Inspiration fra tøj til dreng og pige.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

235 visninger
2 svar
0 synes godt om
29. april 2017

AnoMom

Blev inspireret af tråden med Drengetøj og pigetøj og er nysgerrig efter at høre hvor i står med legetøj? Er der pige legetøj og drenge legetøj?

min egen dreng er stor fan af min negerdukke som også var min yndlingsdukke som barn. Den får gyngeture i babyborn gyngen. Men han er ligeså glad for sin gyngehest og sine toge og biler  

så her har vi Drengetøj. Men legetøj er der ingen restriktioner mod

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. april 2017

lineog4

Puha ville da gerne sige der ikke er forskel, men det er der og mine drenge har bare haft andres interesser end datteren min. 

Kan stadig huske vi stod ved legetøjet i Kvickly med min datter og jeg viste hende biler og vupti havde hun fundet en dukke og på samme måde var det dudu (min søns navn for motorcykel), der blev lagt i seng og var med i alle rollelege. 

Jeg har gjort hvad jeg kunne for at udviske forskellen pga køn, men har kæmpet mod vindmøller for børnene har selv haft noget at skulle have sagt. 

Jeg vil dog sige at især de to ældste som er pige og dreng de har ved at have hinanden udvisker grænserne, min datter fandt glæden ved biler, duduer og diverse våben pga hendes lillebror og han på den anden side har været iklædt en del lyserøde prinsessekjoler, leget med my little petshop osv. Og har det skønneste billed dag han og hans "kæreste" i vuggestue/børnehave hvor hun er i Batman kostume og han er prinsessekjole (hun havde en storebror og han havde en storesøster tror det giver noget flere nuancer hvis vi voksne lader dem).

Anmeld Citér

29. april 2017

Aristocats

Mine har mest legetøj jeg ikke rigtigt tænker kan kategoriseres som hverken pige eller drengelegetøj, langt det meste af det er træfigurer og andet såsom byggeklodser i træ og eller andre ting der skal samles eller bygges. Og så et legekøkken som er totalt kæreste eje  Men tænker også at det er meget kønsneutralt, med mindre man altså sidder fast i 1950'ernes kønsroller! Ellers er min store datter faktisk mest interesseret i kreative ting såsom at male og spille musik og lave perler. Hun elsker også at så og gro og plante. Jeg ved ikke hvordan det ville have set ud hvis jeg var mere fan af konventionelt legetøj, men den store har faktisk aldrig vist at hun er mærket af drenge/pige eller har specifikke forestillinger om forskellene på køn i den forstand - jeg tror måske også det har noget at gøre med at de voksne vi altid har omgås også er mere flydende i forhold til mand/kvinde og jeg tror specielt at min mand har været med til at forhindre beslutninger eller stereotyper omkring køn i forhold til vores børn. Jeg har altid gjort meget ud af ikke at påpege køn i forhold til ting og opførsel og alt andet i verden. 

Safe to say, jeg tror ikke på pige og drengelegetøj! 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.