malou skriver:
Jeg havde ellers en rigtig grov æder i huset fra han var 4 md.. men nu.... nu vil han ikke have andet end frugt og sine riskager.. og nu begynder jeg blive en smuuule bekrymret. Han drikker stadig sin mælk 250 ml kl.06 men hvis jeg laver grød til ham ved 8 tiden.. vender han bare hovedet eller spytter det ud. Hvis jeg derimod skærer banan, æble og alt mulig frugt ud til ham.. guffer han løs. Men han kan jo ligesom ikke rigtig leve af frugt og riskager vel. (Han har selv fundet ud af hvor de ligger i skuffen.. vildt sødt)
Det er begyndt her den sidste uges tid... han virker dog ikke sulten. Er det bare en fase han skal igennem.. og skal jeg bare give ham det frugt han vil have. Eller skal jeg vente til han bliver så sulten at han spiser hvad der bliver serveret??
knus malou som pludselig har fået en herre kræsen og bestemt lille mand i huset...
Der har vi nok hver sin mening alle herinde. MEn jeg går personligt ikke ind for at barnet skal blive så sulten at han spiser alt der bliver serveret. Vi har været alt igennem.
Perioder hvor han kun vil have kød, perioder hvor han kun vil have frugt, perioder hvor det kun har været kartofler og sovs der har duet osv. Lige pt er det havregrød og diverse andre grød der er et hit herhjemme og så tilbyderjegham stadig væk alt muligt andet og så må han tage det ellr lade være. Og fra den ene dag til den anden så vil han gerne have alt igen.
Find en måde at snyde ham på, har jeg tit gjort herhjemme, nogen gange er det lykkes nogen gange ikke. Får han rugbrøds stykker eller blødt brød så lav et lille stykke brød og læg et stykke banan oven på og så ind i munden med det. Ik altid det virker, men er værd at prøve ellers så bare lad ham spise dethan føler for. Bare han ikke taber sig så sker der ikke noget ved det
Anmeld