Skal jeg gå?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.766 visninger
14 svar
14 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
8. april 2017

Anonym trådstarter

Min kæreste og jeg ser i øjeblikket kun hinanden fredag til søndag da han har arbejde langt fra hvor vi bor nu.

Han er en fantastisk far når han er hjemme, men det er stadig mig der står med alt det praktiske - også i weekenderne. Jeg kan ikke mindes hvornår vi sidst lavede noget bare ham og mig, ikke engang bare så en film på TV.

Han siger selv at det er fordi han er træt ovenpå rejsen, og at det nok skal blive bedre/som det når vi nu flytter hen til ham (vi boede sammen før), men jeg bliver sådan i tvivl om hvad der er det rigtige. Jeg har fået job i samme by som ham fra august.

Skal vi flytte sammen i en fælles lejlighed og se tiden an, eller vil det være bedre hvis jeg fra starten siger at det kun er mig og børnene der flytter ind, eller hvad?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. april 2017

Anonym

Jeg havde nok flyttet afsted og startet EB tilværelse der med ham og så set tiden an der. Håber i finder ud af det

Anmeld Citér

8. april 2017

TNBC

Anonym skriver:

Min kæreste og jeg ser i øjeblikket kun hinanden fredag til søndag da han har arbejde langt fra hvor vi bor nu.

Han er en fantastisk far når han er hjemme, men det er stadig mig der står med alt det praktiske - også i weekenderne. Jeg kan ikke mindes hvornår vi sidst lavede noget bare ham og mig, ikke engang bare så en film på TV.

Han siger selv at det er fordi han er træt ovenpå rejsen, og at det nok skal blive bedre/som det når vi nu flytter hen til ham (vi boede sammen før), men jeg bliver sådan i tvivl om hvad der er det rigtige. Jeg har fået job i samme by som ham fra august.

Skal vi flytte sammen i en fælles lejlighed og se tiden an, eller vil det være bedre hvis jeg fra starten siger at det kun er mig og børnene der flytter ind, eller hvad?

Jeg ville ikke ødelægge min familie på så lidt. Jeg ville flytte sammen og se om det ikke bliver bedre. Om han ikke får mere overskud. 

Anmeld Citér

8. april 2017

AnoMom

Udfra det du fortæller synes jeg ikke der er grundlag for at slippe en familie. I kommer nok til at være mere fælles om det hele når i flytter sammen og ses dagligt. Så kommer det nok af sig selv. 

Anmeld Citér

8. april 2017

Mamalou

Jeg ville starte med at tage en snak med ham omkring hvordan du forventer tingene bliver når I flytter sammen. Jeg ville aldrig give op uden kamp. Det er nogle vanskelig forudsætninger I har haft og jeg forstår godt hvis han står på det praktiske når han er så kort tid hjemme. 

Anmeld Citér

8. april 2017

Anonym trådstarter

Det er ikke kun det praktiske som i rengøring/tøjvask/madlavning, men også små ting som at skifte/bade vores mindste. Han kan også finde på at ligge sig i soveværelset og se Netflix via mobilen når h*n er blevet langt til at sove, men ikke sover endnu - og så tager det 100 år mere.

Men jeg vil prøve at se tiden an.

Anmeld Citér

8. april 2017

Sandratoft

Anonym skriver:

Er du på barsel nu? Hvis ja, så hvorfor flytter i så ikke med det samme? 

Er det noget nyt at han ikke er så engageret i praktiske opgaver og børnene? Eller var han det dengang i boede sammen fast? 

Jeg synes ikke det er i orden at han ikke laver noget i weekenden, han har fred og ro hver aften og nat alle hverdage, det er dig der fortjener at slappe af. 

Anmeld Citér

8. april 2017

Anonym

Jeg synes, de "problemer" du lister er i småtingsafdelingen. Jeg ville aldrig bryde min familie og mine børns trygge liv på for så lidt.

Men sørg for at snakke med ham, så I ikke ender med at sidde fast i de rutiner, I har fået nu, når I flytter sammen igen.

Kommunikation er så sindssygt vigtigt for at få et forhold til at fungere.

Anmeld Citér

8. april 2017

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.

Jeg kan ikke se der er grundlag for at splitte familien. Det er noget I sammen burde kunne løse. 

Anmeld Citér

9. april 2017

Anonym trådstarter

Sandratoft skriver:

Er du på barsel nu? Hvis ja, så hvorfor flytter i så ikke med det samme? 

Er det noget nyt at han ikke er så engageret i praktiske opgaver og børnene? Eller var han det dengang i boede sammen fast? 

Jeg synes ikke det er i orden at han ikke laver noget i weekenden, han har fred og ro hver aften og nat alle hverdage, det er dig der fortjener at slappe af. 

Nej, jeg er ikke på barsel.

Da vi boede sammen var han ikke god til at gøre rent, men til gengæld så var han god til at sørge for at der blev handlet ind, og han tog sig ofte af tøjvask, madlavning og at børnene blev skiftet/badet.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.