Den kriminelle lavalder!?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. oktober 2009

Vingummien

malou skriver:

Jeg synes slet ikke der burde være en lav-alder..... laver de noget kriminelt må de tage straffen uanset alder!!!

knus malou

Enig er noget om snakken. Vil nu nødig se min dreng på 14 mdr i fængsel fordi han har stykket en anden dreng i vuggestuen med en gaffel

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. oktober 2009

malou

suanne85 skriver:

Enig er noget om snakken. Vil nu nødig se min dreng på 14 mdr i fængsel fordi han har stykket en anden dreng i vuggestuen med en gaffel

haha... nej selvfølgelig ikke...  baby isolation er jeg ikke tilhænger af...

Anmeld

8. oktober 2009

Vingummien

malou skriver:

haha... nej selvfølgelig ikke...  baby isolation er jeg ikke tilhænger af...

Anmeld

8. oktober 2009

oo

hmm...ja jeg er så en af dem der ikke syntes det er hverken særlig konstruktivt eller særlig smart at bruge en hel masse skattepenge og tid på at lave den slags love når der er så mange andre ting der burde fokuseres på.
Jeg vil dog sige, at jeg klart syntes fodlænker er at foretrække i forhold til fængsel når det gælder fanger af mindre kriminel karakter, det fandt Lene Espersen da også ud af efter hun for få år siden svinede Finland til for deres initiativ til at bruge fodlænker og derved forhindre at småkriminelle kom i kontakt med de hardcore kriminelle i fængslerne.
Jeg ville ønske at der var et langt bedre netværk i DK for udsatte børn og unge, så de IKKE følte sig fristede til at begå kriminalitet osv., men det er ønsketænkning at nogen af de store partier vil sørge for mere lighed i lille danmark ...

Anmeld

8. oktober 2009

Ansemusen

Ja jeg synes jo at forebygning er langt bedre end hårde straffe! Der er en grund til at de unge ender hvor de gør, så håber vi kan få gjort noget forebyggende i stedet!

Anmeld

8. oktober 2009

Honningblomst

ka-ri-na skriver:

jeg synes det er fint de vil sænke den kriminelle lavalder et år.... men det er sørgeligt at der overhovedet er nødvendigt... jeg mener der ligeledes bør bruges mere krudt på at "fange" de unge før det går galt, der er jo tydeligvis nogle forældre der svigter eller ikke magter deres børn... og det er da der man bør sætte ind, før kriminaliteten sker...

Helt enig...at sætte fodlænker på børn er efter min mening bare at svigte og opgive dem. De børn har det svært og har brug for hjælp ikke straf. Jeg tæker de har oplevet nok af straf, vis dem da man vil dem og tror på dem.
Knus Eva.

Anmeld

8. oktober 2009

NaFe

malou skriver:

Jeg synes slet ikke der burde være en lav-alder..... laver de noget kriminelt må de tage straffen uanset alder!!!

knus malou

Helt enig....

Anmeld

8. oktober 2009

Honningblomst

Tjuhl skriver:

hmm...ja jeg er så en af dem der ikke syntes det er hverken særlig konstruktivt eller særlig smart at bruge en hel masse skattepenge og tid på at lave den slags love når der er så mange andre ting der burde fokuseres på.
Jeg vil dog sige, at jeg klart syntes fodlænker er at foretrække i forhold til fængsel når det gælder fanger af mindre kriminel karakter, det fandt Lene Espersen da også ud af efter hun for få år siden svinede Finland til for deres initiativ til at bruge fodlænker og derved forhindre at småkriminelle kom i kontakt med de hardcore kriminelle i fængslerne.
Jeg ville ønske at der var et langt bedre netværk i DK for udsatte børn og unge, så de IKKE følte sig fristede til at begå kriminalitet osv., men det er ønsketænkning at nogen af de store partier vil sørge for mere lighed i lille danmark ...

Anmeld

8. oktober 2009

frk andreasen

helt enig til begge ting

Anmeld

8. oktober 2009

TbCp

ka-ri-na skriver:

jeg synes det er fint de vil sænke den kriminelle lavalder et år.... men det er sørgeligt at der overhovedet er nødvendigt... jeg mener der ligeledes bør bruges mere krudt på at "fange" de unge før det går galt, der er jo tydeligvis nogle forældre der svigter eller ikke magter deres børn... og det er da der man bør sætte ind, før kriminaliteten sker...

Enig!
Det var noget i den stil jeg ville have forsøgt at formulere men det gjorde du fint

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.