Anonym skriver:
Jeg vil høre om nogen har erfaring med samvær hver tredje weekend og i ferier?
Drengen er 7 år, har været skilsmissebarn i to år (hvor han har haft tæt kontakt med samværsforælderen, hver anden weekend og i ferier). Nu ønsker forældrene at sætte samværet til hver tredje weekend. Årsagen er, at forældrene bor i hver sin ende af landet og som studerende ikke har råd til transportudgifter (flybilletter) hver anden weekend, men bedre kan få det til at løbe rundt med hver tredje weekend. Når den økonomiske situation ser lysere ud, håber de at kunne gå tilbage til den gamle ordning.
Er der nogen af jer, der har erfaring med samvær, der af den ene eller anden årsag foregår sjældnere end hver 14. Dag og vil dele jeres oplevelser, positive som negative? Råd? Ting i ville have gjort anderledes? Ville ønske den anden forælder havde gjort anderledes osv.
Min datter ser sin far hver 3. weekend.
Af samme årsag som gør I vil sætte det ned. Han bor i kbh og jeg bor i jylland, jeg er studerende, og han er meget lavtlønnet. Vi har gjort det sådan siden han flyttede, da vores datter var lidt over 1 år. - Hun bliver 3 år her til sommer. Når han har hende er de hos hans forældre, der bor ca 40 km fra mig.
Alt i alt har det egentlig kørt ganske udemærket. Vores familiekonstellastion har altid været ret alternativ i forhold til gennemsnittet. - Vi har f.eks. aldrig boet sammen (og havde ikke planlagt et barn). Faktisk så begyndte far at se L mere da vi begyndte at køre fast samvær. Det var mere uregelmæssigt hvornår og hvor meget vi så hinanden inden da.
Efter hun er blevet større (fra 2 år ca) er hun begyndt at savne ham en del. Hun snakker meget om ham i perioder, og kan godt blive rigtig ked af det når hun ikke skal hjem til ham. Men så video-ringer vi til ham over messenger, og det giver hende rigtig meget i form af at få lov at snakke med ham, og få lidt kontakt selvom hun ikke kan kramme ham. Det hjælper på savnet.
Han er også begyndt at savne hende rigtig meget nu hvor hun rigtig begynder at blive stor og sjov at være sammen med.
Vi sætter samværet op til hver anden weekend, her efter sommerferien, fordi vores økonomiske situation kommer til at ændre sig lidt.
Må jeg spørge hvad I giver for flybilletterne? Har I overvejet et billigere alternativ?