Kan man spise sig gravid?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

485 visninger
6 svar
4 synes godt om
3. maj 2017

frk-skruk

Er der nogle af jer, der har gode erfaringer med kostomlægning eller særlige kosttilskud ifm. graviditet? Eller har I gjort noget særligt, som I tror har haft en indvirkning? Yoga fx? 

Jeg forsøger at blive gravid, og jeg vil meget gerne gøre noget ekstra, hvis jeg kan 

Kh den skrukke

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. maj 2017

Cherraly

Profilbillede for Cherraly
frk-skruk skriver:

Er der nogle af jer, der har gode erfaringer med kostomlægning eller særlige kosttilskud ifm. graviditet? Eller har I gjort noget særligt, som I tror har haft en indvirkning? Yoga fx? 

Jeg forsøger at blive gravid, og jeg vil meget gerne gøre noget ekstra, hvis jeg kan 

Kh den skrukke

Jeg har gode erfaringer med at ændre diæt, så jeg har fået regelmæssig menstruation, som jeg ikke har haft i årevis pga pco. Før var det altid mindst 32 dage og mere imellem, nu er min cyklus på præcis 28 dage. Og jeg blev gravid på naturlig vis efter kostomlægning. Så det kan være en ide at snakke med en diætist. Der er faktisk også en bog, der decideret hedder "Spis dig gravid" 

Anmeld Citér

3. maj 2017

Mortil2piger18

Jeg blev gravid efter at have spist Pco venligt i en måde, har Pco og meget uregelmæssig cyklus. Vi havde der forsøgt i 2.5 år og været i behandling, desværre har jeg lige været igennem en sen abort og har mistet hende. Men det har ikke noget med det at gøre.

jeg er håbet på kostomlægning igen i håb om at jeg bliver gravid igen

Anmeld Citér

3. maj 2017

TLO

Synes det er svært at være helt sikker på, at det lige præcis er kosten, der gør udslaget, men helt klart kan man spise sig sundere, og dermed er det jo ganske naturligt at slutte også mere fertil.

Jeg har selv lavt stofskifte, og efter jeg startede på at spise efter 'Spis dig gravid' faldt mit behov for stofskifte-medicin, hvilket jeg mener, er en helt klar indikator på kostens betydning for kroppen/din sundhed.

Jeg er også efterfølgende blevet gravid. Første gang ca 4 mdr efter kostoplægning, hvro det dog endte med en MA; min alder gør, at der er langt mellem de gode æg. Anden gang nu her efter ivf med kromosomanalyse inden oplægning af ægget. Jeg er i dag 27+1

Anmeld Citér

3. maj 2017

frk-skruk

Mortilenengel17 skriver:

Jeg blev gravid efter at have spist Pco venligt i en måde, har Pco og meget uregelmæssig cyklus. Vi havde der forsøgt i 2.5 år og været i behandling, desværre har jeg lige været igennem en sen abort og har mistet hende. Men det har ikke noget med det at gøre.

jeg er håbet på kostomlægning igen i håb om at jeg bliver gravid igen

Puha, det er jeg ked af at høre. Håber snart det lykkes for jer! 

Anmeld Citér

3. maj 2017

CR

frk-skruk skriver:

Kh den skrukke

Det er ikke så meget en kostomlægning, men mere ting jeg har holdt mig fra fuldstændig.

Kaffe og andre koffein holdige produkter, både energi drik, cola og the.

Ingen alkohol.

Tænke over indtag af sukker mængde.

De gange hvor jeg er blevet gravid har jeg fulgt det 100 % fra før min mens i den cyklus hvor jeg er blevet gravid. 

Anmeld Citér

4. maj 2017

Mortil2piger18

frk-skruk skriver:

Puha, det er jeg ked af at høre. Håber snart det lykkes for jer! 

Ja det havde vi ikke lige set komme, men jeg prøver at ruske i mig selv og komme ovenpå igen, men ja er sikker på det var kosten der gjorde jeg blev gravid, derfor forsøger jeg nu igen

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.