Høj feber

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.143 visninger
13 svar
9 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
6. april 2017

Nadia Maya

Hej alle sammen.

Jeg er lige pt. en lille smule bekymret, og har lige brug for at høre jeres mening.

Min datter på 5,5 år, fik pludselig i aftes meget høj feber på 40,5 grader. I morges var den 40,3. Hun klager over hovedpine, og sover lige nu. 

Jeg ringer til vores egen læge, da jeg synes hendes feber er ret høj og hendes hovedpine bekymrer mig lidt. Han tjekker hende, men sender os hjem, og siger jeg bare skal være obs på hende.

Efter vi er kommet hjem har hun haft opkastning, når jeg beder hende kigge ned på navlen (for at tjekke nakkestivhed mht. menigitis) så kan hun godt, men det går ondt på hende.

Ville i være bekymrede og kontakte evt. 1813? eller ville i give det mere tid, og se om det gik over og det bare er en almindelig virus.

Jeg er lidt bekymret, men vil heller ikke være den mor, som er "for meget", hvis i forstår?

Mvh Nadia, og god dag.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. april 2017

AnoMom

Nadia Maya skriver:

Hej alle sammen.

Jeg er lige pt. en lille smule bekymret, og har lige brug for at høre jeres mening.

Min datter på 5,5 år, fik pludselig i aftes meget høj feber på 40,5 grader. I morges var den 40,3. Hun klager over hovedpine, og sover lige nu. 

Jeg ringer til vores egen læge, da jeg synes hendes feber er ret høj og hendes hovedpine bekymrer mig lidt. Han tjekker hende, men sender os hjem, og siger jeg bare skal være obs på hende.

Efter vi er kommet hjem har hun haft opkastning, når jeg beder hende kigge ned på navlen (for at tjekke nakkestivhed mht. menigitis) så kan hun godt, men det går ondt på hende.

Ville i være bekymrede og kontakte evt. 1813? eller ville i give det mere tid, og se om det gik over og det bare er en almindelig virus.

Jeg er lidt bekymret, men vil heller ikke være den mor, som er "for meget", hvis i forstår?

Mvh Nadia, og god dag.

Ville ikke være bekymret så længe hun er kontaktbar. Og hvis hun kan kigge ned selvom det gør ondt. Så det ikke nakkestivhed.

har selv lige haft høj feber (kun 38,3) og havde også ondt når jeg kiggede ned. Det er ikke unormalt

god bedring med hende 

Anmeld Citér

6. april 2017

Nadia Maya

AnoMom skriver:

Ville ikke være bekymret så længe hun er kontaktbar. Og hvis hun kan kigge ned selvom det gør ondt. Så det ikke nakkestivhed.

har selv lige haft høj feber (kun 38,3) og havde også ondt når jeg kiggede ned. Det er ikke unormalt

god bedring med hende 

Tusind tak for svar. 

Det er nok også mest pylremoren der kommer op i mig, skulle bare sikre mig (endnu engang). 

Anmeld Citér

6. april 2017

Jullesnulle

Vær opmærksom på pletter osv.

der har lige været en artikel med en teenager der brækkede sig og blev svimmel og havde feber som døde af menigitis... uden specielt meget nakkestivhed. 

Anmeld Citér

6. april 2017

Jullesnulle

Fik du chekker ørene..? Det gør ondt at kigge ned og man får ofte høj feber af mellemørebetændelse og hovedpine!/ ørepine

Anmeld Citér

6. april 2017

Jullesnulle

Jullesnulle skriver:

Fik du chekker ørene..? Det gør ondt at kigge ned og man får ofte høj feber af mellemørebetændelse og hovedpine!/ ørepine

Ofte er det bakterier når det er så høj feber.

fik du taget infektionstal hos lægen..?

Anmeld Citér

6. april 2017

Nadia Maya

Jullesnulle skriver:

Vær opmærksom på pletter osv.

der har lige været en artikel med en teenager der brækkede sig og blev svimmel og havde feber som døde af menigitis... uden specielt meget nakkestivhed. 

Jeg er nok også mere obs, fordi der lige nøjagtig er så meget omkring meningitis i øjeblikket. Hun har ingen udslæt, bare virkelig skidt 

Anmeld Citér

6. april 2017

Nadia Maya

Jullesnulle skriver:

Lægen tjekkede øre og hals, og der var ikke noget at se. 

Jeg håber det bare er en virus hun kommer hurtigt over 

Anmeld Citér

6. april 2017

Nadia Maya

Jullesnulle skriver:

Ofte er det bakterier når det er så høj feber.

fik du taget infektionstal hos lægen..?

Nej, han tog ingen infektionstal. Vi var max til konsultation i 5 min, han tjekkede øre og hals. 

Men jeg giver generelt ikke det store for de praktiserende læger i vores lægehus. Men jeg må være obs på hende, og reagere hvis det forværres. 

Anmeld Citér

6. april 2017

nielsen80

Nadia Maya skriver:

Nej, han tog ingen infektionstal. Vi var max til konsultation i 5 min, han tjekkede øre og hals. 

Men jeg giver generelt ikke det store for de praktiserende læger i vores lægehus. Men jeg må være obs på hende, og reagere hvis det forværres. 

Hvor gammel er hun?

Jeg ville altså også tage til lægen med et barn, der har længerevarende feber over 40 grader. Hold øje med hende, og afsted igen, hvis ikke det snart bliver bedre.

God bedring

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.