Jeg vil sige, at jeg sagtens kan forstå dig. Jeg mistede (hvis man kan sige det, jeg var nemlig kun 15 uger henne) en pige for 10 år siden, og jeg var vildt ulykkelig i mit hoved var hun allerede et barn, jeg havde navngivet hende og var allerede i gang med at købe lyserødt babytøj. Dengang følte jeg, at ingen forstod mig, jeg var meget ung og de fleste af mine veninder var slet ikke der i deres liv. Men jeg følte en meget stor jalousi på min kærestes svigerinde, der havde to sunde og raske små drenge. Jeg blev næsten sort indeni da min kærestes bedste ven skulle være far.
I det hele taget fyldte min jalousi rigtig meget dengang og det var hårdt ikke at have nogen at dele mine triste følelser med. Jeg skrev en særlig dagbog direkte til babyen, det hjalp og så malede en ven et billede af en baby i maven i sådan en grafitti stil og både det og dagbogen betød enormt meget for mig.
Senere fik jeg så desværre den følelse at min sorg var pinlig eller sær, fordi der jo aldrig var et "rigtig" barn og så skilte jeg mig af med det (altså billedet og dagbogen). Det fortryder jeg, for det fylder faktisk til tider meget for mig.
Det var lidt et sidespring, men jeg synes, at du har al mulig re til at være ulykkelig, jaloux, vred ja til at føle alt hvad du føler lige så meget og så længe som du gør det. Og jeg synes, at du sagtens kan bede om ikke at høre om folks problemer med småbørn lige nu. For selvfølgelig føles det som en luksus i forhold til din situation.
Anmeld
Citér