Jeg laver alt?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

474 visninger
7 svar
9 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
16. april 2017

Anonym trådstarter

Jeg var på besøg hos nogle bekendte i går, og vi kom til at tale om at min mand (der er pendler) "endelig" har fået vasket sit tøj i to omgange (lyst og mørkt) da det var mig der havde vasket det den her gang, for normalt vasker han det i én stor portion.

Børnene og jeg skal flytte hen til ham om et par måneder, og da snakken gik i den retning sagde jeg at jeg er lidt nervøs for det, for han har altid været den der holder mig i ørene for at få mig i gang, men hans sambo siger at min mand heller ikke er den der rydder op. Jeg er bekymret for hvordan det skal gå hvis vi både skal vænne os til nye omgivelser og min mand skal vænne sig til at være fuldtidsfar igen.

Da vi sad og spiste morgenmad i dag spurgte min svigermor mig pludselig hvilke planer for i dag, for jeg måtte jo have travlt når jeg laver alt. Jeg troede først det var som hun havde set et opslag min mand havde delt på Facebook med at kvinder er lykkeligst når de laver alt, men i stedet fik jeg en skideballe af hende, for jeg havde jo sagt det i går. 

Jeg mener ikke selv at jeg har sagt at jeg gør alt, tværtimod, men hvad vil I mene?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. april 2017

Anonym

At det kan vi ikke svare på, når vi ikke var der

Anmeld Citér

16. april 2017

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

At det kan vi ikke svare på, når vi ikke var der

Men hvis I skulle bedømme ud fra det der står her?

Anmeld Citér

16. april 2017

IenFart

Profilbillede for IenFart

Det er helt umuligt at vurdere udfra beskrivelsen og du skriver også forskellige ting som ikke rigtig har noget med emnet at gøre, så det er lidt svært at hitte rundt i.

Du skriver noget om vasketøj, men "alt" må jo inkludere alle huslige pligter...eller hvad?

Punkt 1: Nej, man skal ikke lave alt. En arbejdsfordeling af pligter skal være på plads for at det kommer til at fungere. Medmindre den ene part med fuldt overlæg og af lyst gerne vil stå for det hele og den anden har det ligeså fint med det.

Punkt 2: Man skal ikke "få hinanden igang" i et parforhold. Hvis manden vil have der skal laves noget, så må han jo selv starte og så kan man jo opfordre til at gøre det fælles.

Anmeld Citér

16. april 2017

Anonym

Anonym skriver:

Men hvis I skulle bedømme ud fra det der står her?

Hvis man kunne det, så var det nok det jeg havde svaret. 

Hvad vil du i øvrigt bruge et svar til? Det er jo en konklusion på din udlægning. Din svigermors opfattelse af hvad du har sagt, kan jo - retteligt - være en helt anden. 

Jeg synes det er lidt fjollet det du har gang i her.

Anmeld Citér

16. april 2017

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Hvis man kunne det, så var det nok det jeg havde svaret. 

Hvad vil du i øvrigt bruge et svar til? Det er jo en konklusion på din udlægning. Din svigermors opfattelse af hvad du har sagt, kan jo - retteligt - være en helt anden. 

Jeg synes det er lidt fjollet det du har gang i her.

Ja, det er det nok. Jeg har bare aldrig haft den store selvtillid og når hun så - vel og mærke uden at have været der - skælder mig ud for at sige at jeg gør alt, så bliver jeg usikker på om jeg gør noget forkert.

Anmeld Citér

16. april 2017

lineog4

Anonym skriver:

Jeg var på besøg hos nogle bekendte i går, og vi kom til at tale om at min mand (der er pendler) "endelig" har fået vasket sit tøj i to omgange (lyst og mørkt) da det var mig der havde vasket det den her gang, for normalt vasker han det i én stor portion.

Børnene og jeg skal flytte hen til ham om et par måneder, og da snakken gik i den retning sagde jeg at jeg er lidt nervøs for det, for han har altid været den der holder mig i ørene for at få mig i gang, men hans sambo siger at min mand heller ikke er den der rydder op. Jeg er bekymret for hvordan det skal gå hvis vi både skal vænne os til nye omgivelser og min mand skal vænne sig til at være fuldtidsfar igen.

Da vi sad og spiste morgenmad i dag spurgte min svigermor mig pludselig hvilke planer for i dag, for jeg måtte jo have travlt når jeg laver alt. Jeg troede først det var som hun havde set et opslag min mand havde delt på Facebook med at kvinder er lykkeligst når de laver alt, men i stedet fik jeg en skideballe af hende, for jeg havde jo sagt det i går. 

Jeg mener ikke selv at jeg har sagt at jeg gør alt, tværtimod, men hvad vil I mene?

Jeg tror ikke helt jeg forstår. 

Bor I hos svigermor? Var hun med sammen med de bekendte, eller er det din kæreste der har sagt noget eller...?

Jeg personligt hader de gange jeg føler min mand udleverer mig, og at sige: nu fik hun endelig vasket i Hvidt og mørkt for jeg gjorde det, lyder måske skægt, men det er at have det skægt på min bekostning og jeg ville blive pisse sur. Jeg kan sagtens grine af mig selv og alle mine fejl, men jeg skal ikke bruges som et sjovt emne i snakken med vennerne, så griner man af mig og ikke med mig - så er din kæreste blevet fornærmet er det måske mere, hvad siger jeg om ham til hvem og hvornår end om du laver alt og har sagt lige præcis det. 

Derudover hvis I bor sammen med svigermor, kan det jo også være hun bliver lidt fornærmet hvis hun oplever I mere deler opgaverne?

Anmeld Citér

16. april 2017

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Anonym skriver:

Din mand har fået vasket tøj af dig. Hans sambo siger, han ikke er god til at rydde op. Du er bekymret for, at han skal være fuldttidsfar igen. Og din svigermor skælder dig ud, fordi du har sagt, du laver alt, men det mener du ikke, du har sagt. Dog er din overskrift "Jeg laver alt?" 

Jeg kan ikke finde sammenhængen i dit indlæg og ikke gennemskue, hvad vi skal tage stilling til. Prøv at læse det, du har skrevet, en gang til, og skriv så mere uddybende og sammenhængende, hvad der er sket, og hvad vi skal mene noget om. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.