Vi fik os noget af en forskrækkelse i går aftes, hvor jeg begyndte at styrtbløde ud af det blå, og derfor var ganske sikker på, at en spontan abort var i fuld gang. Vi var enormt kede af det og frustrerede, og det var en meget voldsom oplevelse. Jeg var da 10+2.
Vi ringede til lægevagten som kaldte os ind til tjek og som bekræftede at hun også mente det var en spontan abort med al det blod. Hun ringede til gynækologisk afdeling og aftalte med dem, at jeg skulle gå hjem og bløde færdig og så komme til undersøgelse i dag kl. 10, så de kunne tjekke om det hele var kommet med ud eller om der skulle bestilles tid til en udskrabning.
Jeg blev grundigt undersøgt og scanningen viste på mirakuløs vis at lillefisen stadig er i live!!
Umiddelbart har den det rigtig godt, og den spræller ivrigt! MEGET overvældende oplevelse, som blev kvitteret med mange glædestårer
Blødningen kommer åbenbart fra livmoderhulen og har derfor ikke direkte havde noget med fosteret at gøre. Hvorfor det har blødt så voldsomt, har vi ikke fået svar på og det virkede umiddelbart ikke som om, at de vidste det. De var lige så overraskede over synet af den lille sprællefis som os!☺️
Jeg har fået besked på at tage den med ro, for der er de næste uger forhøjet risiko for spontan abort, så jeg er pt sygemeldt. Vi har fået tid til tryghedsscanning onsdag i næste uge og et akutnummer til afdelingen, hvis der sker noget, så vi føler os i trygge hænder☺️
Det har været noget af en rutsjebanetur følelsesmæssigt for os, men lige nu er vi glade og nervøse, og håber på det bedste❤️
Havde bare lige brug for at dele det, og hvis nogen har oplevet det samme, så del endelig jeres erfaringer
Anmeld
Citér