Jeg tror sgu den er der

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

502 visninger
10 svar
5 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
3. maj 2017

Mel92

Hej tøser

Jeg tror sgu jeg er gravid. Eller det vil sige, det er jeg. Jeg tog to tests i går, hvor den ene var bragende positiv efter 1 minut, den anden (af andet mærke) var lidt mindre tydlig, men stadig ingen tvivl. Og her til morgen kunne jeg jo ikke lade være igen, og den blev også meget flot, og meget hurtigt, positiv! Jeg er så glad, men tør alligevel ikke rigtigt at tro på det endnu  hvad jeg har regnet ud, er jeg 4+3 i dag. Min læge åbner selvfølgelig først klokken 13 i dag, så typisk 

Jeg ved egentlig ikke hvorfor jeg har skrevet det her indlæg, men jeg har bare så glad
Jeg har dog et lille spørgsmål til jer. For mig og min kæreste vil gerne holde baby hemmeligt indtil nakkefold. Vores forældre og bedste venner og veninder får det selvfølgelig at vide før det fx bliver postet på Facebook, men uanset hvad først efter vi har været til en tidlig scanning 
Spørgsmålet er så bare, om i har nogle gode råd til at holde graviditeten hemmelig lidt endnu? Min bedste veninde er fx meget skruk, og vi snakker meget om den dag vi får børn. Vi ryger smøger sammen når vi er sammen, men jeg har prøvet at stoppe en masse gange, så jeg tænker at bilde hende ind at nu vil jeg altså gøre det! Men jeg er bange for at hun får en mistanke når vi skal være sammen her om et par dage. Har i nogle gode råd?
Rigtig god dag 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. maj 2017

HPH

PrincessConsuela skriver:

Hej tøser

Jeg tror sgu jeg er gravid. Eller det vil sige, det er jeg. Jeg tog to tests i går, hvor den ene var bragende positiv efter 1 minut, den anden (af andet mærke) var lidt mindre tydlig, men stadig ingen tvivl. Og her til morgen kunne jeg jo ikke lade være igen, og den blev også meget flot, og meget hurtigt, positiv! Jeg er så glad, men tør alligevel ikke rigtigt at tro på det endnu  hvad jeg har regnet ud, er jeg 4+3 i dag. Min læge åbner selvfølgelig først klokken 13 i dag, så typisk 

Jeg ved egentlig ikke hvorfor jeg har skrevet det her indlæg, men jeg har bare så glad
Jeg har dog et lille spørgsmål til jer. For mig og min kæreste vil gerne holde baby hemmeligt indtil nakkefold. Vores forældre og bedste venner og veninder får det selvfølgelig at vide før det fx bliver postet på Facebook, men uanset hvad først efter vi har været til en tidlig scanning 
Spørgsmålet er så bare, om i har nogle gode råd til at holde graviditeten hemmelig lidt endnu? Min bedste veninde er fx meget skruk, og vi snakker meget om den dag vi får børn. Vi ryger smøger sammen når vi er sammen, men jeg har prøvet at stoppe en masse gange, så jeg tænker at bilde hende ind at nu vil jeg altså gøre det! Men jeg er bange for at hun får en mistanke når vi skal være sammen her om et par dage. Har i nogle gode råd?
Rigtig god dag 

Tillykke 

du behøver ikke ringe til lægen, du skal først snakke med ham når du er ca 8+

jeg vil da prøve at sige at nu skal det være med det rygestop, prøv om du kan få hende med evt, så i er sammen om det.

der er altid nogen som får mistanke, men heldigvis sjælden nogen som direkte spørger.

Anmeld Citér

3. maj 2017

Mel92

HPH skriver:

Tillykke 

du behøver ikke ringe til lægen, du skal først snakke med ham når du er ca 8+

jeg vil da prøve at sige at nu skal det være med det rygestop, prøv om du kan få hende med evt, så i er sammen om det.

der er altid nogen som får mistanke, men heldigvis sjælden nogen som direkte spørger.

Mange tak

Det har du jo egentlig ret i. Så gør det ikke så meget min læge først åbner sent 

det lyder som en god idé! Tak 

Anmeld Citér

3. maj 2017

Love Angel

Profilbillede for Love Angel
Mor til 4

Er helt enig med HPH 

sig til din veninde at nu vil du prøve at stoppe med at ryge og at det kunne være fantastisk at prøve at stoppe sammen så kan i også støtte hinanden i det. 

