åh nej.. min eksterne harddisk

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

481 visninger
10 svar
5 synes godt om
13. april 2017

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20

ja så stod min gamle eksterne harddisk lige af...

og jeg tror det er det eneste sted jeg har en kopi af nogle noter/tanker jeg har skrevet ned en gang for længe siden...

sad lige og ville finde dem...

tændte den og så stod den bare der og brummede...

I ved den lyd man også hørte fra sin Discman når Cd'en var ridset og den ikke kunne afspille derfra...

*tud* jeg aner ikke om jeg har alt på min backup eksterne...

jeg kan ikke finde dokumentet nogen andre steder... :(

havde virkelig mange følelser i det dokument...

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. april 2017

snuskesmor

Wampires skriver:

ja så stod min gamle eksterne harddisk lige af...

og jeg tror det er det eneste sted jeg har en kopi af nogle noter/tanker jeg har skrevet ned en gang for længe siden...

sad lige og ville finde dem...

tændte den og så stod den bare der og brummede...

I ved den lyd man også hørte fra sin Discman når Cd'en var ridset og den ikke kunne afspille derfra...

*tud* jeg aner ikke om jeg har alt på min backup eksterne...

jeg kan ikke finde dokumentet nogen andre steder... :(

havde virkelig mange følelser i det dokument...

Mit gæt er at dataen stadig ligger der og at det er strømforsyningen der er røget. Måske kan disken bare smides ind i et nyt kabinet. Har du en hardware-nørd i familien der kan hjælpe?

Anmeld Citér

14. april 2017

Wampires

snuskesmor skriver:

Mit gæt er at dataen stadig ligger der og at det er strømforsyningen der er røget. Måske kan disken bare smides ind i et nyt kabinet. Har du en hardware-nørd i familien der kan hjælpe?

er desværre ikke bare kablet ;)

er testet ved at blive skilt ad :P og andre ledninger osv osv...

og et andet kabinet :P

Computeren får en form for forbindelse til den men kan ikke identificere hvad det er så jeg kan ikke åbne den på nogen måder...

Anmeld Citér

14. april 2017

Wampires

jeg fandt heldigvis de billeder jeg havde taget af mine noter da Onenote hvor de lå oprindeligt var begyndt at blive ustabilt...

er rigtig glad lige nu for tror ikke der er andet der er forsvundet ved at den brændte af...

Anmeld Citér

14. april 2017

FrøMor

I fremtiden hvis din eksterne harddisk går i stykker eller stopper med at virke og du ikke har en backup nogen steder, kan man nemt få hevet alle data ud af den hos en professionel. 

Det fik jeg gjort for 500 kr. tæt på hvor jeg bor. Jeg skulle selv have en anden ekstern harddisk eller en USB med masser af plads på som indholdet kunne føres over på. 

Anmeld Citér

14. april 2017

snuskesmor

Wampires skriver:

er desværre ikke bare kablet ;)

er testet ved at blive skilt ad :P og andre ledninger osv osv...

og et andet kabinet :P

Computeren får en form for forbindelse til den men kan ikke identificere hvad det er så jeg kan ikke åbne den på nogen måder...

Ah, du har ikke brug for nogen hardware-nørd :-)

Har du listet ud hvad, der er gået galt?

Anmeld Citér

14. april 2017

Wampires

snuskesmor skriver:

Ah, du har ikke brug for nogen hardware-nørd :-)

Har du listet ud hvad, der er gået galt?

Nej... tror bare det er alderen :P

den er nok 10 år gammel efterhånden 

Den er blevet brugt flittigt i al den tid og blevet bragt med alle mulige steder og sat til mange forskellige maskiner :)

så synes selv den har holdt godt :)

jeg håber på at jeg har fået lagt alting over på den anden, men det er lidt svært når man ikke kan få forbindelse til den og tjekke indholdet :)

tror ikke selve dataerne er gået i stykker, det er bare mekanisk den er stået af :)

Anmeld Citér

14. april 2017

Wampires

MommyX2 skriver:

I fremtiden hvis din eksterne harddisk går i stykker eller stopper med at virke og du ikke har en backup nogen steder, kan man nemt få hevet alle data ud af den hos en professionel. 

Det fik jeg gjort for 500 kr. tæt på hvor jeg bor. Jeg skulle selv have en anden ekstern harddisk eller en USB med masser af plads på som indholdet kunne føres over på. 

Det kommer an på hvordan den går i stykker ;)

men ja min idé var også lidt at jeg ville kigge forbi en computerbutik der måske kunne fikse den nok til at kigge den igennem for ting... men der ligger også "pinlige" billeder og tekster der ikke er for andres øjne XD

Anmeld Citér

14. april 2017

FrøMor

Wampires skriver:

Det kommer an på hvordan den går i stykker ;)

men ja min idé var også lidt at jeg ville kigge forbi en computerbutik der måske kunne fikse den nok til at kigge den igennem for ting... men der ligger også "pinlige" billeder og tekster der ikke er for andres øjne XD

Ja selvfølgelig. Men der kan nu reddes en del, hvis man er heldig

Jeg har haft 3 eksterne harddiske der er gået i stykker. Den første blev væltet af min kat. Disken og læseren brændte sammen så de kunne ikke hive alt data ud.

Den anden var jeg så klodset at tabe på sengen, den stoppede med at virke. Der kunne de redde alt data.

Den sidste kunne pludselig ikke starte, og der kunne de også få alle data ud. 

Den sidste harddisk "lavede" de på halvandeen time, jeg er sikker på de ikke har kunne kigge alle mine 2 TB igennem..

Jeg tror de fleste har et par pinlige ting som man ikke vil have enhver ser.   Deres job er at få dataene ud, ikke at sidde og læse dokumenter og kigge billeder.

Anmeld Citér

15. april 2017

Lomm

Profilbillede for Lomm

Man kan købe en hardware reader - tænker det er det samme de bruger i butikker. Den koster vist ikke ret meget, min mand købte en via hjemmesiden Wish. Man skal nok lige have lidt teknisk snilde (skille computeren ad, og vide hvad der er harddisken), men hvis man nu har flere gamle harddiske kan det ihvertfald svare sig.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.