hvordan skal jeg reagere?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

404 visninger
6 svar
6 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
24. april 2017

Anonym trådstarter

Hejsa. 

Sagen er den, at jeg i sommers gav/lånte ud mit Puslebord til en nær veninde, der skulle have barn. Jeg har så lige opdaget, at de også fik et andet og derfor stillede det ud til deres mor. Moderen har så SOLGT mit puslebord!!!???? Og det fortalte hun så til mig. Problemet er, at jeg kan ikke huske hvordan jeg fik formuleret det i sin tid. Men jeg mente i hvertfald, at de måtte låne puslebordet indtil vi skulle have nr. 2 om nogle år. Som så er blevet til nu.... 

Skal jeg bare sige pyt og købe et andet? Eller skal jeg sige noget til min veninde? Synes det er dårlig stil at sælge noget videre, som de bare har fået gratis. Også selvom det var moderen der gjorde det. Så kunne man i det mindste sige et eller andet til mig.... 

venlig hilsen en frustreret veninde

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. april 2017

BAE

Profilbillede for BAE
Tidligere tnbc (med ny profil)
Anonym skriver:

Hejsa. 

Sagen er den, at jeg i sommers gav/lånte ud mit Puslebord til en nær veninde, der skulle have barn. Jeg har så lige opdaget, at de også fik et andet og derfor stillede det ud til deres mor. Moderen har så SOLGT mit puslebord!!!???? Og det fortalte hun så til mig. Problemet er, at jeg kan ikke huske hvordan jeg fik formuleret det i sin tid. Men jeg mente i hvertfald, at de måtte låne puslebordet indtil vi skulle have nr. 2 om nogle år. Som så er blevet til nu.... 

Skal jeg bare sige pyt og købe et andet? Eller skal jeg sige noget til min veninde? Synes det er dårlig stil at sælge noget videre, som de bare har fået gratis. Også selvom det var moderen der gjorde det. Så kunne man i det mindste sige et eller andet til mig.... 

venlig hilsen en frustreret veninde

er det veninden eller venindens mor der har solgt det videre? Hvis det er moren, vidste hun at det var et de havde lånt af dig? 

Det er jo svært, hvis du ikke er sikker på hvad du har sagt. (om du har givet eller lånt dem det)

Anmeld Citér

24. april 2017

Lea2787

Profilbillede for Lea2787

Jeg synes godt, du kan snakke med din veninde om det. Bare spørge pænt ind til om hun ikke opfattede det som et lån i sin tid, og om hendes mor ikke vidste det. Det har moren jo nok (forhåbentligt) ikke været klar over, så måske det giver sig selv, hvis hun bliver opmærksom på det, at de selvfølgelig sørger for et nyt (brugt) til dig. Synes også det kommer lidt an på pris, hvor meget jeg ville gøre ud af det. 

Jeg ville dog aldrig skabe en konflikt. Så fik det hellere "pyt-skidt", og jeg fandt et nyt selv.

Anmeld Citér

24. april 2017

Soonmom

Altså det kommer jo an på om du i sin tid gjorde klart at de kunne LÅNE puslebordet, hvis ja, ville jeg da klart sige til veninden at jeg forventede at få det fulde beløb tilbage for det er da bare ikke iorden. Så må hun så selv finde ud af om hun tager den med hendes mor. Men  jeg tænker at noget kunne tyde på at de har opfattet det som om de har fået det for ellers havde de vel næppe fået moren til at opbevare det, så havde I vel bare fået det igen. 

Anmeld Citér

24. april 2017

Mortilah

Da du ikke selv er helt sikker på hvad du har sagt dengang, ville jeg lade det ligge og finde et nyt puslebord til den lille nye baby. Det er ærgeligt- men det var ikke en chance jeg gad tage i det her tilfælde. Man risikerer akavet stemning og når du nu ikke selv er helt sikker på hvad i aftalte.. jeg synes så at veninden burde lige selv ha tænkt på jer, da hun fik et foræret - men måske hun har opfattet det anderledes..

Anmeld Citér

24. april 2017

Nel

Jeg ville lade det ligge, når det er lidt uklart hvad der blev sagt og opfattet. Havde der været en meget klar aftale, så havde jeg sagt noget. Men her ville jeg nok sige "øv" og så glemme det, omend jeg godt kan forstå at det er irriterende for dig, hvis du havde regnet med at kunne få det tilbage.

Anmeld Citér

24. april 2017

FruStolpe

Jeg ville, uanset ordlyden dengang, lade den ligge. Det er simpelthen ikke det værd for mig. Og så ville jeg skrive mig bag øret, ikke at låne ud til den veninde igen !!

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.