Mit barn har godt nok kun gået på højmeskolen siden august, men vi er indtil videre fuldt ud tilfredse med skolen.
Vi har et barn, som har nogle lidt særlige behov og det har skolen været virkelig opmærksomme på og hjælpsomme med helt fra starten. Og de ekstra tilbud, som vores barn har fået, kan jeg høre fra andre, at de ikke er standard på mange andre skoler.
Vi oplever, at Højmeskolen gør meget for at få alle børnene med, både fagligt og socialt. Og at de gør meget ud af at arbejde med andet end blot det rent faglige.
Vi valgte bl.a. højmeskolen fordi det betyder noget for os, at de andre fra klassen bor 'lige nede af vejen' og børnene derfor ret tidligt selv kan løbe hjem til hinanden og lege.
Jeg forstår udemærket dine tanker om ådalsskolen og at dens elever nok er bedre socialt stillet, men jeg må indrømme, at det stritter lidt på mig, når jeg hører nogen sige sådan. Det er vigtigt for mig, at mit barn lærer, at mennesker er forskellige og kommer fra forskellige baggrunde. Men at det ikke gør nogen bedre end andre. Og det er vigtigt for mig, at mit barn lærer at omgåes og forstå forskellige mennesker og ikke kun dem, som ligner hende selv. Jeg er derfor stor tilhænger af folkeskolen og frygter, at den en dag kun vil bestå af socialt dårligt stillede børn, som ikke har råd til privatskoler. Derfor valgte vi også Højmeskolen.
(Jeg siger overhovedet ikke, at du mener, at man er et bedre menneske, fordi man går på privatskole. Det er bare den holdning, som jeg desværre ofte har mødt. Bare så der ikke er nogen misforståelser
)
Men jeg kender ikke personligt ådalsskolen, andet end af navn. Så jeg kan af gode grunde ikke udtale mig om den specifikt.
Anmeld
Citér