stod derhjemme med decideret blodbad og en folder der beskriver smerterne som menstruations lignende.. Da jeg et års tid efter fødte min datter indså jeg at dét de dengang kaldte menstruations lignende smerter i virkeligheden var veer.. Aldrig mere medicinsk...!!

Anmeld Citér

4. maj 2017

Enirt

Jeg har fået en kirurgisk abort og det ville jeg gøre om igen hvis jeg nogen sinde skulle stå i samme situation. Jeg blev undersøgt og fik en tid til den dag hvor det skulle ske.

Jeg skulle være fastende, da jeg skulle i fuld narkose. Jeg blev så lagt til at "sove" og da jeg vågnede var det overstået. Samt at den alt overskyggende kvalme jeg havde haft indtil da, var væk. Så jeg var glad for at det var det jeg havde valgt.

Nogen taler imod kirurgisk, da nogen mener det kan give komplikationer ift. senere graviditet. Jeg har fået 2 sunde og raske børn efterfølgende. Så det gælder i hvert fald ikke i mit tilfælde

Anmeld Citér

4. maj 2017

A-1995

Jeg fik kirurgisk og det gik så nemt og fint. Jeg blødte en time efter og det var det. Ingen smerter eller noget. 

Ville aldrig vælge medicinsk. 

Anmeld Citér

4. maj 2017

AnoMom

Anonym skriver:

Hvis du er mindre 9 uger henne laver de meget sjældent kirugiake aborter. 

Jeg har aldrig fået en medicinsk. Men har en veninde der fik en for ikk så længe siden i 7. uge og hun fortalte at det slet ikke var så slemt som hun frygtede. Men at det til gengæld var ulækkert. Hun havde ingen smerter udover almindelig mens smerter. 

Jeg har selv fået en kirugisk i uge 11 og jeg synes ikke det var slemt. Havde ingen smerter og blødte ikke særlig meget. Det tog 20 min så var det overstået. Jeg havde ikke andre valg end kirugisk fordi graviditeten var så langt henne 

Anmeld Citér

4. maj 2017

Beem82

Jeg har prøvet en medicinsk abort i uge 8ish og det var en voldsom blødning med store klumper. Det var værst de første timer, men den ret kraftige blødning fortsatte de næste par dage hvor det var nødvendigt med de store bind og de skulle skiftes ca hver 2-3 time.

Smerterne svarede til en rigtig grum mens. Dem har jeg af og til så det var ikke så overvældende. Og panodilen tog det ok.

Desværre var det hele ikke kommet ud og jeg måtte igennem en kirurgisk bagefter. 15 min så var det overstået og minimal blødning bagefter.

De anbefaler den medicinske da det skulle være en bedre proces for kroppen. Og der er altid risici ved kirurgiske indgreb. Derudover undgår de kirurgisk abort hvis man ikke er så langt henne, da det gør det sværere at få alt med ud.

Jeg var igennem processen i november og er nu 8 uger henne i dag. Det tog noget tid før min krop var tilbage på sporet, men det lykkes til sidst

Anmeld Citér

4. maj 2017

Anonym trådstarter

Tusind tak for alle jeres svar

er der nogen der ved hvorfor de så gerne vil have folk til at vælge medicinsk abort? Er det mon udelukkende et spørgsmål om behandlingsprisen?

Anmeld Citér

5. maj 2017

Ms.Momo

Profilbillede for Ms.Momo
så fik jeg to fredagsbørn; Victor 11.01.08 og Elise 11.04.14
Anonym skriver:

Jeg har prøvet begge dele og jeg ville bestemt fraråde medicinsk.

Jeg blev indlagt i 2006 med kraftigt blødning hvor det viste sig at jeg havde tabt barnet, men ikke resten så jeg fik en medicinsk abort. Det blev en nat med så mange smerter at jeg ikke fik sovet til trods for en masse smertestillende. Næste morgen fik jeg at vide at det ikke havde hjulpet så det blev kirurgisk.

Da jeg skulle have en abort nogle år efter valgte jeg den kirurgiske fra start, og der havde jeg ingen gener.

Anmeld Citér

5. maj 2017

Stivdie

Jeg har fået en kirurgisk abort, da fosteret døde i 9+0.

Det var hurtigt, smertefrit og nemt. Ikke ret voldsom blødning efterfølgende, men i mit tilfælde Pletblødning et par uger. Til gengæld var min psyke slet ikke med, og det tog meget lang tid for mit hoved at acceptere, jeg ikke længere var gravid. 

Ulempen ved en kirurgisk er, at der er større risiko for underlivsinfektion efterfølgende, da der har været fremmedelegeme inde i livmoderen, og at der er en lille risiko for, de kommer til at penetrere livmodervæggen under udskrabningen. Ved ikke hvad det ville betyde, for det skete ikke for mig. 

Anmeld Citér

5. maj 2017

drabo

Profilbillede for drabo

Jeg har også kun fået kirugiske aborter, og de har været nemme og smertefri.

tror man anbefaler medicinsk fordi det ikke er et kirurgisk indgreb med de risici som det indbefatter. Både det med fremmed legemer i livmoderen, men også det at man skal i fuld narkose er noget der kan give bivirkninger.

jeg har dog været utrolig glad for at få det overstået og ikke skulle gå i dagevis og gennemgå det.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.