Må man flyve i starten af graviditeten

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

396 visninger
5 svar
3 synes godt om
25. april 2017

Solstråle90

Hejsa . 

Sikkert et dumt spørgsmål men vi sidder og planlægger ferie og blev lige pludseligt i tvivl om man må flyve i starten af graviditeten.

Er der andet man skal tage højde for når man er gravid og ned på badeferie i meget varmt land ?

Tænker evt risiko for blærebetændelse i pga al den badning ?  

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. april 2017

Mor11

Profilbillede for Mor11

Du er mere udsat for blærebetændelse ja, men drik en masse vand så du får skyllet evt bakterier ud ofte, så går det nok med det. Det er i hvertfald ikke no Go at gå i vandet som gravid  

og ja du må gerne flyve, det er først når du er højgravid at selskaberne har nogen regler. Mener det er fra uge 30-ish, men du må kkke hænge mig op på det. Google det, jeg ved du kan få svaret der  

Anmeld Citér

25. april 2017

Solstråle90

Mor11 skriver:

Du er mere udsat for blærebetændelse ja, men drik en masse vand så du får skyllet evt bakterier ud ofte, så går det nok med det. Det er i hvertfald ikke no Go at gå i vandet som gravid  

og ja du må gerne flyve, det er først når du er højgravid at selskaberne har nogen regler. Mener det er fra uge 30-ish, men du må kkke hænge mig op på det. Google det, jeg ved du kan få svaret der  

Okay super . 

Tror Bare jeg mindes en skrøne om graviditet og blærebetændelse at man er i risiko for at miste men ved ikke om det bare er mig der husker forkert 

Anmeld Citér

25. april 2017

Bananaalice

ja det er først i 3. trimester man nok skal begynde at se lidt mere på hvad de enkelte selskaber siger, eller hvad der anbefales.

Så flyv I bare  

Anmeld Citér

25. april 2017

Mor11

Profilbillede for Mor11
Solstråle90 skriver:

Okay super . 

Tror Bare jeg mindes en skrøne om graviditet og blærebetændelse at man er i risiko for at miste men ved ikke om det bare er mig der husker forkert 

Altså hvis man har en ubehandlet blærebetændelse i længere tid kan det give plukveer og for tidlig fødsel i allerværste tilfælde. Men!! Chancen for at det sker er minimal. Mange kvinder døjer med tilbagevendende blærebetændelse hele graviditeten, det er ret almindeligt, man skal bare  være obs på det og komme i behandling så snart man har muligheden men det giver sig selv, det er jo ikke just rart  

Anmeld Citér

25. april 2017

MiniMe2005

Solstråle90 skriver:

Okay super . 

Ubehandlet blærebetændelse kan i værste fald føre til abort, men så igen, ubehandlet blærebetændelse er aldrig skide godt ;-) Og du skal have gået med det i lang tid, før det kommer så vidt. Så længe blærebetændelsen bliver behandlet, sker der ikke noget :-) 

Og selvom man har nemmere ved at  blærebetændelse, når man er gravid, er det jo ikke sikkert, at man får det. Jeg har været meget hårdt ramt af blærebetændelse (havde det på et tidspunkt seks gange på under et halvt år), men jeg blev kun ramt en enkelt gang under graviditeten. Drik rigeligt med vand, så blæren bliver skyllet igennem.

Og så husk at søg skygge lidt oftere. Det e jo aldrig godt at ligge og stege i solen, men jeg kan huske, at jeg hurtigere fik det dårligt i varmen, da jeg var gravid. Så masser af skygge og væske :-)

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.