Ny i job samt gravid

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.492 visninger
8 svar
2 synes godt om
9. april 2017

Mortil3på3og6

Hej de damer, 

Jeg er gravid i uge 5 +5 i dag, det er fantastisk!! 

Men jeg begyndte på nyt job for 1 mdr og 10 dage siden, jeg har det ikke godt med at skulle være gravid og skulle på barsel allerede i dette nye job... 

Nogle andre der har prøvet det ? - og hvordan tog jeres arbejdsgiver det ? 

Jeg har i forvejen 2 børn, en pige på 6 og dreng på snart 4 med min eks.. denne gang er det med min dejlige kæreste jeg har været sammen med i 4 år.. Det føles SÅ rigtigt det her !! 

Håber i kan hjælpe mig... 

Det var ikke planlagt som i nok kan læse mellem linjerne  

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. april 2017

Snoopy77

Jeg blev gravid den uge jeg startede på mit tidligere arbejde  jeg holdt det for mig selv de første tre måneder og meldte derefter ud. Jeg blev ikke populær hos lederen men det var der ikke så meget at gøre ved. Det var semi-planlagt 

Anmeld Citér

9. april 2017

Jems

Ville vente med at sige noget til efter Nf 

Anmeld Citér

9. april 2017

Mortil3på3og6

Jems skriver:

Ville vente med at sige noget til efter Nf 

Det gør jeg Self også..  

Anmeld Citér

9. april 2017

Dig, mig og vores små prinsesser <3

Profilbillede for Dig, mig og vores små prinsesser <3
Alt hvad jeg ytre herinde ønsker jeg bliver herinde :)
Mortil3på3og6 skriver:

Hej de damer, 

Jeg er gravid i uge 5 +5 i dag, det er fantastisk!! 

Men jeg begyndte på nyt job for 1 mdr og 10 dage siden, jeg har det ikke godt med at skulle være gravid og skulle på barsel allerede i dette nye job... 

Nogle andre der har prøvet det ? - og hvordan tog jeres arbejdsgiver det ? 

Jeg har i forvejen 2 børn, en pige på 6 og dreng på snart 4 med min eks.. denne gang er det med min dejlige kæreste jeg har været sammen med i 4 år.. Det føles SÅ rigtigt det her !! 

Håber i kan hjælpe mig... 

Det var ikke planlagt som i nok kan læse mellem linjerne  

Hej  

Uh har stået i præcis samme situation for tre år siden. 

Jeg blev ansat i september 2013, hvor jeg havde termin juli 2014. Jeg havde altså været ansat en måned da jeg blev gravid. Jeg havde det så dårligt. Ed det. Jeg havde været ledig et år efter endt uddannelse.  Men ønskede samtidig virkelig barnet da vi havde været igang i fem måneder. 

Jeg sagde det til chefen lige efter nytår. Hvor jeg sad og grad. Han tog det rigtig fint og ønskede mig tillykke. 

Jeg var dog kun ansat som vikar. Men blev efter end barsel fastansat. 

Han blev så glad for mig, at han gerne e ville vente til jeg kunne komme retur. 

Nu et jeg snart på vej på barsel nr to.  

Så herfra var det en positiv oplevelse. 

Anmeld Citér

9. april 2017

striber

Jeg havde også kun været ansat en måned, da jeg stod med en positiv test. Gik til ledelsen ret hurtigt, da jeg havde det meget skidt med det. Hun sagde bare: "Tillykke, det er jo hvad man kan forvente, når man ansætter kvinder i den alder, det skal du ikke have det skidt med!".

Anmeld Citér

9. april 2017

Bananaalice

Har ikke selv prøvet det, men frygter lidt jeg skal skrive "endnu".. Er nemlig også nyuddannet (selvom der er gået mere end 1 år), og jeg har lige haft troet jeg var gravid. Jeg skal jo stadig søge 2 jobs om ugen for at få dagpenge, og det kunne helt ærligt godt skræmme mig.

Dog har jeg læst en del trøst på nettet:
1) du har først pligt til at sige det når du vidst er 6 mdr. henne. 

2) har læst i flere forums, at firmaerne lidt ved de kan forvente det, men tager chancen alligevel, og at det ikke gør så meget. Man må jo bare gøre sig uundværlig mens man er der  

Anmeld Citér

10. april 2017

Miss LT

Jeg blev gravid to uger efter jeg startede nyt job. Vi havde forsøgt at blive gravide længe, så tror bare jeg var kommet i de rette omgivelser uden stress og jag men havde det SÅ dårligt med at sige det til ledelsen. Jeg fortalte det til min 3 måneders samtale, halv akavet, men de tog det rigtig fint og havde forventet det da de ansatte en 30 årig kvinde  

Så tillykke med graviditeten og held og lykke med samtalen med din leder Det skal nok gå

Anmeld Citér

10. april 2017

Mortil3på3og6

Miss LT skriver:

Jeg blev gravid to uger efter jeg startede nyt job. Vi havde forsøgt at blive gravide længe, så tror bare jeg var kommet i de rette omgivelser uden stress og jag men havde det SÅ dårligt med at sige det til ledelsen. Jeg fortalte det til min 3 måneders samtale, halv akavet, men de tog det rigtig fint og havde forventet det da de ansatte en 30 årig kvinde  

Så tillykke med graviditeten og held og lykke med samtalen med din leder Det skal nok gå

Årh det er jeg SÅ glad for at hører.. og tak for de beroligende ord ❤

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.