Har i prøvet det? Hvor i står der med de to streger foran jer, men i kan simpelthen ikke tro det? Fordi det er for uvirkeligt? Det er mit tredje barn, men min kæreste og mit første fælles barn. Jeg kan mærke det i kroppen. Det samme som med de andre to: at jeg med hurtige bevægelser får ondt i ledbånd nede i livmoderområdet. Jeg har været træt som et alderdomshjem de sidste dage. Og stregerne er der. Men det virker bare så syret! Som om det ikke et virkeligt! Barnet er i den grad ønsket, men egentlig er det lidt en upser, måske også derfor det føles så uvirkeligt.
Vi havde først forsøgt i 2 måneder, så aftalte vi at det måske var mere praktisk at vente et år. Så startede jeg på p piller igen, men reagerede negativt på dem, så jeg stoppede midt i pakken og fik min mens. Et par uger efter begyndte jeg at bløde lidt igen, og dum som jeg åbenbart er troede jeg, at det var mens igen, og at den kom tidligt pga jeg var stoppet midt i en pakke p piller. Så min kæreste og jeg havde ubeskyttet sex, for hey, det var jo mens.
Ved godt sikre perioder ikke findes, men vi havde det jo sådan, at det ikke ville gøre noget hvis jeg blev gravid, det var bare mere praktisk om et år. Så det var ikke noget vi sådan gik direkte efter, og har brugt kondom ellers denne cyklus. Jeg småblødte så kun et par dage og læste efterfølgende at man godt kan bløde lidt under ÆL, flot klaret ikke
jeg er 28, er mor til to, man skulle troede jeg vidste bedre.
Men altså. Gravid blev jeg, og fordi vi ikke en gang forsøgte aktivt, så føles det bare så vildt og uvirkeligt! Jeg er jo sindssyge glad, men vildt bange for at tro på det, for kan det virkelig være sandt? Min søde kæreste render rundt med tårer i øjnene af lykke, det er simpelthen så dejligt og stort.
Hvor længe gik der før i fik rusket op i jer selv og fattede, at den var god nok?
Anmeld
Citér