spørgsmål om is...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

873 visninger
6 svar
5 synes godt om
9. april 2017

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20

hvis jeg laver is på yoghurt, frosne bær, sukker, og flødeskum, hvordan får jeg så isene til at sidde fast på pinden fremfor i formen?

det er de der plastik nogle med 6/8 pinde i forskellige farver...

ville gerne lave det sådan så vi havde noget der var lidt nemmere at spise end at skulle tage ud og vente på det tør lidt og så fryse det igen...

kan man godt tage frosne bær, koge dem med sukker, køle det og så brge det i isen som skal fryses?

tænker her på det man normalt får af vide med at man ikke må fryse ting man har optøet...

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. april 2017

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster
Wampires skriver:

hvis jeg laver is på yoghurt, frosne bær, sukker, og flødeskum, hvordan får jeg så isene til at sidde fast på pinden fremfor i formen?

det er de der plastik nogle med 6/8 pinde i forskellige farver...

ville gerne lave det sådan så vi havde noget der var lidt nemmere at spise end at skulle tage ud og vente på det tør lidt og så fryse det igen...

kan man godt tage frosne bær, koge dem med sukker, køle det og så brge det i isen som skal fryses?

tænker her på det man normalt får af vide med at man ikke må fryse ting man har optøet...

Jeg har ikke idéer til dit problem med at isene ikke sidder fast på pinden, da jeg ikke selv har oplevet det.

- Jeg laver normalt ispinde af bær/frugt (frisk eller frossen) og youghurt og gerne med havregryn i. 

Du må gerne fryse mad du har tilberedt efter du har optøet. Det vil sige når du har kogt frosne bær med sukker kan du sagtens blande det i isen. Du kan bare ikke optø noget og så fryse det igen uden at tilberede det først.

Anmeld Citér

9. april 2017

Sprit25

Ej jeg har længe undret mig. Men er du ikke ved at tage en uddannelse indenfor enæringsverdeb? 

Reglen er: frys en gang råt og en gang efter tilberedning. Så hakket oksekød, frys, optø til lasagne, frys tilberedt, tø op og spis og smid rester ud

Anmeld Citér

9. april 2017

Wampires

Sprit25 skriver:

Ej jeg har længe undret mig. Men er du ikke ved at tage en uddannelse indenfor enæringsverdeb? 

Reglen er: frys en gang råt og en gang efter tilberedning. Så hakket oksekød, frys, optø til lasagne, frys tilberedt, tø op og spis og smid rester ud

Er ved at uddanne mig til slagter, men har spildt det første år et sted hvor jeg ikke fik noget læring og ikke havde overskud til noget andet når jeg havde fri..

Anmeld Citér

9. april 2017

Wampires

MummiT skriver:

Jeg har ikke idéer til dit problem med at isene ikke sidder fast på pinden, da jeg ikke selv har oplevet det.

- Jeg laver normalt ispinde af bær/frugt (frisk eller frossen) og youghurt og gerne med havregryn i. 

Du må gerne fryse mad du har tilberedt efter du har optøet. Det vil sige når du har kogt frosne bær med sukker kan du sagtens blande det i isen. Du kan bare ikke optø noget og så fryse det igen uden at tilberede det først.

Tak for svar.

Er havregryn for at få det til at hænge sammen?

Anmeld Citér

9. april 2017

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster
Wampires skriver:

Tak for svar.

Er havregryn for at få det til at hænge sammen?

Næh, havregryn er mere fordi vi gerne spiser en is til morgenmad ind i mellem, i weekender eller om sommeren

Anmeld Citér

9. april 2017

Sprit25

Wampires skriver:

Er ved at uddanne mig til slagter, men har spildt det første år et sted hvor jeg ikke fik noget læring og ikke havde overskud til noget andet når jeg havde fri..

Ah okay

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.