Jeg havde også en periode da jeg blev gravid, hvor jeg følte rigtig meget angst og bekymring ved tanken om at skulle have et barn. Det var overvældende og jeg tænkte hele tiden "Hvad har vi dog rodet os ud i". Hos mig gik det over igen, jeg fik talt lidt med min kæreste om det jeg bekymrede mig om, ved at skulle være mor, hvilket hjalp. Jeg læste rundt omkring på nettet i den periode, og kunne se at mange andre oplevede det samme i perioder af deres graviditet. Jeg var ikke engang glad efter NF scanningen, jeg var bare endnu mere overvældet af det hele.
Hvis en del af dig føler at det er det rigtige (det lyder sådan, når du ellers har glædet dig til det) så synes jeg du skal "tillade" dig selv at være lidt usikker omkring det hele lige nu. Det er måske lige en periode du skal igennem, der kan være en masse tanker som lige skal bearbejdes og det er der intet i vejen med. Jeg kan anbefale at tale med en veninde/kæreste eller anden tæt relation om det. Det er hvert fald ikke unormalt at have det som du har og du skal slet ikke være flov over det 

Anmeld
Citér