Spring til sidste ulæste indlæg Følg denne tråd
jeg er i dag 35+2 og har en meget aktiv pige i maven. Da jeg var ved jdm 34+3 havde hun sat sig fast med hovedet i bækkenet. Jeg får ofte nogle voldsomme jag ned mod udgangen, ganske ubehageligt faktisk vågnede i morges med meget milde menstruation smerter. Synes samtidig at det presser meget ned ad og synes jeg er lidt øm hvor maven stopper.
Er alt det normalt? Er førstegangs og meget uvidende.
Anmeld Citér
Køb et abonnement på Vores Børn
Magasinet til dig med børn på 0-12 år
Priser fra 149 kr.
Jeps alt lyder til at være i skønneste orden. Baby vokser hurtigt nu, så vægtøgningen vil påvirke dig mere end hidtil den sidste tid. Alting tynger fordi baby sjovt nok er tung og i øvrigt kun skal bevæge sig længere og længere ned fra nu af. Kroppen begynder måske at øve sig ved at lave flere og hårdere plukveer og din livmoder vokser godt sammen med baby hvilket du sikkert allerede har opdaget kan vi nogen belastende ligamentsmerter. Det kan være frygtelig bøvlet og smertefuldt at være højgravid pøj pøj med den sidste tid
Mor11 skriver: Jeps alt lyder til at være i skønneste orden. Baby vokser hurtigt nu, så vægtøgningen vil påvirke dig mere end hidtil den sidste tid. Alting tynger fordi baby sjovt nok er tung og i øvrigt kun skal bevæge sig længere og længere ned fra nu af. Kroppen begynder måske at øve sig ved at lave flere og hårdere plukveer og din livmoder vokser godt sammen med baby hvilket du sikkert allerede har opdaget kan vi nogen belastende ligamentsmerter. Det kan være frygtelig bøvlet og smertefuldt at være højgravid pøj pøj med den sidste tid
Jeg er bare så bange for at have sat noget i gang efter at have været lidt for aktiv igår. Synes det er lige tidligt nok, hvis hun kommer allerede nu 'en jeg er glad for at du skriver, at det virker helt normalt.
Anonym skriver: Jeg er bare så bange for at have sat noget i gang efter at have været lidt for aktiv igår. Synes det er lige tidligt nok, hvis hun kommer allerede nu 'en jeg er glad for at du skriver, at det virker helt normalt.
du er ikke i tvivl hvis det er rigtigt igang det er i øvrigt helt normalt at få snydeveer som går i sig selv efter nogen timer. Hvis du oplever det, altså at smerterne kommer i bølger og virker lidt regelmæssige, så lig dig og slap af
jeg kender i øvrigt ikke nogen der har haft held med at sætte en fødsel igang med aktivitet, så jeg tror ikke du skal være så nervøs bare lyt til kroppen. Gør det ondt, bliver du træt i kroppen m, så stop
Mor11 skriver: du er ikke i tvivl hvis det er rigtigt igang det er i øvrigt helt normalt at få snydeveer som går i sig selv efter nogen timer. Hvis du oplever det, altså at smerterne kommer i bølger og virker lidt regelmæssige, så lig dig og slap af jeg kender i øvrigt ikke nogen der har haft held med at sætte en fødsel igang med aktivitet, så jeg tror ikke du skal være så nervøs bare lyt til kroppen. Gør det ondt, bliver du træt i kroppen m, så stop
Tak for de beroligende ord! Det er helt fantastisk at være gravid, men når først alle bekymringerne begynder at komme, så synes jeg, at jeg er helt lost, nu hvor jeg intet kender til det der sker med kroppen. Når hun bevæger sig og giver de stød ned ad, så kan det godt passe, at hun rammer blæren ikke? Får den vildeste tissetrang, når hun laver det nummer!
Anonym skriver: Tak for de beroligende ord! Det er helt fantastisk at være gravid, men når først alle bekymringerne begynder at komme, så synes jeg, at jeg er helt lost, nu hvor jeg intet kender til det der sker med kroppen. Når hun bevæger sig og giver de stød ned ad, så kan det godt passe, at hun rammer blæren ikke? Får den vildeste tissetrang, når hun laver det nummer!
Jo sagtens kender flere der spontant har tømt blæren upassende steder pga hårdt spark i blæren graviditet når det er bedst
Åh, ja! Jeg kan huske det! Min søn mente, at blæren var perfekt at headbange ned i de sidste uger Nøj, hvor var det træls! Jeg rendte på toilettet hele tiden og var oppe mindst to gange om natten (selvfølgelig god træning til efter fødslen ).
Men ja, alt du beskriver, lyder helt normalt i mine øre :-)
Jeg synes også at det lyder helt normalt, især når du er så langt henne i graviditeten.
Man kan også få nogle virkelig ubehagelige jag i underlivet - følelsen af at en nål eller kniv bliver stukket ind. Det kan være baby som rammer nogle nerver, i forsøget på at bore sig ned i bækkenet. Jeg har haft dem meget og snakkede med JM om det.
Jeg tror heller ikke at for meget aktivitet kan sætte noget i gang, medmindre din krop i forvejen har besluttet sig for at gå i fødsel.
[ Spring til toppen ]
Story House Egmont A/S Strødamvej 46 2100 København Ø TLF: 70 25 75 10 CVR: 83131128