Mærker i ægløsning?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: Mærker du din ægløsning?

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

969 visninger
8 svar
2 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
3. maj 2017

Anonym trådstarter

Hejsa 

Jeg tror ikke umiddelbart jeg selv har oplevet at mærke ægløsning og har læst om andre som mærker det tydeligt. 

Men hvor mange mærker det rent faktisk? Og hvordan føles det? Er ret nysgerrig, da jeg netop ikke selv kan mærke nogen ændring.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. maj 2017

Thilde86

Jeg mærker det langt de fleste gange. Hos mig føles det en del ligesom menstruationssmerter. Dog er mine ægløsningssmerter lokaliseret til den side, hvor ægløsningen sker fra (det er så forskelligt hvilken side det er), hvor menstruationssmerterne er mere centralt lokaliserede.

Så jeg har svaret at jeg nogle gange mærker set, selvom det er langt de fleste gange. De gange jeg ikke gør har jeg en mistanke om, at det er fordi jeg er meget travlt beskæftiget med andet på set pågældende tidspunkt, så jeg ikke er opmærksom nok på min krop.

Anmeld Citér

4. maj 2017

ErDetSnartNU

Jeg mærkede det aldrig før efter jeg havde født. Jeg ved ikke, om det er den kropslige forandring pga graviditeten eller pga min kobberspiral, men nu mærker jeg ægløsningen hver gang - og det gør ofte NAS  Det er også ved mig lokalt kanaliseret, og jeg bilder mig selv ind, smerten flytter sig som ægget bevæger sig nedad. 

Jeg håber det måske betyder at jeg nu laver nogle supergode store æg så næste graviditet kommer lidt hurtigere end vores første 

Anmeld Citér

4. maj 2017

Troldemommi

Jeg ved ikke om det er fordi jeg aldrig har menstruationssmerter at jeg aldrig har mærket noget som helst dernede, jo jeg kan mærke veer, men det er vist også det 

Anmeld Citér

4. maj 2017

Anonym trådstarter

Troldemommi skriver:

Jeg ved ikke om det er fordi jeg aldrig har menstruationssmerter at jeg aldrig har mærket noget som helst dernede, jo jeg kan mærke veer, men det er vist også det 

Det er lige netop sådan jeg har det. Mærker sjældent noget til min mens, og hvis jeg gør så er det sjovt nok i højre knæ  men jeg mærker nemlig heller ikke det store i underlivet generelt, så det kan da være det har en sammenhæng. 

Anmeld Citér

4. maj 2017

Anonym trådstarter

ErDetSnartNU skriver:

Jeg mærkede det aldrig før efter jeg havde født. Jeg ved ikke, om det er den kropslige forandring pga graviditeten eller pga min kobberspiral, men nu mærker jeg ægløsningen hver gang - og det gør ofte NAS  Det er også ved mig lokalt kanaliseret, og jeg bilder mig selv ind, smerten flytter sig som ægget bevæger sig nedad. 

Jeg håber det måske betyder at jeg nu laver nogle supergode store æg så næste graviditet kommer lidt hurtigere end vores første 

Tak for svar 

Ja det er jo typisk kroppen at ændre sig efter fødsel. Men jeg her nu aldrig oplevet ægløsning hverken før eller efter fødslen af min søn. Men det er rart med et par beskrivelser af, hvordan det føles og så en procent inddeling af, hvad folk oplever. Kan se at det er ret forskelligt, hvad folk oplever 

Anmeld Citér

4. maj 2017

Anonym trådstarter

Thilde86 skriver:

Jeg mærker det langt de fleste gange. Hos mig føles det en del ligesom menstruationssmerter. Dog er mine ægløsningssmerter lokaliseret til den side, hvor ægløsningen sker fra (det er så forskelligt hvilken side det er), hvor menstruationssmerterne er mere centralt lokaliserede.

Så jeg har svaret at jeg nogle gange mærker set, selvom det er langt de fleste gange. De gange jeg ikke gør har jeg en mistanke om, at det er fordi jeg er meget travlt beskæftiget med andet på set pågældende tidspunkt, så jeg ikke er opmærksom nok på min krop.

Tak for svaret, det er rart at få en beskrivelse af det, hvis man en dag skulle opleve noget og undre sig over det. 

Kan de at det er forskelligt fra person til person på afstemningen. Troede lige jeg var unormal, men det er jeg vidst lang fra!  Jeg tror jeg vil mærke lidt efter i midten af min cyklus - det kan jo være jeg ikke har bidt mærke i det hvis jeg har været i gang med en masse. 

Anmeld Citér

4. maj 2017

Bebe89

Før jeg fødte, mærkede jeg ikke noget til min ægløsning. Nu mærker jeg det som regel. Jeg er oppustet og øm i underlivet, sådan en helt speciel følelse, som jeg efterfølgende har regnet ud må være ægløsning. Også pga øget udflåd 

Anmeld Citér

4. maj 2017

AnoMom

Anonym skriver:

Hejsa 

Jeg tror ikke umiddelbart jeg selv har oplevet at mærke ægløsning og har læst om andre som mærker det tydeligt. 

Men hvor mange mærker det rent faktisk? Og hvordan føles det? Er ret nysgerrig, da jeg netop ikke selv kan mærke nogen ændring.

Ja jeg ikke var på p-piller mærkede jeg den hver gang. For mig var det små niv i den side ægget løsnede sig og så bare murren i mave en dags tid. Nogle gange fik jeg ømme brystvorter 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.