Bedstemor med kræft

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10. april 2017

FruStolpe

Hej alle 

jeg har brug for noget hjælp og gode råd 

Min stedmor - børnenes bedstemor, har desværre fået kræft. 

Hun har tidligere haft kræft, hvor hun så blev opereret, og var så at sige rask derefter. Derfor nåede børnene ikke at opfatte det og vi har ikke fortalt dem om det. Hun har selvfølgelig gået til kontrol, og nu viser det sig, at det inden operationen havde nået at sprede sog til en andel del af kroppen, og nu fundet ud af at det de kunne se er kræft. 

Derfor skal bedstemor nu i kemobehandling, vi ved ikke om det kan ende ud i noget operation, eller om det værst tænkelige kan ske, at hun mister livet, vi har ingen ide om lige nu hvad overlevelses chancerne er. 

Vores børn er alle under 7, men tænker alligevel at det vil påvirke, for hvis hun mister håret vil hun ikke have paryk, så det vil jo kunne ses. Hendes mor døde også af kræft, dog en anden type, men hun reagere kraftigt på kemo, tabte håret og blev så udmattet hun ikke kunne sidde oprejst og holde hovedet selv, i længere tid, var meget indlagt pga bivirkninger fra kemoen. 

Søger gode råd og gerne hvordan andre i samme situation har tacklet det, i forhold til 

Min mor har siden august haft cancer, hun er tidligere brystkræft patient, og denne gang er det i lunger hals og lymfer. 

Vi har to piger på 3 og 6 hvor det kun er den store der har spurgt ind til det. 

Vi har fortalt sandheden i børnehøjde. Altså at mormor er syg indeni kroppen,  og hun får medicin som skal hjælpe hende. Det gør desværre at håret falder af og at hun ikke har så meget energi som før. 

Og derudover har vi informeret skolen, og fortalt om den måde vi fortæller om det på -så de kan  støtte op. 

Kram til dig,  det er pisse rocker hårdt 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.