Hej piger
Jeg har brug for hjælp med et hurtigt svar på om jeg bør kontakte jordemoderen/fødemodtagelsen.
Jeg er 17+4 og har i weekenden og i går og i dag haft en del underlivssmerter. Udover de normale ligamentssmerter har jeg også haft tyngdefornemmelse og smertefuld murren foran mellem navlen og skambenet, hvor jeg også føles ekstra hård på maven og har ikke følt dette før. Jeg tænker, at disse smerter skyldes plukveer
. Jeg kan læse at det er helt ufarligt med plukveer i 2 trimester, men at de ikke må komme umotiveret, når man slapper af. Da jeg har været hjemme hele weekenden plus i går og i dag, hvor jeg bare har slappet af primært i sofaen, bliver jeg derfor urolig når jeg stadig har disse konstante smerter - fordi det må jo betyde at de kommer umotiveret? Så kan det f.eks. være et tegn på en for kort livmoderhals o.l.
Ville I kontakte jordemoderen? For at gøre det værre har selve jordemoderkonsultationen lukket frem til onsdag efter påske, så kan ikke finde ud af hvem jeg ellers skal ringe til... Umiddelbart er der jo kun fødemodtagelsen hvor man ringer til med akutte ting, men hvordan ved jeg om dette er akut? Synes det er lidt pinligt at ringe hvis de synes jeg er helt åndssvag
og gynækologer i nærheden holder også påskelukket... Håber I kan hjælpe med hvad I selv ville gøre? Min mor synes jeg bare skal ringe til fødemodtagelsen, men jeg er ikke glad for det, hvis det som sagt ikke er noget...
Men ville heller aldrig tilgive mig selv hvis nu det er noget jeg burde reagere på og ikke gør det.. Hjælp...
Anmeld
Citér