Jeg har brug for lidt luft og for et godt råd til hvordan jeg skal håndtere situationen..
Lidt baggrundshistorie:
Jeg er en ung kvinde med 2 børn og min mor og far blev skilt for snart 10 år siden - det har jeg det godt med, det var uden tvivl den bedste beslutning.
Min mor har så fundet en mand her for 5 år siden som hun blev gift med for 2 år siden. Han er på ingen måde den type hun søgte eller som jeg på nogen måde kan forestille mig hende sammen med. Min mor er meget ordentlig, har et godt job, er meget kærlig og hjælper altid alle andre. Hendes mand derimod er noget yngre end hende, lidt en rod- hugger nummerplader, køber hæglervarer, er tit ved at komme op at slås osv.
Jeg synes han snakker grimt til min mor- ikke direkte grimt sprog men han hundser rundt med hende og brokker sig altid over de ting hun gør. Han kan fx komme hjem og sige, lav lige en kop kaffe til mig. Hvorfor har du købt den her smør, det er da for dumt den smager af lort osv osv...
Jeg bliver ked af det når han opfører sig sådan da jeg synes det er synd for min mor og jeg synes hun har fortjent langt bedre. Hun vil bare gerne have alle er glade. Hun fortjener en mand som vil hende det bedste og som viser hende omsorg.
Nå, men eftersom de jo har været sammen i 5 år nu så må der jo være noget ved ham hun kan lide og jeg har heller ikke sagt min mening om ham da jeg ikke synes hun skal klemmes imellem os. Jeg opfører mig pænt og snakker pænt til ham og håber at det snart er slut.. Men jeg synes altid det er ubehageligt at være på besøg der hvis manden er hjemme. Jeg er vant til en ordentlig omgangstone og gensidig respekt.
Men nu knækker filmen bare. De sidste 3 gange jeg har været hos dem, har jeg fået verbale skældud som det første idet han er trådt ind ad døren.
Første gang havde jeg hjulpet min mor med noget husligt og han kommer så hjem og mener jeg har parkeret træls i hans indkørsel hvor han så kommer ind. Han siger ikke hej eller noget han siger bare "hvorfor fanden er det du altid skal holde midt i det hele så vi andre ikke kan komme til, det er sgu da utroligt" Og han kigger på mig med lynende øjne imens.. Jeg er meget konfliktsky og vil heller ikke gøre min mor ked af det så jeg undskylder og siger jeg nok skal prøve at holde anderledes næste gang..
Et par dage efter har jeg igen hjulpet min mor og har så valgt at holde ude ved vejen i tilfælde af han skulle komme hjem. Han kommer hjem, og igen siger han ikke hej men "hvad fanden er der med dine parkeringer, det kan kraftedme ikke være rigtigt" - han kom så hjem i sin lastbil denne dag og ville så gerne have holdt ude ved vejen da han kun skulle ind og hente noget... Igen beklager jeg og spørger hvor jeg egentlig må holde. "jeg skal bare holde ordentligt"
I dag skulle vi så til påskefrokost hos dem og jeg ringede i går for ligesom at rense luften lidt og grinende sagde til min mor at hun lige kunne bede sin mand mærke en parkeringsboks af til mig så jeg ikke holdt i vejen i morgen. Det grinte vi begge af og så tænkte jeg at så var den skid slået...
Jeg kommer så i dag, med begge unger på armen og han lyner ud af øjnene. "nu gider jeg kraftedme ikke høre mere om den parkering det er sku da utroligt, jeg har aldrig sagt du ikke må holde her bla bla bla" Han er meget truende u sin adfærd og jeg synes det er dybt ubehageligt at træde ind af døren til sådan en anfald og så med mine børn på armen.
Jeg havde virkelig ondt af mine børn som blev taget sådan imod og samtidig blev jeg vildt ked af det og er det stadigvæk.
Jeg ved ikke hvordan jeg skal tackle situationen herfra. Jeg har fuldstændig mistet lysten til at se igennem fingre med ham og bare være høflig. Jeg vil faktisk helst undgå at være sammen med ham igen, og jeg har lyst til at fortælle min mor hvor ubehagelig en mand jeg synes han er.
Men samtidig synes jeg det er synd for min mor hvis hun føler hun så kommer i klemme, og så må jeg jo bare finde mig i det.. Jeg synes bare det er så ubehageligt at omgås ham og jeg er træt af at blive ked af det hver gang...
Tak til jer der nåede med så langt. Hvad havde i gjort?