sandramor skriver:
Dejligt du er glad for din egen:-) bare husk på at tandlægerne i skole tandplejen har børn som speciale og har dagligt med børn at gøre og det har de private ikke og derfor bryder de sig faktisk ikke særlig meget om at behandle børn
ved det fordi jeg er uddannet klinikassistent
Den kommunale tandpleje kan være ganske god...selvfølgelig er der som i privat forskel på tandlægerne.... men i den kommunale er det klinikassistenter eller tandplejere der tilser små børn
Min datter på 5 fil tandpine og der røg vi desværre i kløerne på en meget dårlig tandlæge som ikke forstod det var et lille barn og bare begyndte at være i tanden uden bedøvelse eller noget... resultatet blev at hun skreg og blev bange og tandlægen nu glemme alt om at lave tanden.... faktisk blev hun så angst at de efter 3 forsøg måtte sende hende på sygehuset i narkose
Nu er det 7 mdr siden... min datter går fast ved en mandelig tandlæge Jonas hver 3 mdr for at kunne vænne sig til det hele igen..... I dag kom hun ind... op i stolen øg åbnede munden og han fik lov at kigge, puste og flour pensle
min pointe... Den kommunale tandpleje er ganske super fin.. Det er menneskerne der arbejder der det kommer an på 
Ej, stakkels pige og forfærdelig oplevelse. Men det er da godt det er ved at gå så meget bedre nu, og hun ikke er blevet efterladt med livslang skræk for tandlæger. Det har min mand stadig, i alder af 35
Jeg håber nemlig også, at den skoletandlæge/assistent vi kommer til her næste gang er rar og god til børn. Tror egentlig også på at de er ligeså kompetente som i det private. Det er nemlig som du selv siger - kommer an på det menneske man ender med at få. Hende vi var hos første gang, virkede lidt hård, men ved ikke hvem vi kommer til denne her gang. Min egen tandlæge er helt vild rar og blid, og jeg har på fornemmelsen han også ville være super god til børn. Men det ved jeg jo egentlig ikke - kan nemlig være han hader det 
Men ja, de er vel for det meste trænede i at håndtere børn hos de kommunale, forhåbentlig. Så vi vil glæde os til at prøve og håber på det bedste 
Anmeld
Citér