Hvad er dette ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.073 visninger
11 svar
1 synes godt om
17. april 2017

Anonym trådstarter

Min søn har fået dette på halsen - han har egentlig haft det i lidt over en måned. Vi troede først at det kom fra selen på farfars bil hvor de havde leget, men det er aldrig forsvundet og nogen gange blusser det extra op som på billederne. Han er slet ikke generet af det - heller ikke når man rør det 

hvad kan det dog være ? 

Jeg ringer naturligvis lige til lægen imorgen!

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. april 2017

JVF

Er ikke sikker, men udslættet på hagen ligner meget min datters atopiske eksem. Aner ikke om det skulle være tilfældet med det store mærke også 

Anmeld Citér

17. april 2017

Anonym trådstarter

JVF skriver:

Er ikke sikker, men udslættet på hagen ligner meget min datters atopiske eksem. Aner ikke om det skulle være tilfældet med det store mærke også 

Jeg kender slet ikke til atopisk eksem - er det noget hun døjer med eller kan man få creme så det går væk ?

Anmeld Citér

17. april 2017

AnoMom

Anonym skriver:

Min søn har fået dette på halsen - han har egentlig haft det i lidt over en måned. Vi troede først at det kom fra selen på farfars bil hvor de havde leget, men det er aldrig forsvundet og nogen gange blusser det extra op som på billederne. Han er slet ikke generet af det - heller ikke når man rør det 

hvad kan det dog være ? 

Jeg ringer naturligvis lige til lægen imorgen!

Det ligner noget eksem jeg også havde på benet engang. Jeg fik en salve også var det væk i løbet af få dage. Men måtte til hudlæge. Egen læge kunne ikke finde ud af hvad det var 

Anmeld Citér

17. april 2017

CBbaby

Ligner atopisk eksem/ børneeksem. (Min datter har det) 

Du kan få nogle hormonbaserede cremer når det er værst. Og ellers kan det smørres med fedt creme med en fedt procent på over 70 % (spørg på apoteket)

Anmeld Citér

17. april 2017

JVF

Anonym skriver:

Jeg kender slet ikke til atopisk eksem - er det noget hun døjer med eller kan man få creme så det går væk ?

Hun fik lige pludselig enormt tørre områder på kroppen i nogle mærkelige 'mønstre'. Jeg døjede selv med atopisk eksem som barn og det skulle vist (er slet ikke sikker) være arveligt.

Vi fik anbefalet en creme og en sæbe til bad fra Aderma. Jeg vedhæfter lige et billede. 

Efter vi begyndte at bruge creme og sæben konsekvent er hver eneste bad og cremen yderligere en-to gange i ugen udover bad, er hendes hud blevet meget meget bedre. 

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld Citér

17. april 2017

CBbaby

JVF skriver:

Hun fik lige pludselig enormt tørre områder på kroppen i nogle mærkelige 'mønstre'. Jeg døjede selv med atopisk eksem som barn og det skulle vist (er slet ikke sikker) være arveligt.

Vi fik anbefalet en creme og en sæbe til bad fra Aderma. Jeg vedhæfter lige et billede. 

Efter vi begyndte at bruge creme og sæben konsekvent er hver eneste bad og cremen yderligere en-to gange i ugen udover bad, er hendes hud blevet meget meget bedre. 

Det er ganske arveligt Og man skal lige være opmærksom, for så er man også i en højrisikogruppe for at få astma. (Som min datter også har) 

Anmeld Citér

17. april 2017

JVF

CBbaby skriver:

Det er ganske arveligt Og man skal lige være opmærksom, for så er man også i en højrisikogruppe for at få astma. (Som min datter også har) 

Ej det har jeg aldrig hørt før! Men dælme da rart at vide man skal være lidt opmærksom på - mange tak 

Anmeld Citér

17. april 2017

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.

Det ligner børneeksem. Vi bruger locobase efterår/vinter og aderma forår/sommer. 

Anmeld Citér

17. april 2017

CBbaby

JVF skriver:

Ej det har jeg aldrig hørt før! Men dælme da rart at vide man skal være lidt opmærksom på - mange tak 

Det var da så lidt Det er jo slet ikke sikkert, men man skal bare lige være opmærksom. Ligesom astmatisk bronkitis, som også kan være et tegn på efterfølgende astma. Især hvis man lider af atopisk eksem/børneeksem og andre former for eksem/nældefeber osv

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.