Eksperthjælp: 1 år vil nødigt sove i egen seng..Kan han være sulteLisbeth Jess

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

533 visninger
0 svar
0 synes godt om
7. april 2017

Lisbeth Jess

Hej Lisbeth
jeg søger lidt gode råd til min søns søvn om natten, han sover stadig ikke igennem om natten og han bliver et år på lørdag, den sidste tid har jeg måtte sove på sofaen med ham, da han ofte får sovet måske en time længere. Og han vil heller ikke rigtig sove i hans seng. Hvis jeg ligger ham op i sengen vågner han om natten og her har jeg nok gjort fejlen og tage ham over i vores seng for at sove videre...

søger lidt nogle gode råd til hvad man kan gøre for at lære ham han selv skal sove i sin seng.... jeg er snart meget desperat for at få sovet ordenligt igen og jeg vil rigtig gerne lære ham at kunne sove I sin seng

Vh
Betina

Lisbeths svar

Hej !

Tillykke med hans 1 års dag i morgen,den første fødselsdag er helt speciel.

Du har ikke gjort noget forkert,du har taget ham med i seng både for at berolige og få søvn selv.

De fleste børn vågner stadig om natten i 1 års alderen. Når de vågner er det ofte fordi de har mærket ubehag,smerter, ensomhed, en drøm,og tørst.Når de ikke med ord kan beskrive ubehaget er det med gråd. Et kald på forældrene.

Hvis ikke I vil have ham i sengen, kan I forsøge andre ting.

Hav hans seng tæt på jeres, så han kan høre jeres lyde og I hurtigt kan reagere når han kalder.

Hvis han sover for sig selv, er en madras på gulvet lige ved hans seng en løsning,han kan på den måde trøstes og lægges ned igen. Med en kærlig hånd på brystet og beroligende lyde

I skal udelukke om han kan have ondt i sine ører,hvis han har været snottet kan der være væske i mellemøret,det giver smerter.Kan checkes hos en ørelæge. Indtil da kan det hjælpe at hæve hovedgærdet.

Han er vel midt i tandfrembrud,det giver røde ømme gummer.Dem kan I børste med en blød tandbørste og der findes bedøvende gel at smøre på.Det kan lindre.

Kan han være sulten ? tilbyd en banan, bolle eller grød inden sovetid.

I må skiftes til at få sovet, så du ikke bryder helt ned af træthed.

Ønsker jer en dejlig fødselsdag i morgen og fortsat held og lykke med ham.

Varme Hilsner

Lisbeth Jess

Lisbeth kan kontaktes til private sessioner i hjemmet.

Se Lisbeths hjemmeside: Dit-barn.dk

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.