Spring til sidste ulæste indlæg Følg denne tråd
Sagen er den at jeg er meget overvægtig og derfor jo har et meget højt BMI. Jeg er idag 10 uger henne og har modtaget brev fra sygehuset om noget kontrol/samtale med en læge om nogle uger pga mit BMI. Nogle andre der har fået sådan et?
Jeg har virkelig følelsen af at jeg væmmes ved mig selv hver gang jeg spiser noget for tænk hvis jeg nu tager 100 gram på af det ovs. Og glæden ved at være gravid synes jeg godt nok bliver mindre og mindre jo længere jeg kommer for jeg ved jo jeg er alt for tyk, og at jeg nok skal høre det en milliard gange ind til baby er ude føler mig virkelig bare helt nede lige nu, øv bøv
Anmeld Citér
Køb et abonnement på Vores Børn
Magasinet til dig med børn på 0-12 år
Priser fra 149 kr.
Anonym skriver: Sagen er den at jeg er meget overvægtig og derfor jo har et meget højt BMI. Jeg er idag 10 uger henne og har modtaget brev fra sygehuset om noget kontrol/samtale med en læge om nogle uger pga mit BMI. Nogle andre der har fået sådan et? Jeg har virkelig følelsen af at jeg væmmes ved mig selv hver gang jeg spiser noget for tænk hvis jeg nu tager 100 gram på af det ovs. Og glæden ved at være gravid synes jeg godt nok bliver mindre og mindre jo længere jeg kommer for jeg ved jo jeg er alt for tyk, og at jeg nok skal høre det en milliard gange ind til baby er ude føler mig virkelig bare helt nede lige nu, øv bøv
Først får du lige et kram . Var selv overvægtig gravid. Men så slemme synes jeg nu ikke de var ved mig, det blev da nævnt flere gange jeg skulle passe på, men tog nærmest ikke op før til sidst, men det krævede lige et par sukkerbelastningsteste, og kontrollere. Men der er nogle risiko, og de gør bare deres for at holde øje med dig og bæbs har det fint . Håber du får det lidt bedre, bare fokuser på livet i maven, hvad der kommer ud af det. Det kan overvægten heldigvis ikke ændre på
xStinepigen skriver: Først får du lige et kram . Var selv overvægtig gravid. Men så slemme synes jeg nu ikke de var ved mig, det blev da nævnt flere gange jeg skulle passe på, men tog nærmest ikke op før til sidst, men det krævede lige et par sukkerbelastningsteste, og kontrollere. Men der er nogle risiko, og de gør bare deres for at holde øje med dig og bæbs har det fint . Håber du får det lidt bedre, bare fokuser på livet i maven, hvad der kommer ud af det. Det kan overvægten heldigvis ikke ændre på
Tusind tak for dit svar
Jeg skal også til noget sukkerbelastning. Kan også være jeg får det lidt bedre efter den samtale/kontrol når det er overstået, for lige nu ved jeg ikke rigtig hvad man skal.
Indtil videre har jeg tabt mig lidt så det er jo fint at jeg ikke har taget det vilde på indtil videre, det håber jeg de ser lyst på.
En af mine veninder fik tilbudt en samtale med en diætist, da hun var gravid - og svært overvægtig. Hun var utroligt glad for det. Det gav hende tre enkle regler, som gjorde at hun vejede mindre lige efter fødslen, end da hun blev gravid - og hun fødte en stor, fin baby. Hun er fortsat med at tabe sig stille og roligt med de regler, hun har fået af diætisten. Og det gav hende en ro omkring, at hun spiste 'rigtigt' under graviditeten.
[ Spring til toppen ]
Story House Egmont A/S Strødamvej 46 2100 København Ø TLF: 70 25 75 10 CVR: 83131128