Hvor lang tid vasker i?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8.464 visninger
10 svar
0 synes godt om
12. april 2017

Sandratoft

Hvilke vaskeprogrammer bruger i og hvor lang tid sætter i vaskemaskinen til at vaske?

Har overvejet om jeg skal gå ned i tid. Sætter den som regel til 2 timer, og har slet ikke tænkt over det, før min mor sagde at det var helt unødvendigt at vaske i så lang tid. 

Så ja, hvordan gør i det? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. april 2017

Fremad

Har et program der tager Ca 1 time, til tøj der er alm brugt til hverdag.... Mener den kan komme helt ned på 40 min faktisk...

Jeg giver kun sengetøj mm en lang vask, og en gang imellem får sov en lang vask men meget sjældent 

Anmeld Citér

12. april 2017

AnoMom

Sandratoft skriver:

Hvilke vaskeprogrammer bruger i og hvor lang tid sætter i vaskemaskinen til at vaske?

Har overvejet om jeg skal gå ned i tid. Sætter den som regel til 2 timer, og har slet ikke tænkt over det, før min mor sagde at det var helt unødvendigt at vaske i så lang tid. 

40 grader vask, vasker i 1t 15m

60 grader vask, vasker i 1t 30m

sådan Ca

Anmeld Citér

12. april 2017

2babygirls

Sandratoft skriver:

Min maskine har en der hedder mix som tager lige under en time, på 40 grader. Det er til hverdags tøj.

Anmeld Citér

12. april 2017

Vik

30-40 grader- 40 min

60 grader -45- 1 time 15 min

Anmeld Citér

12. april 2017

mommy1991

Sandratoft skriver:

Til hverdagstøj: 40 grader, 1 time.

Tekstiler, der skal vaskes ved højere temperaturer, fx sengetøj: 60 grader og 2 timer. 

Anmeld Citér

12. april 2017

CC79

vi har et 30 min program hvor man kan vaske på både 30 og 40 grader. Det bruger jeg til det meste tøj. Så kogevasker jeg på 60 grader 1 time og 35 min og sengetøj og viskestykker, klude, håndklæder, undertøj, stofbleer og strømper får 90 grader på ca. 2 timer. Så nej tror heller ik det er længden af programmet der er afgørende. Det er nok graderne det vaskes på.

Anmeld Citér

12. april 2017

SofiaMik

Jeg fik sidste år en drøm af en miele vaskemaskine og denne vasker for det meste i mindst to timer. Dog er der kortprogrammer på den.

Men faktisk er det jo sådan, at de meget lange programmer, skyldes dels, at de skal vaske rent ved lavere temperaturer, men også at det er mere energibesparende.

Jeg har tilgengæld automatisk sæbedocering på min og det har betydet, at jeg bruger langt mindre sæbe end før, så her var en gevinst for både mig og miljøet.

Anmeld Citér

12. april 2017

Bananaalice

Min vaskemaskine tager også næsten 2 timer på 30-40 stykker, hvis ikke mere indimellem. Det er jo maskinen der gør forskellen, men så centrifuere den også okay. 

Anmeld Citér

12. april 2017

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster

Jeg bruger oftest alm vask der tager ca 1 time. Er tørrestativerne optager bruger jeg vask+tørre program og så tager det 2:30-3:30 time alt efter hvor meget der er i maskinen.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.