5 mennesker i 3 vær. Lejlighed

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

945 visninger
9 svar
8 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
20. april 2017

Anonym trådstarter

Er der andre som lever med få værelser og flere personer end der er oprindeligt er plads til? 

Vi synes det er lidt forkert at brokke os over at vi ikke har plads nok til 3 unger og mor og far plus div. Kæledyr.. vi er selvforskyldt i at have valgt at få ungerne, selvom vi ved vi ikke kan flytte foreløbi. 

Så har brug for inspirration til hvordan man for plads til 5 senge og gerne 2 af ungerne bor på samme værelse??

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. april 2017

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Anonym skriver:

Er der andre som lever med få værelser og flere personer end der er oprindeligt er plads til? 

Vi synes det er lidt forkert at brokke os over at vi ikke har plads nok til 3 unger og mor og far plus div. Kæledyr.. vi er selvforskyldt i at have valgt at få ungerne, selvom vi ved vi ikke kan flytte foreløbi. 

Så har brug for inspirration til hvordan man for plads til 5 senge og gerne 2 af ungerne bor på samme værelse??

Hvor mange børn og voksne er der tale om og hvor mange værelser? 

Anmeld Citér

20. april 2017

Anonym

Det er jo hvordan man indretter sig. Mor og far kan fx. sove i stuen evt. på en sovesofa. 2 af børnene kan fx dele værelse eller også kan alle tre børn være på samme værelse. 

I mine bedsteforældres tid havde de jo tit 7-8 børn i en to værelses lejlighed. 

Anmeld Citér

20. april 2017

Muffinmus

Hvad alder har de?

Anmeld Citér

20. april 2017

Anonym

Anonym skriver:

Måske man kunne fravælge "diverse kæledyr"???

Anmeld Citér

20. april 2017

Anonym

Anonym skriver:

Da jeg var barn delte min bror og jeg et værelse. Det var delt op af store skabe, så den ene halvdel var en hyggelig hule, og den anden var større og havde vinduer, og det var også der vi legede osv. Men så havde jeg min lille hule jeg kunne være mig i. Er sikker på der kunne have været en køjeseng i den store halvdel hvis vi havde en bror/søster til. I det hele taget har min mor været god til at lave ekstra rum også senere i livet,f.eks med gipsvæg (og glas foroven til lys), som er til at fjerne ved fraflytning.

Nu skriver du ikke køn og alder, men måske kunne det være en løsning at de alle fil det største rum i lejligheden, og så simpelthen dele det sådan.

Anmeld Citér

20. april 2017

Vivienne

Evt. købe en Køjeseng til 2 af børnene og en seng ved siden af på det største soveværelse. Og forældre på det mindre værelse. 

Anmeld Citér

20. april 2017

Ravnholt

Profilbillede for Ravnholt
Anonym skriver:

Vi har dog haft 3 værelser så vi har haft vores eget soverum. Så hvis i følger vores eksempel ville i nok skulle sove i stuen.

Vores unger er forholdsvis tæt på hinanden så de fik et sove rum. (En køjeseng med 3 køjer. Og så havde vi samtidig stillerum derinde med sækkepuder og en skænk med bøger) 

I det andet værelse havde legerum, Med samtlige af deres legesager. 

Og som sagt har vi haft soveværelse i det sidste + opbevaring af Ungernes tøj. 

Tidligere boede vi 4 personer i en 2 værelses lejlighed på 60kvm. Og det kunne vi sagtens. Det gælder bare om at være kreativ med indretningen��

Anmeld Citér

20. april 2017

Muffinmus

Synes denne her er fed.. Så kan i f eks have soverum med kommoder/ skabe i et rum og et rum til legetøj til alle mand

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld Citér

21. april 2017

CC79

Vi er 6 mennesker i en 4-værelses. Vores yngste er 4 uger og sover hos os til han er halvandet år. De to mellemste deler værelse og har køjeseng og vores ældste på 14 har sit eget værelse. Når nr 4 skal dele værelse med de to andre kan vi enten anskaffe en køjeseng i tre etager eller få senge der kan klappes op ad væggen i dagtimerne. Det er ret smart. Som små opholder de sig overalt så det ik så nødvendigt med eget værelse og ja tror man finder løsninger hen ad vejen.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.