Hvordan håndtere i det? (Nedsat sædkvalitet)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

942 visninger
8 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
5. april 2017

Anonym trådstarter

Vi får svar på sædtest samt blodprøver i morgen. Men mængden af sæd var ret lille, og frygter jeg allerede kender svaret.. nedsat kvalitet.. 

hvordan forholdte i jer til det? Og hvis det er hvad vil der så ske nu? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. april 2017

esioul

Anonym skriver:

Vi får svar på sædtest samt blodprøver i morgen. Men mængden af sæd var ret lille, og frygter jeg allerede kender svaret.. nedsat kvalitet.. 

hvordan forholdte i jer til det? Og hvis det er hvad vil der så ske nu? 

De kan heldigvis gøre meget.

Nu kan jeg ikke huske de præcise tal. Men er prøven kun let nedsat så inseminering. 

Meget nedsat reagensglas og ved ICSI (mikroinseminering) behøver der ikke være ret mange sædceller. 

Anmeld Citér

5. april 2017

Jullesnulle

Det kan gøre meget...: inseminering, ivf, icsi .. og i sidste ende donor sæd. Så mulighederne er mange

Anmeld Citér

6. april 2017

Anonym

Min dejlige mand har let nedsat (hans sædkvalitet svinger rigtig meget), og vi startede i IUI (insemenering) i december. Vi er ved vores 5. forsøg, og hvis det ikke lykkedes, går vi over til enten IVF eller ICSI  

Så de kan gøre rigtig meget  Held og lykke! 

Anmeld Citér

6. april 2017

C85

Anonym skriver:

Min dejlige mand har let nedsat (hans sædkvalitet svinger rigtig meget), og vi startede i IUI (insemenering) i december. Vi er ved vores 5. forsøg, og hvis det ikke lykkedes, går vi over til enten IVF eller ICSI  

Så de kan gøre rigtig meget  Held og lykke! 

Min kærestes sædkvalitet er stærkt nedsat, men jeg blev gravid i første icsi forsøg. Der skal jo heldigvis bare ét godt æg og én god sædcelle til.  (Vi var først igennem 4 iui'er)

Anmeld Citér

6. april 2017

FrkC

Min mands sædkvalitet er nedsat (knap 2 mio celler pr 'aflevering') og vi gik derfor direkte til icsi hvilket lykkedes i første forsøg .. 

jeg var bedre til at håndtere svaret end min mand, hvilket jeg tænker er vældig normalt for det påvirker jo på en eller anden måde deres mandighed tror jeg :) 

Der er som nævnt heldigvis flere forskellige måder at hjælpe på når det er tilfældet :) 

Anmeld Citér

6. april 2017

Astoria

Profilbillede for Astoria

Mængden af sæd er ikke så vigtig for kvaliteten, så længe det er over 1.5 ml. 

Anmeld Citér

6. april 2017

Imaong

Min mand har stærkt nedsat sædkvalitet og vi fik konstateret det da vi var 23 år, jeg følte mig rørendt nu da vi var så unge og havde ondt af min mænd heldigvis har han aldrig haft det hårdt omkring det. Jeg lavede alt om vi trænede spiste sundt, tvang ham nærmest til at stoppe med at ryge ingen alkohol b-daddy og snakkede konstant om det. Jeg var lidt crazy lige efter nyheden. Men efter noget tid slappede jeg af og tænkte self lykkes det i behandling ellers må vi bare være et af de par der ikk for børn men en masse dyr. 

Vi røg direkte til icsi og blev gravide i første forsøg og fik et æg på frys som jeg er gravid med nu. Så for os gik det smertefrit. 

Jeg kan anbefale at slappe af omkring det så godt man kan det giver mere stress end så meget andet hvis man tænker over det konstant. Og nyd hinanden og hver der for hinanden og snak om det når behovet er der. Ønsker jeg alt held og lykke og 'heldigvis' er det meget nemmer i behandling når det kun er manden der fejler noget  

Anmeld Citér

7. april 2017

Anonym

C85 skriver:

Min kærestes sædkvalitet er stærkt nedsat, men jeg blev gravid i første icsi forsøg. Der skal jo heldigvis bare ét godt æg og én god sædcelle til.  (Vi var først igennem 4 iui'er)

Dejligt at høre  

Jeg frygter dog ægudtagningen ret meget, jeg er nemlig ofte virkelig øm i underlivet (æggestok og æggeledere) og det gør ALTID ondt når de scanner eller skal inseminere  Men hvis det kun skal gøre én gang, overlever jeg det helt sikkert  

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.