Uregelmæssig ægløsning?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

358 visninger
4 svar
1 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
18. april 2017

Anonym trådstarter

Hej piger.

Min og min kæreste har været i gang med PB siden start august 16. Min mens har været meget uregelmæssig i de fleste måneder, men de sidste 2-3 måneder har den været regelmæssigt. Omkring på 30./31. dagen. Jeg begyndte i martsmåned at teste for ægløsning. For at se om jeg overhoved fik det. Jeg købte nogle billige nogle på eBay, og testede hver dag i min cyklus, hvor der kom en positiv ægløsningstest på 19. dagen. Fint tænkte jeg, men for at være nogenlunde sikker, har jeg også testet her i april. Igen for at se om ægløsningen falder på nogenlunde samme tidspunkt. Nu er jeg så kommet til 20. dagen, og i dag er min ægløsning negativ, både i går og i dag!?
Jeg tænkte at hvis min ægløsning faldet på nogenlunde samme tidspunkt, så ville jeg kunne regne med det til måneden efter, men nu er jeg bange for om der er måneder hvor jeg slet ikke får den.
Er det normalt at ens ægløsning kan falde med et par dages mellemrum?
Er der andre der har været samme situation?

God dag!

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. april 2017

Beem82

Hejsa!

Hvis du kun tester én gang om dagen er der risiko for at du misser de få timer hvor hormonet peaker. Dvs det er en god ide at teste om formiddagen (ikke om morgenen) og så igen hen på aftenen. På den måde burde du være sikke rpå at fange æl.

Tænker at hvis du har nogenlunde regelmæssig mens burde du også have æl hver måned.

Held og lykke

Anmeld Citér

18. april 2017

Anonym trådstarter

Beem82 skriver:

Hejsa!

Hvis du kun tester én gang om dagen er der risiko for at du misser de få timer hvor hormonet peaker. Dvs det er en god ide at teste om formiddagen (ikke om morgenen) og så igen hen på aftenen. På den måde burde du være sikke rpå at fange æl.

Tænker at hvis du har nogenlunde regelmæssig mens burde du også have æl hver måned.

Held og lykke

Hej du.

Tak for svar. Det må jeg prøve at gøre. Jeg har et arbejde med skiftende arbejdstider, så det bmiver nok lidt svært når jeg har aftenvagter  ellers må jeg finde på noget så jeg kan teste på arbejdet i de perioder jeg burde få ægløsning  

Mange tak for svar, det beroligede mig lidt 

Anmeld Citér

18. april 2017

Beem82

Anonym skriver:

Hej du.

Tak for svar. Det må jeg prøve at gøre. Jeg har et arbejde med skiftende arbejdstider, så det bmiver nok lidt svært når jeg har aftenvagter  ellers må jeg finde på noget så jeg kan teste på arbejdet i de perioder jeg burde få ægløsning  

Mange tak for svar, det beroligede mig lidt 

Det var så lidt, dejligt du kunne bruge det

Ja det kan blive lidt bøvlet med testning på jobbet. Har ikke testet æl på jobbet, men har et par gange taget en graviditetstest. Jeg går totalt i snigermode 

Anmeld Citér

18. april 2017

Anonym trådstarter

Beem82 skriver:

Det var så lidt, dejligt du kunne bruge det

Ja det kan blive lidt bøvlet med testning på jobbet. Har ikke testet æl på jobbet, men har et par gange taget en graviditetstest. Jeg går totalt i snigermode 

Jeg har sådan en lille male-up taske, som jeg tænker at gemme den i, hvis det er og så må man pakke den ind i papir eller et eller andet når man er færdig  

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.