Altid feber efter en ferie

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

749 visninger
5 svar
1 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
20. april 2017

Anonym trådstarter

Hver gang vi har holdt ferie og mit barn starter i skole igen (eller tidligere børnehave), så går der et par dage og så har han feber. Ikke høj feber, men omkring 38-38,8. Han virker samtidig fuldstændig udmattet. Ikke bare træt, men helt færdig.

Og nu igen. Han startede jo i skole igen i tirsdags og idag da jeg hentede ham, var han så færdig, at han græd af træthed hele vejen hjem. Tog hans temp og ganske rigtigt: 38,3. 

Det undrer mig. Jeg har altid lært, at man kun får feber, hvis kroppen prøver at bekæmpe en infektion. Men han fejler umiddelbart ikke noget Andet end at han er dødtræt. Det kræver typisk 2 dages hvile hjemme og så er han frisk igen. 

Jeg synes jo bare ikke, at det er holdbart, at han skal have 2 fraværsdage hver gang, vi har holdt ferie. 

Er der nogen af jer, som oplever det samme med jeres børn?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. april 2017

jjuhl

Profilbillede for jjuhl

Oplever det ikke ved min datter men hos mig selv. Har jeg for meget i en periode er det sikkert, Så rammer feberen. Det har været sådan siden jeg var 3 måneder gammel  Får jeg så ikke slappet af Ja så kommer infektionen.

Anmeld Citér

20. april 2017

Jullesnulle

Prøv at skrue ned for tempoet i ferien... måske er det det der driller og stresser kroppen...?

Anmeld Citér

20. april 2017

årgang84

Profilbillede for årgang84

Din søn møder jo nye virus og bakterier i ferien plus klasse kammeraterne har også en godte pose med. 

Mange bliver syge i forbindelse med helligdage og ferie pga man mødes med gud i hver mand. Vigtigt er det også at lade aircondition være, dette kan også give unødvendig snue. 

Anmeld Citér

20. april 2017

Ravnholt

Profilbillede for Ravnholt
Anonym skriver:

Hver gang vi har holdt ferie og mit barn starter i skole igen (eller tidligere børnehave), så går der et par dage og så har han feber. Ikke høj feber, men omkring 38-38,8. Han virker samtidig fuldstændig udmattet. Ikke bare træt, men helt færdig.

Og nu igen. Han startede jo i skole igen i tirsdags og idag da jeg hentede ham, var han så færdig, at han græd af træthed hele vejen hjem. Tog hans temp og ganske rigtigt: 38,3. 

Det undrer mig. Jeg har altid lært, at man kun får feber, hvis kroppen prøver at bekæmpe en infektion. Men han fejler umiddelbart ikke noget Andet end at han er dødtræt. Det kræver typisk 2 dages hvile hjemme og så er han frisk igen. 

Jeg synes jo bare ikke, at det er holdbart, at han skal have 2 fraværsdage hver gang, vi har holdt ferie. 

Er der nogen af jer, som oplever det samme med jeres børn?

Det kan være det for hårdt at starte op igen efter ferie, og det faktisk er et tegn på stress. Der har for nyligt været nogle artikler om kropsstress hos børn på tv2s hjemmeside hvor feber var en af de tegn man kunne have. 

Anmeld Citér

20. april 2017

B&J

Da min søn kig i børnehave (skolestart) med børnehaven han kunne ikke lig det sted så hverdag havde han 38,5 og han blev hjemme det sidste stykke tid og der holdt det op.

jeg tror din dreng krop regerer på at skal starte igen og det er hårdt for ham og hans krop.

selv om han måske kan lig det

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.