Det tog og 11 måneder - selvom vi er unge, friske og det hele.. efter 4 måneder blev jeg gravid, men det endte desværre i en MA.
Derfra gik der hele 7 måneder før jeg blev gravid, og det føles som en evighed. Jeg blev gravid mellem jul og nytår, og blev færdig med mit studie i sommers. Altså går jeg på barsel fra mit Job, når jeg har været her i ca 10 måneder.
Jeg vidste, at vi skulle have børn, så jeg valgte et job som var lidt mere low key, os fordi jeg var hårdt ramt psykisk efter MA.
jeg tror det tog så længe for os fordi min cyklus var helt fucked efter p-pille brug, og da den blev nogenlunde normalt blev jeg gravid - det var faktisk i 2 forsøg. Det endte jo så i MA og fuckede min cyklus op igen, så i 3. Forsøg (altså 5. Forsøg i det hele) blev jeg gravid igen og er nu 17+4..
Vi har hele tiden brugt ægløsningsteste hvilke vi også gjorde i den cyklus i december. Vi havde sex i 5 dage i træk i den fertile periode og efter det lagde jeg alt væk psykisk. Festede til nytår og drak mig fuld, for ville ikke endnu engang tro på en masse og blive skuffet igen igen. At jeg lagde det væk og netop levede livet 100% og ikke tænke på det tror jeg gjorde utrolig meget..
Jeg ved at man hader at høre at man ikke skal tænke på det, men for mig hjalp det. Lav hvad du plejede (med måde), prop tiden fra ægløsning med en masse gode og sjove aktiviteter med veninder, familie og kæreste og lad vær med at regne på det hele "hvis den er der nu, bliver terminen den x/x osv."
Det er mit råd - fra en som tidligere har været i "dit sted" 
Anmeld
Citér