En lille opfodring...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

333 visninger
8 svar
0 synes godt om
7. oktober 2009

iln

... til dem, der elsker en god bog med humor.

Pt er jeg igang med bogen "Hvor lagde jeg babyen" (afsløringer fra en nybagt mor) af Julia Lahme.

Jeg ligger simpelthen flad af grin men kan 100% følge hende (næsten) i de oplevelser og tanker hun har.

En lille smagsprøve (hehe.... griner allerede):

Der er en halv time til Johan kal på, og hjertet hamrer i mit bryst, mens jeg nyder at holde om ham med den ene hånd og fumle med en halv fad i den anden. Jeg føler mig som mig selv, og det er en mærkelig følelse, og jeg tænker, at for ikke ret lang tid siden var jeg ude fire aftener om ugen, og jeg møder folk, som er overraskede over at se mig. Jeg glemmer næsten, at jeg er blevet mor, indtil den velkendte prikken begynder i ryggen, og jeg slæber kufferten ud på toilettet og låser mig inde i en bås. Ved spejlene uden for båsen taler tre fnisende teenagepiger om, hvem de skal score, om Michael ville blive rimelig fornærmet, hvis Sara snaver med Morten, eller om det ikke kan være lige meget, eftersom Michael jo selv han knaldet med Mathilde, og andre meget spændende emner, som tv-serien Orange County også har behandlet indgående. Og jeg takker indvendigt pigerne for den fremragende underholdning, som jeg prøver at følge med i, mens jeg pumper på livet løs, så jeg kan nå at  komme tilbage til salen og se Johan træde ind på scenen. Klik - sluuurp - klik - sluuurp - klik - sluuurp, siger det, når jeg pumper, og plastic rammer plastic, og endnu en stråle suges ned i beholderen. Og pludselig forsvinder underholdningen, og pigerne er stille. Næsten stille. En af dem hvisker: Guuuuud, der er nogen, der knalder derinde! Jeg holder vejret. Spændende! Hvem knalder? Klik - sluuurp - klik - sluuurp. Eei, hvor sygt, hvisker en anden. Klik - sluuurp - klik - sluuurp - klik - sluuurp. Jamen, gik hun ikke alene derind, spørger en hviskestemme. Klik - sluuurp - klik - sluuurp - klik - sluuurp.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. oktober 2009

Jules

Lol
Vil så gerne læse den...Aner bare ikke hvornår jeg skulle få tid

Anmeld

7. oktober 2009

Barbamama

ha ha ha. Jeg vil også VILDT gerne læse den!!!!

Anmeld

7. oktober 2009

mama09

er der den der lige er udkommet? for har hørt om en skide sjov en? hvor forskellige mødre fortæller om ting?

Anmeld

8. oktober 2009

iln

Trinehw skriver:

er der den der lige er udkommet? for har hørt om en skide sjov en? hvor forskellige mødre fortæller om ting?

Det her er godt nok kun hende Julia

Anmeld

8. oktober 2009

JustAnotherName

Jeg tror at den du tænker på, er dén med flere forskellige kendte danskere, der fortæller om dét at være blevet forældre. Den hedder "Sådan er mødre" 

Den har jeg i længere tid ønsket mig på DVD. Men den kan kun bestilles over nettet. Sidenhen er den så udkommet på bog. Jeg har dog ikke selv læst den.
Jeg vil nu nok også hellere se den på DVD, tror jeg 

Jeg har også læst "Hvor lagde jeg babyen" af Julia Lahme.
Den er udemærket. Jeg smilte flere steder - og ja, netop dét afsnit, som er citeret hér, fik da også mig til at trække på smilebåndet.
Jeg kunne dog kun låne bogen i 14 dage på biblioteket, fordi den var så ny i udlån. Og da tiden med 2 små børn jo bare flyver afsted, havde jeg ikke tid nok til at få den læst så hurtigt. Så jeg måtte gen-låne den (fuske) og læse videre. Jeg nåede den dog ikke helt til ende, desværre, men det var rigtig tæt på.

Anmeld

8. oktober 2009

mama09

JustAnotherName skriver:

Jeg tror at den du tænker på, er dén med flere forskellige kendte danskere, der fortæller om dét at være blevet forældre. Den hedder "Sådan er mødre" 

Den har jeg i længere tid ønsket mig på DVD. Men den kan kun bestilles over nettet. Sidenhen er den så udkommet på bog. Jeg har dog ikke selv læst den.

Den er udemærket. Jeg smilte flere steder - og ja, netop dét afsnit, som er citeret hér, fik da også mig til at trække på smilebåndet.
Jeg kunne dog kun låne bogen i 14 dage på biblioteket, fordi den var så ny i udlån. Og da tiden med 2 små børn jo bare flyver afsted, havde jeg ikke tid nok til at få den læst så hurtigt. Så jeg måtte gen-låne den (fuske) og læse videre. Jeg nåede den dog ikke helt til ende, desværre, men det var rigtig tæt på.

okay kanon tak -Jeg vil smutte  på biblioteket nu, før latifa skal hentes - og se om de har dem TAKKER

Anmeld

8. oktober 2009

mama09

JustAnotherName skriver:

Men den jeg hørte om udkom i sidste uge?
Den handler om forældre der fortæller ting de gør der hjemme (hemmeligt - noget man ikke siger højt til andre) - som feks. at lave popcorn og smide dem på gulvet, for så har de lige en pause, imens børnene samler dem op - hehe og en anden fortæller at hun ikke havde mere shampoo til de små, da de skulle i bad, så hun brugte opvaskemiddel osv.

Skulle være en skide sjov bog med små historier fra helt alm. forældre i dk?
Kan simplethen ikke huske hvad den hedder, har søgt og søgt øv
?siger det dig noget?

Anmeld

8. oktober 2009

Vinker

Har hørt meget godt om den - har dog ikke selv læst den.

Kan selv anbefale " Overlevelses guide for mødre"

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.