Jeg synes, det er rigtigt fint, at du gør dig de overvejelser nu, men som de andre skriver, så er du jo stadig ung, og dit barn er lille. Der er ingen, der siger, at du skal have barn nummer to nu. Det kan være, at du først er klar om fem år, og det er jo også ok :-)
Som de andre siger, så tænker jeg også, at du kunne have godt af at vende dine mørke tanker med en professionel. Jeg synes også, det lugter lidt af en efterfødselsreaktion af en art. Det er meget mere normalt, end man skulle tro og absolut ikke noget, man skal skamme sig over. Jeg havde også en mild reaktion, som jeg stadig arbejder lidt med.
Jeg har ikke valgt kun et barn. Jeg vil have en til. Det er dels, fordi jeg selv er enebarn, og jeg hadede det! Der er selvfølgelig masser af fordele ved at være enebarn, men jeg synes ikke, de opvejer ulemperne. Så derfor vil jeg have en mere. Men jeg er nok også gået lidt væk fra idéen om mere end to. Jeg havde egentligt altid forestillet mig, at jeg ville have tre, men jeg er så småt ved at ændre holdning. Så med mindre nummer tre kommer samtidigt med nummer to, så stopper vi nok der.
MEN! Når det så er sagt, så synes jeg, der er ufatteligt vigtigt, at man får børn, fordi man selv har lyst og overskud. Man skal ikke få børn for sine børns skyld. Så sidder du om fem-ti år og stadig ikke har lyst til flere, så skal du på ingen måde have dårlig samvittighed. Dit barn er så meget bedre tjent med en mor, der har masser af glæde og overskud, fordi hun anerkendte sine egne behov og begrænsninger.
Anmeld
Citér