Så skrækslagen:(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.121 visninger
9 svar
3 synes godt om
6. april 2017

Anonym trådstarter

Vi var på sygehuset for en uge siden og så hjerteblink, mine beregning passede ikke med scanning damen, men hun kunne dog ikke måle helt præcist. Hun målte baby til at være 7+3 på daværende tidspunkt 

Men nu er jeg simpelthen så bange for at det lille hjerte stopper med at slå selvom vi har set det slå ligeså fint. Kan det godt stoppe med at slå når nu vi har set det slå, eller er chancen minimal? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. april 2017

HPH

Tillykke med graviditeten

hvor langt er der imellem jeres beregninger?

desværre er der jo en risiko helt indtil baby er ude, men stor er den ikke. Det skal nok gå 

jeg så selv hjerteblink 7+3, som passede nøjagtig med sidste mens. Idag er jeg 12+4 og skal til NF, jeg har det præcis som dig, og jeg er enda sikker på jeg ind imellem mæsker den lille bitte bebs, og min mave vokser kraftigt. Og så frygter jeg risikovurderingen meeennnn det er vist bare sådan det er at være gravid/mor

Anmeld Citér

7. april 2017

Rockertand

Anonym skriver:

Vi var på sygehuset for en uge siden og så hjerteblink, mine beregning passede ikke med scanning damen, men hun kunne dog ikke måle helt præcist. Hun målte baby til at være 7+3 på daværende tidspunkt 

Men nu er jeg simpelthen så bange for at det lille hjerte stopper med at slå selvom vi har set det slå ligeså fint. Kan det godt stoppe med at slå når nu vi har set det slå, eller er chancen minimal? 

At blive skannet er ingen garanti - men derfor vil jeg nu alligevel foreslå dig at købe en skanning, en slags second opinion.

Anmeld Citér

7. april 2017

lineog4

Anonym skriver:

Jeg kan ikke huske hvor meget oddsene stiger for en vellykket graviditet når man har set hjerteblink, men det er rimelig meget. 

Men som med alt andet i livet udstedes ingen garantier og man kan miste hele graviditeten og hele livet. Men lad ikke det fylde, nyd lykken og drømmene - den tid er så fantastisk. 

Anmeld Citér

7. april 2017

Anonym trådstarter

HPH skriver:

Tillykke med graviditeten

hvor langt er der imellem jeres beregninger?

desværre er der jo en risiko helt indtil baby er ude, men stor er den ikke. Det skal nok gå 

jeg så selv hjerteblink 7+3, som passede nøjagtig med sidste mens. Idag er jeg 12+4 og skal til NF, jeg har det præcis som dig, og jeg er enda sikker på jeg ind imellem mæsker den lille bitte bebs, og min mave vokser kraftigt. Og så frygter jeg risikovurderingen meeennnn det er vist bare sådan det er at være gravid/mor

Der er 5 dage imellem, jeg havde regnet 5 dage længere fremme. 

Og tusind tak og tillykke til dig med den lille i maven også 

Anmeld Citér

7. april 2017

Baby2017

Anonym skriver:

Mener at kan huske da jeg fik en tidlig scanning 7+1 at hun sagde at når vi havde set hjerteblink nu var der 95% sikkerhed for en vellykket graviditet og efter uge 8 var der 97 eller 98%

Du kan ikke altid regne med de målinger de laver, ved tidlig scanning ramte hun 6+6 og ved nf blev jeg sat 4 dage frem

Ved det er svært for var selv mega nervøs, men nyd graviditeten og prøv at slippe tankerne omkring abort 

Anmeld Citér

7. april 2017

God-mor

Anonym skriver:

Først et stort tillykke med at du er gravid og oveni købet har set et lille bankende hjerte  Det er helt normalt at blive sat frem eller tilbage ved en scanning. Jeg er selv blevet sat 9 dage frem, dvs at jeg var 9 dage kortere henne end jeg troede, og jeg kunne slet slet ikke få det til at passe og troede at jeg ville abortere. Men nej jeg er 39+0 I dag og kan føde når som helst. Så det skal du ikke spekulere på, fordi de fleste bliver altså rykket ifht egne udregninger. 

Når du først har set hjerteblink så falder risikoen for abort markant, men der kan ikke gives nogle garantier og det kan der aldrig. Man kan altid risikere at miste både før og efter fødslen, men det er ikke det der skal fylde og det er noget som sker så vildt sjældent. Glæd dig over hver morgen når du vågner at du stadig er gravid og hver glad i det. Prøv om du kan det, så kan du nyde det hele meget mere

Anmeld Citér

7. april 2017

HPH

Anonym skriver:

Der er 5 dage imellem, jeg havde regnet 5 dage længere fremme. 

Og tusind tak og tillykke til dig med den lille i maven også 

Jeg blev sat 3 dage frem idag i forhold til scanning 7+3, så var altså 7+6 dengang.

Anmeld Citér

7. april 2017

C85

Jeg blev scannet, da jeg var 7+2, men efter en uges tid blev jeg drønnervøs for, om den var død. Jeg bestilte derfor tid til en ekstra scanning, som jeg fik her forleden, hvor jeg var 9+3. Den lever i bedste velgående og lignede denne gang et lille menneske, fremfor en klat som på den første scanning.  Der er ingen garantier, men jeg vil hellere tage en scanning for meget og så få lidt ro i sindet - det virkede i hvert fald for mig. 

Anmeld Citér

7. april 2017

Anonym trådstarter

Hvor er i dog søde allesammen 

Jeg har tænkt tanken at tage til en selvbetalt scanning, men det som holder mig tilbage er at jeg har simpelthen så meget flæsk på maven altså  og er så bange for de ikke vil eller kan scanne på maven 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.