Skiferie med baby??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.151 visninger
4 svar
3 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
5. april 2017

Anonym trådstarter

der er ganske vist længe til endnu, men det er noget der fylder ret meget i mine tanker.

Mine svigerforældre har inviteret os med på skiferie i Østrig i uge 7 næste år. På det tidspunkt er vores datter et par måneder fra at blive 5 år og vi vil have en baby på ca. 5 måneder.

Min mand og hans familie har altid stået meget på ski, of haft min mand med fra han var så lille at han sad i bæresele på sin fars mave. - jeg har aldrig selv været på skiferie og det har faktisk aldrig sagt mig noget at skulle det. Desuden ved jeg ikke om jeg overhovedet kan stå på ski grundet en gammel skade.

Havde jeg ikke haft en baby at tænke på, havde jeg ikke tøvet, men det er altså baby der bekymrer mig. Vores store datter skal nok klare sig, selvom hun allerede har meddelt at hun ikke kan lide at stå på ski.

Er der nogen der har erfaring med en skiferie med så lille en størrelse?? Hvad skal jeg tage højde for? Hvad skal keg huske at anskaffe os? Tager man en barnevogn med eller klarer sig uden? (Har planer om at lære at bruge en vikle/slynge) - jeg er ikke tryg ved at han skal sidde i en bæresele på maven af en der løber på ski... frygter lidt at jeg alligevel bare vil ende med at sidde på hotelværelset med den lille, mens resten af familien hygger i sneen...

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. april 2017

Anonym

Jeg har stået meget på ski hele mit liv og jeg ville aldrig tage en baby med ud på ski. Man kan virkelig falde og slå sig og derved også baby. Andre kan også risikere at køre ind i en og lave skade. Skisport er ikke en ufarlig sportsgren. 

Jeg ville tage en barnevogn med eller en paraplyklapvogn og så gå små ture i byen. Der er flere skisportssteder der bla. har svømmehal, så kan man jo bare undersøge om der er varmtvandsbassin. 

Anmeld Citér

5. april 2017

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster
Anonym skriver:

der er ganske vist længe til endnu, men det er noget der fylder ret meget i mine tanker.

Mine svigerforældre har inviteret os med på skiferie i Østrig i uge 7 næste år. På det tidspunkt er vores datter et par måneder fra at blive 5 år og vi vil have en baby på ca. 5 måneder.

Min mand og hans familie har altid stået meget på ski, of haft min mand med fra han var så lille at han sad i bæresele på sin fars mave. - jeg har aldrig selv været på skiferie og det har faktisk aldrig sagt mig noget at skulle det. Desuden ved jeg ikke om jeg overhovedet kan stå på ski grundet en gammel skade.

Havde jeg ikke haft en baby at tænke på, havde jeg ikke tøvet, men det er altså baby der bekymrer mig. Vores store datter skal nok klare sig, selvom hun allerede har meddelt at hun ikke kan lide at stå på ski.

Er der nogen der har erfaring med en skiferie med så lille en størrelse?? Hvad skal jeg tage højde for? Hvad skal keg huske at anskaffe os? Tager man en barnevogn med eller klarer sig uden? (Har planer om at lære at bruge en vikle/slynge) - jeg er ikke tryg ved at han skal sidde i en bæresele på maven af en der løber på ski... frygter lidt at jeg alligevel bare vil ende med at sidde på hotelværelset med den lille, mens resten af familien hygger i sneen...

Meld dig ind i slyngegalleriet på fb. Derinde er der flere der har været på skiferie med baby i vikle. 
Du skal ikke regne med at kunne stå på ski (ned af bakke og sådan) med baby i vikle, men du kan sagtens være med ude i sneen og have en hyggelig ferie der. 

I SG kan du få mange gode tips til at lære at bruge vikle, og nok også finde en erfaren viklemor der vil hjælpe dig med at komme i gang hvis du har lyst/brug for det

Anmeld Citér

5. april 2017

God-mor

Vi var på skiferie da vores datter var 5 måneder eller hun rundede faktisk de 6 måneder, da vi var afsted. Vi var også afsted med min svigerfamilie. Jeg fik nok ikke så meget ud af det, vi hyggede mest hjemme i huset med svigermor og min kærestes farmor som ikke står på ski Vi havde barnevognen med og gik nogle hyggelige ture sammen og jeg havde hende da også med oppe at se hendes far stå på snowboard, men kun et par gange på de 8 dage vi var der. Ellers så sad vi på café og drak kaffe og hyggede os. Jeg ville bestemt ikke bryde mig om at have min baby i en bæresele hos en der stod på ski Aldrig. Det er lige vovet nok efter min mening. Men det er da en super idé at tage bæresele eller vikle/slynge med, så du kan have baby med på den måde, det kunne jeg godt have brugt. Men jeres datter vil uden tvivl få noget ud af sådan en skitur  Så ville helt sikkert tage med, men du skal nok regne med at det er lidt begrænset hvad du og eller din mand kan når i har sådan en lille størrelse med, fordi man er da noget begrænset. 

Anmeld Citér

6. april 2017

Mariehøne123

Profilbillede for Mariehøne123

Først og fremmest skal i ikke tage baby i bæresele på ski - det er uansvarligt og farligt!!!

i skal ihvertfald forventningsafstemme så din mand ikke tror det er normal skiferie og Du sidder alene i hytten hvis det ikke er det du vil. For så meget kommer du nok ikke ud med sådan en lille en. Men det kan jo sagtens blive super hyggeligt hvis alle er indforstået med præmisserne. 

Husk i øvrigt ikke at vælge en destination hvis i bor højt oppe fx i Frankrig hvor MSN kan bo i 2 km højde. Det frarådes med små børn grundet den tynde luft. 

Hvoenår skal k beslutte jer? Det afhænger jo også af baby 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.