ser tv under trøst

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: Må jeres partner godt tænde for tv mens han/hun trøster

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

1.711 visninger
9 svar
13 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
27. april 2017

Anonym trådstarter

Hej 

Jeg har brug for jeres syn på sagen.

Sagen er den at mig og manden efterhånden har indset at vi har store problemer. Vi skal til terapi første time på fredag.

Det er gennem et forløb min mand går til vi er kommet til.

Når men i dag skulle vi så som forberedelse snakke om de store ting" elsker vi hinanden, vil vi hinanden osv"

Jeg har længe ikke følt at han viste mig kærlighed men snarrre det modsatte. Under samtalen bliver jeg ked af det. Han sidder og leder efter fejl i det jeg siger i stedet for at hører mig. Jeg græder og vender mig om. Han rækker en hånd ud og jeg tager den. Efter lidt tid siger han at jeg skal komme hen til ham. Han sidder så det er nemmere for ham. Jeg skal altid komme til ham. Denne gang var jeg bare vildt såret og sagde at han jo kunne flytte sig lidt..

Det gør han efter lidt tid. Jeg græder videre. Pludselig mærker jeg han ikke er helt til stede. Jeg forsøger at snakke/græde noget ud og får et distraheret svar. Jeg kigger op og kan se at han ser tv. Fjernsynet kører på en film han ikke en gang gider se. 

Jeg har her grædt i ca. 3 min i alt.

Jeg bliver vildt såret over han ser tv mens han egentlig skulle trøste mig. Jeg går ud i køkkenet og får styr på følelserne. 

han spørger hvad jeg laver og jeg fortæller at det har såret mig. Han kan slet ikke se problemet da han mener jeg jo kun gav ham en hånd sååå.

Er det mig der er gal på den når jeg syntes det er forkert af ham at se tv når han burde trøste mig?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. april 2017

Anonym

Anonym skriver:

Hej 

Sagen er den at mig og manden efterhånden har indset at vi har store problemer. Vi skal til terapi første time på fredag.

Når men i dag skulle vi så som forberedelse snakke om de store ting" elsker vi hinanden, vil vi hinanden osv"

Jeg har længe ikke følt at han viste mig kærlighed men snarrre det modsatte. Under samtalen bliver jeg ked af det. Han sidder og leder efter fejl i det jeg siger i stedet for at hører mig. Jeg græder og vender mig om. Han rækker en hånd ud og jeg tager den. Efter lidt tid siger han at jeg skal komme hen til ham. Han sidder så det er nemmere for ham. Jeg skal altid komme til ham. Denne gang var jeg bare vildt såret og sagde at han jo kunne flytte sig lidt..

Det gør han efter lidt tid. Jeg græder videre. Pludselig mærker jeg han ikke er helt til stede. Jeg forsøger at snakke/græde noget ud og får et distraheret svar. Jeg kigger op og kan se at han ser tv. Fjernsynet kører på en film han ikke en gang gider se. 

Jeg bliver vildt såret over han ser tv mens han egentlig skulle trøste mig. Jeg går ud i køkkenet og får styr på følelserne. 

han spørger hvad jeg laver og jeg fortæller at det har såret mig. Han kan slet ikke se problemet da han mener jeg jo kun gav ham en hånd sååå.

Er det mig der er gal på den når jeg syntes det er forkert af ham at se tv når han burde trøste mig?

Jeg ville også blive såret hvis jeg havde brug for trøst og manden så valgte at glo på fjernsynet. Men jeg synes sådan set at i burde have slukket for fjernsynet, når der skulle snakkes sammen på den måde. derfor har jeg valgt at stemme andet. Min mand ville også være dybt optaget af fjernsynet, hvis det var tændt hvor jeg sagtens kan abstrahere fra det. Sådan er vi som mennesker forskellige. Derfor slukkes vores tv også ved store samtaler. 

Anmeld Citér

27. april 2017

Anonym

Måske han bare er én af de fyre der bare ikke fur til at trøste..? 

Jeg har en kæreste som virkelig er én af de typer! 

Han flygter nærmest når jeg er ked af det.. 

Han har osse en mani med at se fjernsyn og så lade mig sidde i sofaen og græde eller lade mig ligge i sengen i flere timer (tit bare faldet i søvn). 

Jeg HAR bare indset at han er dårlig til at trøste.. så har lært at klare mig selv på det punkt. 

Men mit råd er at snakke med ham om det.. og fortælle præcis hvad du har brug for. 

Fortæl at det kan være at han ikke er helt enig.. men nu er det jo bare hvad du har brug for! 

Anmeld Citér

27. april 2017

Anonym

Ud fra det du fortæller, så lyder det til at du ikke var helt modtagelig for trøst lige i det øjeblik, og måske lige skulle have lidt tid, inden du helt kunne trøstes, og det har din kæreste måske opfanget, og valgt at give dig lidt tid. Så jeg synes i det pågældende tidspunkt ikke at han gjorde noget galt.

