Nøj, en forskrækkelse...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

682 visninger
6 svar
2 synes godt om
24. april 2017

Muttitil1+1

Vi fik os noget af en forskrækkelse i går aftes, hvor jeg begyndte at styrtbløde ud af det blå, og derfor var ganske sikker på, at en spontan abort var i fuld gang. Vi var enormt kede af det og frustrerede, og det var en meget voldsom oplevelse. Jeg var da 10+2.

Vi ringede til lægevagten som kaldte os ind til tjek og som bekræftede at hun også mente det var en spontan abort med al det blod. Hun ringede til gynækologisk afdeling og aftalte med dem, at jeg skulle gå hjem og bløde færdig og så komme til undersøgelse i dag kl. 10, så de kunne tjekke om det hele var kommet med ud eller om der skulle bestilles tid til en udskrabning.
Jeg blev grundigt undersøgt og scanningen viste på mirakuløs vis at lillefisen stadig er i live!!������
Umiddelbart har den det rigtig godt, og den spræller ivrigt! MEGET overvældende oplevelse, som blev kvitteret med mange glædestårer��

Blødningen kommer åbenbart fra livmoderhulen og har derfor ikke direkte havde noget med fosteret at gøre. Hvorfor det har blødt så voldsomt, har vi ikke fået svar på og det virkede umiddelbart ikke som om, at de vidste det. De var lige så overraskede over synet af den lille sprællefis som os!☺️

Jeg har fået besked på at tage den med ro, for der er de næste uger forhøjet risiko for spontan abort, så jeg er pt sygemeldt. Vi har fået tid til tryghedsscanning onsdag i næste uge og et akutnummer til afdelingen, hvis der sker noget, så vi føler os i trygge hænder☺️��

Det har været noget af en rutsjebanetur følelsesmæssigt for os, men lige nu er vi glade og nervøse, og håber på det bedste��❤️

Havde bare lige brug for at dele det, og hvis nogen har oplevet det samme, så del endelig jeres erfaringer��

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. april 2017

Jegkiggerpåfugle

Muttitil1 skriver:

Vi fik os noget af en forskrækkelse i går aftes, hvor jeg begyndte at styrtbløde ud af det blå, og derfor var ganske sikker på, at en spontan abort var i fuld gang. Vi var enormt kede af det og frustrerede, og det var en meget voldsom oplevelse. Jeg var da 10+2.

Vi ringede til lægevagten som kaldte os ind til tjek og som bekræftede at hun også mente det var en spontan abort med al det blod. Hun ringede til gynækologisk afdeling og aftalte med dem, at jeg skulle gå hjem og bløde færdig og så komme til undersøgelse i dag kl. 10, så de kunne tjekke om det hele var kommet med ud eller om der skulle bestilles tid til en udskrabning.
Jeg blev grundigt undersøgt og scanningen viste på mirakuløs vis at lillefisen stadig er i live!!������
Umiddelbart har den det rigtig godt, og den spræller ivrigt! MEGET overvældende oplevelse, som blev kvitteret med mange glædestårer��

Blødningen kommer åbenbart fra livmoderhulen og har derfor ikke direkte havde noget med fosteret at gøre. Hvorfor det har blødt så voldsomt, har vi ikke fået svar på og det virkede umiddelbart ikke som om, at de vidste det. De var lige så overraskede over synet af den lille sprællefis som os!☺️

Jeg har fået besked på at tage den med ro, for der er de næste uger forhøjet risiko for spontan abort, så jeg er pt sygemeldt. Vi har fået tid til tryghedsscanning onsdag i næste uge og et akutnummer til afdelingen, hvis der sker noget, så vi føler os i trygge hænder☺️��

Det har været noget af en rutsjebanetur følelsesmæssigt for os, men lige nu er vi glade og nervøse, og håber på det bedste��❤️

Havde bare lige brug for at dele det, og hvis nogen har oplevet det samme, så del endelig jeres erfaringer��

Hvor var det godt at høre det hele endte godt 

Anmeld Citér

25. april 2017

Bananaalice

Dejligt din lille baby har det godt, forstår godt din forskrækkelse. 
Men det er da ikke godt at vide hvorfor du pludselig skulle bløde så voldsomt. Kroppen er godt nok underlig indimellem

Anmeld Citér

25. april 2017

CC79

Kender godt oplevelsen. I min seneste graviditet begyndte jeg at bløde i uge 10. Var sikker på det var lig med abort da jeg i min 2. graviditet oplevede en spontan abort i slutningen af 11. uge. Så da jeg så der var liv i den lille var det helt overvældende som du også beskriver. Her blev det ved NF opdaget det var et hæmatom (blodansamling) i livmoderen og jeg blev sygemeldt i 14 dage. Det blødte indtil uge 15 og derefter var det væk og blødte ikke mere og har nu en søn på 4 uger. Skønt at høre jeres baby har det godt og ja ta den med ro. Man er så sikker på det er slut når man ser blod men det er heldigvis ikke altid tilfældet. De bedste ønsker for resten af din graviditet. ❤

Anmeld Citér

25. april 2017

BigHope13

Oplevede nogenlunde det samme i uge 17. Vi havde hygget lidt om aftenen og kl 5 om morgenen vågner jeg I en blodpøl af en anden verden scanning viste heldigvis en levende lille baby og en lille rift ved livmoderhalsen... De blev dog bekymret for moderkageløsning da der stod en skygge på den anden side af livmoderhalsen. . Det vidste sig dog heldigvis blot at Være en blodansamling og jeg blødte så et par uger efterfølgende hvorefter det stoppede helt og i dag er jeg 33+3 med lillebror og han lever hvertfald på bedste vis inde i mavsen og laver godt med kolbøtter derinde så mor er tryg og sikker på han har det godt...

Håber alt kommer til at gå godt i din graviditet og resten af tiden går uden yderligere bekymringer 

Anmeld Citér

25. april 2017

Mamalu

Jeg kender følelsen. Kan få helt tårer i øjnene bare af at læse dit indlæg. Med min første oplevede jeg næsten det samme. Jeg var 14+ og troede jeg var over den periode med risiko for spontan abort da jeg pludselig begyndte at bløde og vi tog på skadestuen hvor jeg efter en scanning og undersøgelse blev indlagt da de troede at min baby ikke vil overleve fordi jeg også mistede fostervand  Jeg var sengeliggende i flere uger. Men ka glædeligt meddele at min søn HELDIGVIS overlevede og han er nu 2 år gammel, sund og rask. Vores lille mirakel  ønsker dig al held og lykke 

Anmeld Citér

25. april 2017

God-mor

Muttitil1 skriver:

Jeg oplevede det samme bare i uge 17. Styrt blødning lidt ligesom menstraution. Kom ind på svanger amb. Hvor de konstaterede hjertelyd og levende foster. De fandt aldrig ud af hvor blodet stammede fra, men mente at den eneste forklaring måtte være bristet blodkar. Det var frygteligt for troede jeg mistede min søn, men nu er han 13 dage gammel Så en god historie fra mig

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.