På den måde er der ikke så stor chance for at hun gennemskuer dig

og stort tillykke med graviditeten. Er det første barn?

Anmeld Citér

3. maj 2017

Mel92

Love Angel skriver:

Er helt enig med HPH 

sig til din veninde at nu vil du prøve at stoppe med at ryge og at det kunne være fantastisk at prøve at stoppe sammen så kan i også støtte hinanden i det. 

På den måde er der ikke så stor chance for at hun gennemskuer dig

og stort tillykke med graviditeten. Er det første barn?

Det må jeg prøve ja  

og ellers må jeg fyre nogle hvide løgne af når det er  

og mange tak! Ja det er første barn. Vi har prøvet siden start august, og vi troede faktisk efterhånden at der var noget galt. Lige i den her cyklus, regnede jeg slet ikke med at blive gravid, fordi vi ikke har haft vildt meget sex, men åbenbart alligevel 

Anmeld Citér

3. maj 2017

Anonym

PrincessConsuela skriver:

Hej tøser

Rigtig god dag 

Stort tillykke med det!  

Det haster ikke med at ringe til lægen. Han vil alligevel først se dig i uge 8  

Og om at holde det hemmeligt, er det jo bare et spørgsmål om at gøre som du plejer - bortset fra cigaretterne self - så du ikke vækker nogen mistanke. 

Og tidlig scanning skal du forresten betale dig fra, hvis du vil have sådan en.

Men, endnu engang tillykke 

Anmeld Citér

3. maj 2017

Beem82

Tillykke med graviditeten 

Hvorfor ikke dele det med din bedste veninde? Jeg har i alle mine graviditeter haft et stort behov for at snakke med en om det og det blev selvfølgelig min næreste veninde. I kan have denne store hemmelighed, som jeg tænker hun bliver pavestolt over at blive en del af. Og hvis det går galt - det gør det selvfølgelig ikke - så har du hende at støtte dig til.

Igen tillykke 

Anmeld Citér

3. maj 2017

Mel92

Anonym skriver:

Stort tillykke med det!  

Det haster ikke med at ringe til lægen. Han vil alligevel først se dig i uge 8  

Og om at holde det hemmeligt, er det jo bare et spørgsmål om at gøre som du plejer - bortset fra cigaretterne self - så du ikke vækker nogen mistanke. 

Og tidlig scanning skal du forresten betale dig fra, hvis du vil have sådan en.

Men, endnu engang tillykke 

Det vil jeg prøve på tak 

Jeg er klar over det koster lidt at få tidlig scanning, men det er noget vi har besluttet fra starten  

Mange tak 

Anmeld Citér

3. maj 2017

Mel92

Beem82 skriver:

Hvorfor ikke dele det med din bedste veninde? Jeg har i alle mine graviditeter haft et stort behov for at snakke med en om det og det blev selvfølgelig min næreste veninde. I kan have denne store hemmelighed, som jeg tænker hun bliver pavestolt over at blive en del af. Og hvis det går galt - det gør det selvfølgelig ikke - så har du hende at støtte dig til.

Igen tillykke 

Mange tak

Jeg ved at min veninde vil blive overlykkelig, og jeg glæder mig også meget til at fortælle hende det, men hun reagerer også meget voldsomt fordi hun er så sindssygt skruk, altså sådan virkelig, lidt for meget. Hun har vidst vi har prøvet i nogle måneder og hun har faktisk været så ivrig efter den her baby, at jeg har følt mig stresset af hende, hvis det giver mening, og derfor vil jeg gerne vente lidt med at fortælle det lidt endnu. Det har jeg i det hele taget, hele tiden følt var bedst for os. Min kæreste ønsker slet ikke at vi fortæller noget til nogen før nakkefold, hvor jeg gerne vil fortælle det til mine nærmeste hurtigere, så det er også en form for kompromis. Og jo hun vil blive ellevild, men uanset hvad vil jeg gerne vente til vi har fået lavet en tidlig scanning   Lige nu er det kun mig og min kærestes hemmelighed 

Anmeld Citér

3. maj 2017

Mel92

Beem82 skriver:

Igen tillykke 

Når det så er sagt, så skal det siges at jeg vil gøre lidt ud af at fortælle hende det  det skal ikke bare være over telefonen, men det skal være lidt specielt, fordi jeg ved hun bliver så glad og er min bedste veninde 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.