Måske gravid

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

401 visninger
8 svar
2 synes godt om
30. april 2017

Anonym trådstarter

ja puha hvor skal jeg starte. 

Jeg er måske gravid, skal tage en test imorgen. Sagen er den at vi har en pige på 7 og en pige på knap 10 måneder og vi skulle jo absolut ikke have flere børn. Men men men jeg står nu i den situation at jeg ikke kan huske sidste mens, jeg fryser hele tiden er øget træt og har mega kvalme specielt om aftenen noget jeg kun har oplevet under graviditet. 

Min mand som også er far til de to andre ønsker ikke umiddelbart  flere børn men jeg er simpelthen i tvivl om jeg kan gennemføre en abort. Når jeg kigger på vores to skønne tøser og ved hvor fantastiske børn vi laver! 

Den lille har vi fået hjælp til efter selv at have prøvet i 2 år eller mere uden held så vi havde faktisk ikke skænket graviditet en tanke (ja komplet åndssvagt) 

jeg er 36 og har problemer med stofskiftet, vejer derfor en del kg for meget og selvom jeg vel egentlig hælder til at beholde barnet er jeg død bange for hvad det vil gøre ved min krop at udsætte mig selv for endnu en graviditet så kort tid efter den anden og så syntes jeg jo også jeg er ved at være der aldersmæssigt hvor jeg ikke ved om jeg egentlig ikke syntes jeg er ved at være for gammel til flere børn. 

Nå men det var lige lidt tanker der fyldte her søndag aften

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. april 2017

Bananaalice

Men hvordan er det sket?

Anmeld Citér

1. maj 2017

Ayasmor

Anonym skriver:

Jeg er måske gravid, skal tage en test imorgen. Sagen er den at vi har en pige på 7 og en pige på knap 10 måneder og vi skulle jo absolut ikke have flere børn. Men men men jeg står nu i den situation at jeg ikke kan huske sidste mens, jeg fryser hele tiden er øget træt og har mega kvalme specielt om aftenen noget jeg kun har oplevet under graviditet. 

Min mand som også er far til de to andre ønsker ikke umiddelbart  flere børn men jeg er simpelthen i tvivl om jeg kan gennemføre en abort. Når jeg kigger på vores to skønne tøser og ved hvor fantastiske børn vi laver! 

Den lille har vi fået hjælp til efter selv at have prøvet i 2 år eller mere uden held så vi havde faktisk ikke skænket graviditet en tanke (ja komplet åndssvagt) 

jeg er 36 og har problemer med stofskiftet, vejer derfor en del kg for meget og selvom jeg vel egentlig hælder til at beholde barnet er jeg død bange for hvad det vil gøre ved min krop at udsætte mig selv for endnu en graviditet så kort tid efter den anden og så syntes jeg jo også jeg er ved at være der aldersmæssigt hvor jeg ikke ved om jeg egentlig ikke syntes jeg er ved at være for gammel til flere børn. 

Håber testen har givet lige det resultat, du ønsker 

Anmeld Citér

1. maj 2017

L-mor

Anonym skriver:

Hvis du er gravid, ville jeg i din situation begynde med en snak med lægen - i dag! - om mulighederne for at afbryde graviditeten. Kan det fx ordnes medicinsk? Ville du have det ok med det? Osv. Og rn snak med lægen om dit stofskifteproblem og din netop overståede graviditet - hvor udfordrende vil det være for din krop? Hvad anbefaler lægen i din situation. 

Dernæst ville jeg prøve at sortere lidt i dine bekymringer/overvejelser. Der er nogle selvpålagte begrænsninger (jeg synes egentlig jeg er for gammel (tydeligvis ikke biologisk) og min mand og jeg havde ikke tænkt os, at vi skulle have flere børn) og de praktiske/udefrakommende - økonomi (ny bil? Et værelse mere? Osv.), dit helbred, osv. De første er I selv herrer over og kan lægge fra jer (over tid, men det skal nok gå). Kategori to ville jeg kigge igennem en for en, se på handlemuligheder, osv. 

To småbørn og en 8-årig, mor med ødelagt helbred og far der knokler 24/7 for at hive penge hjem til at holde den synkende skude flydende, går ikke. Et tredje barn, der kom, da man 'egentlig ikke skulle have flere/var for gammel', osv. kan være en stor glæde, man altid vil være taknemmelig for. 

Held og lykke med at træffe jeres beslutning.

Anmeld Citér

2. maj 2017

Anonym trådstarter

Ja jeg stod jo så igår med en bragende positiv test så nu har jeg fået tid til en terminsscanning hos en gynækolog imorgen, så må vi tage den derfra.

Anmeld Citér

2. maj 2017

MiniMe2005

Bananaalice skriver:

Men hvordan er det sket?

Det er da totalt irrelevant? 

Anmeld Citér

2. maj 2017

Rockertand

Bananaalice skriver:

Men hvordan er det sket?

Sex?!    

Anmeld Citér

2. maj 2017

Bananaalice

Rockertand skriver:

Sex?!    

Jaja men beskyttet eller ubeskyttet sex, for i så fald bør man da få klippet noget over eller lukket af i stedet for at udsætte sig selv for det psykologisk forfærdelige valg.

Anmeld Citér

2. maj 2017

MiniMe2005

Bananaalice skriver:

Jaja men beskyttet eller ubeskyttet sex, for i så fald bør man da få klippet noget over eller lukket af i stedet for at udsætte sig selv for det psykologisk forfærdelige valg.

Igen, hvorfor er det relevant i forhold til hendes valg? 

Deres yngste er ikke en gang et år, så selvom de lige nu ikke vil have flere børn, kan det jo godt være, at de er klar til en 3'er på et tidspunkt. Man skal dælme være sikker i sin sag, inden man tager det valg, for selvom man godt kan fortryde, bliver det ikke ligefrem nemt at blive gravid.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.