Hej alle sammen.
Sagen er den at, min mands bror er blevet skilt for et par måneder siden. Han har barnet hver anden weekend og 3 timer hver dag i hverdagene.
Når han skal passe barnet, kommer han med samme hjem til os og søge hjælp hos mig. Han presser meget på - uden at sige det - at jeg skal være en slags mor for barnet, når han passer ham. Men jeg har selv to børn, og de er over den babyalder, og det er dejligt med lidt frihed endelig for mig. Og så kommer hans bror med hans søn, som snart er to og det er bare lidt for meget for mig. Er jeg egoistisk for at tænke på mig selv, når hans bror er ked af at han er blevet skilt?
Han bliver med os hele dagen, og tager først hjem når barnet skal sove, eller når han skal aflevere ham. Min mand er også træt af at, de kommer her dag, for vi har også bare brug for at være os. Og den tid han kommer med drengen, er lige efter min mand har fået fri for arbejde. Så han har bare brug for lidt ro og fred. Men så kommer han med hans søn, som rydder hele huset så det ligner et bombet lukum. Min børn har lært at rydde op efter dem selv, og nu er det hele bare noget rod - men ikke på grund af mine egne børn.
Hans bror vil også gerne at jeg giver ham mad. Og han insistere på at jeg sidder og giver ham med en ske, istedet for at barnet prøver selv. Jeg troede endelig jeg var færdig med den babyperiode. Jeg har ikke lyst til et trejde barn - men det føles som om jeg allerede har en nu.
Er jeg bare en bitch ?? Hvad skal jeg gøre? Bide i det sure æble pga af hans trælse situation eller sige til ham hvordan jeg har det? 
Anmeld
Citér