Hej derude.
Jeg læser tit i tråde hvor en part føler sig forrådt af den anden, at der opfordres til at flytte. Jeg bliver nysgerrig på om man bare kan tage det fælles barn og flytte.
Altså konkret eksempel, kan jeg så tage min søn under armen og flytte fra min mand som er far til min søn? Det skal min mand vel godkende et eller andet sted? Vil nogen mon gøre mig lidt klogere på det? Hvad hvis faderen vil have at barnet bliver hos ham?
For god ordens skyld så vil jeg lige nævnt at jeg er godt gift og ovenstående bare er et eksempel for at tydeliggøre mit spørgsmål.
Mvh. Malene
Hvis eksemplet var virkeligt, så nej, du ville kunne tage barnet med dig, men uden fars tilladelse så ville du som flytter miste bopælen på barnet fordi far skulle give tilladelse, og det derfor kun ville være din adresse der blev flyttet.
Edit: Hvis man nægter at udlevere efter at være flyttet med barnet uden tilladelse til dette fra den anden forældre kan det blive betragtet som kidnapning, og man får meget svært ved at få bopælen i en evt sag i statsforvaltningen.
Anmeld
Citér