Anmeld Citér

28. april 2017

Anonym

Det lyder som om du måske var mere fornærmet end oprindelig ked af det, når du skriver det på den måde. Græd over den situation du nævner? Og havde brug for at blive trøstet? I lyder ikke ret gaml og det lyder godt nok lidt voldsomt. Måske i skulle snakke om det også i terapi timen. Mon ikke der ligger noget andet under.

Anmeld Citér

28. april 2017

Bananaalice

Mit liv er for kort til mænd der ikke kan sige undskyld eller trøste ordentligt, men selv forventer man skal trøste dem og sige undskyld konstant. Bid mærke i det sidste. Han vil have forklaringer og beklagelser fra dig, men kan ikke selv bare lige investere 3 minutter I at I begge skal være okay.
Jeg har en fantastisk kæreste nu, der simpelthen slukker alt, for han er ikke okay før jeg er okay, Fair nok at jeg så skal sige "jeg skal lige have 5 minutter alene før jeg kan trøstes", men så kommer han også. Men min eks, han følte bare jeg "skulle komme videre" uanset hvor hårdt såret jeg var over noget han havde gjort og sagt, så han trøstede aldrig, og hvis jeg så kritiserede ham for det, kunne han så sidde og græde og så skulle jeg trøste ham  Man bliver sgu så træt af sådan nogle mænd, der gerne selv må alt, men aldrig omvendt...

I er på hold sammen, I er et PAR, I er sgu da ikke imod hinanden. 
Håber terapien kan hjælpe men det kan kun hjælpe hvis I begge er 100% ærlige om hinanden, og du også erkender fejl, men at han også gør. Og spørg jer selv "når jeg forestiller mig jeg er en god kæreste, hvad vil det så sige? Hvordan er jeg den perfekte kæreste?"

Anmeld Citér

28. april 2017

Anonym

Jeg tænker også, at følelserne ikke er afstemme og der nok er tale om umodne følelser.

1. Når man er voksen, kan man ikke forvente at blive trøstet! - det kan man ikke, fordi trøst kræver, at den anden part er villig til at gå på kompromis med sine egne følelser, hvis de ikke er enig i tolkningen af situationen. (Det er kun børn, der kan "kræve" dette)

2. Man skal som udgangspunkt stille sig selv spørgsmålet "kan jeg leve med den uret og selv komme videre uden at få min partners hjælp?" 

Kan man det, så er det ens eget ansvar at få styr på følelser og komme videre. 

3. Det er SELVFØLGELIG normal pli at sige undskyld, trøste (om man vil) osv, hvis man gerne vil have en hurtigere forsoning som den modstående part. Men igen, Det kræver at modstående part går på kompromis.

4. For at forholdet skal være robust og jævnbyrdigt, så kræver det selvfølgelig, at begge går på kompromis og tilkendegiver, at de undskylder og vil hinanden det godt!

Jeg synes også det lyder til, at TS den nævnte situation, var ude fra rækkevidde. Også kan jeg godt forstå, at kæresten falder i staver ved tv.der må ligge noget mere bag. For normalt siger man. Jo bare "hallo, ser du tv"? Også er den potte ude og giver ikke anledning til, at et debatforum skal verificere følelsen af svigt i en diskussion. 

Dog vil jeg så lige påpege, at TS kæreste ikke ligefrem lyder til at gå på kompromis den anden vej selv! Og det fungerer jo heller ikke. TS er reflekteret om følelserne, hvor kæresten virker meget rationel. 

Anmeld Citér

28. april 2017

Dash

Anonym skriver:

Hej 

Herhjemme har vi en hel klar regel om at der ikke er telefoner, fjernsyn osv når vi skal snakke 'alvorligt'. 

Fokus bliver flyttet og du kunne have sagt noget essentielt imens han sad og kun lyttede halvt. Dét synes jeg faktisk slet ikke er okay! Hvis han havde brug for noget rum, som er helt okay, så må han sige til. Hvis han følte du ikke var modtagelig for trøst, så må han sige til. Jeg synes faktisk det var meget respektløst og hvis jeg var dig, ville jeg personligt føle han negligerede mine følelser.  

Anmeld Citér

28. april 2017

lineog4

Anonym skriver:

Hej 

Må lige høre; tændte han for fjernsynet, altså sådan aktivt trykkede på en fjernbetjening? Eller var fjernsynet tændt?

Anmeld Citér

28. april 2017

IenFart

Profilbillede for IenFart

Det med at han "burde trøste" får det til at stritte på mig. Det kan simpelthen være så afmonterende for en diskussion hvis den ene sidder og græder og tilmed forventer at blive trøstet.

Jeg ved godt man ikke altid kan styre følelserne og der skal være plads til tårer. Man må også bare gøre sig klart og når man begynder at græde så smider man automatisk en portion skyld over på den anden som måske er helt ufortjent. 

Han bør selvfølgelig være nærværende men hvis han af natur ikke er så god til at håndtere at du græder så er det måske ikke så underligt hvis han bliver distraheret af tv. Så må I jo sørge ordentlige rammer når I skal snakke om alvorlige ting. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.