Allergipiller og gravid?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.544 visninger
8 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
7. april 2017

Anonym trådstarter

Hej

Nu er min allergi begyndt at slå meget ud da der bliver slået træs og alt kommer i spring. Jeg ringede til apoteket da jeg havde læst at Alnok ikke var så godt at tage mens man er gravid. Hun rådede mig dog også til at holde mig fra det, og foreslog flixonase næse spray da det virker ret lokalt. Hun sagde at jeg skulle kontakte lægen lige meget hvad. 

Jeg kontakter mine læge via deres online konsultation hvortil jeg får et svar tilbage om at jeg skal kontakte fertilitetsklinikken jeg er tilknyttet omkring dette og ikke min læge??? Lægen slutter af med at skrive at man uden problemer nemt kan tage Alnok.

Jeg er lidt forvirret. Synes det er noget mærkeligt noget at jeg ikke kan/må spørge min egen læge til råds, men skal snakke med fertilitetsklinikken. Folk som er blevet gravide på den traditionelle måde kan jo ikke ringe til en fertilitetsklinik, så hvorfor vil lægen ikke give mig svar?

Jeg synes det er mærkeligt. Er der nogen herinde der har taget eller tager alnok i graviditeten? Hvad tænker i?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. april 2017

Anonym

Ifølge medicin.dk som lægerne også selv bruger kan den om nødvendigt andvendes under graviditet. Der er flere tusinde der har taget det i 1. Trimester uden fosterpåvirkning. 

Jeg ville bare tage det. 

Anmeld Citér

7. april 2017

CC79

Min læge sagde det var helt ok at tage Alnok under graviditeten.

Anmeld Citér

7. april 2017

Anonym trådstarter

Det er bare ellers noget helt andet jeg altid har fået at vide. Jeg tror nu bare det er mig der er sart så. Jeg vil ikke tage det.

Anmeld Citér

8. april 2017

HPH

Jeg fik også en næsespray og kan det passe det hedder mildin. Pakken ligger desværre i skabet på mit arbejde så kan ikke lige tjekke.

normålt får jeg recept medicin 4 x dosis + binyrebarkhormon når det er rigtig slemt. Tør selvfølgelig ikke tage noget af det pt.

døjer meget hver morgen pt.

Anmeld Citér

8. april 2017

One

Jeg var også lidt nervøs over at fortsætte med Alnok, da jeg blev gravid. Men jeg kunne simpelthen ikke hænge sammen uden, og aftalte derfor med min læge at jeg selvfølgelig skulle blive ved med at tage det. Og umiddelbart har det ikke haft nogen betydning for baby - jeg har dog ikke født endnu, så man kan aldrig vide. Men jeg tager det nu stadig uden bekymring 

Anmeld Citér

8. april 2017

Anonym trådstarter

One skriver:

Jeg var også lidt nervøs over at fortsætte med Alnok, da jeg blev gravid. Men jeg kunne simpelthen ikke hænge sammen uden, og aftalte derfor med min læge at jeg selvfølgelig skulle blive ved med at tage det. Og umiddelbart har det ikke haft nogen betydning for baby - jeg har dog ikke født endnu, så man kan aldrig vide. Men jeg tager det nu stadig uden bekymring 

Jeg ved endnu ikke hvad jeg vælger. Men synes nu det er mærkeligt at jeg ikke kan/må snakke med min læge om det,og at de bare siger jo for det over en besked. 

Jeg tror hvis noget at jeg måske bruger næse sprayen de snakkede om på apoteket. 

- og stort tillykke. Hvor langt er du henne? 

Anmeld Citér

8. april 2017

One

Anonym skriver:

Jeg ved endnu ikke hvad jeg vælger. Men synes nu det er mærkeligt at jeg ikke kan/må snakke med min læge om det,og at de bare siger jo for det over en besked. 

Jeg tror hvis noget at jeg måske bruger næse sprayen de snakkede om på apoteket. 

- og stort tillykke. Hvor langt er du henne? 

Ja, det er altså lidt mærkeligt. Det burde jo være noget, som din læge kunne/skulle rådgive om.

Mange tak! Jeg er 31+2, så der er ikke så længe endnu 

Anmeld Citér

3. maj 2017

Anonym

Anonym skriver:

Hej

Nu er min allergi begyndt at slå meget ud da der bliver slået træs og alt kommer i spring. Jeg ringede til apoteket da jeg havde læst at Alnok ikke var så godt at tage mens man er gravid. Hun rådede mig dog også til at holde mig fra det, og foreslog flixonase næse spray da det virker ret lokalt. Hun sagde at jeg skulle kontakte lægen lige meget hvad. 

Jeg kontakter mine læge via deres online konsultation hvortil jeg får et svar tilbage om at jeg skal kontakte fertilitetsklinikken jeg er tilknyttet omkring dette og ikke min læge??? Lægen slutter af med at skrive at man uden problemer nemt kan tage Alnok.

Jeg er lidt forvirret. Synes det er noget mærkeligt noget at jeg ikke kan/må spørge min egen læge til råds, men skal snakke med fertilitetsklinikken. Folk som er blevet gravide på den traditionelle måde kan jo ikke ringe til en fertilitetsklinik, så hvorfor vil lægen ikke give mig svar?

Jeg synes det er mærkeligt. Er der nogen herinde der har taget eller tager alnok i graviditeten? Hvad tænker i?

Nu er det godt nok lidt tid siden du oprettede indlægget, men jeg faldt lige over det 

Jeg testede i går positiv (Yay ) og ringede så til min læge i dag for at få de første datoer på lægekonsultationer. Jeg spurgte så også (godt nok sekretæren) om allergipiller under graviditet, fordi jeg også lider utrolig meget af høfeber. Hun sagde så også at Alnok kan tages om nødvendigt, men at fx Benadryl og Kestine (som jeg selv plejer at tage) frarådes gravide. Hun sagde, som jeg kan se andre også har skrevet, at hun slog det op på det der hedder minmedicin.dk 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.