Jeg kan slet ikke genkende det I skriver! Vi har 4 ildere og kan sagtens få lugten væk herhjemme når der skal komme gæster! Det er kun én vi kender, som altid kan lugte dem, men hun har den vildeste næse og siger hun også kan lugte når nogle af hendes veninder har mens

Men ja de har en lugt/duft, alt efter hvad man synes, hvis ikke man har gjort rent. Men når buret er vasket grundigt af i sæbevand og alt sengetøjet skiftet, er der altså ingen lugt! Kun hvis de tømmer deres kirtler, hvilket sker meget meget sjældent hvis de fx. bliver forskrækket. Er heldigvis endnu aldrig sket på de 4 år vi har haft dem, mens vi havde fx. fødselsdagsselskab og sker i det hele taget mweget sjældent! Deres pels har en specielt duft, som vi er kommet til at elske meget hurtigt. Sådan en hyggelig pelsdyrduft. Jeg synes fx. at hunde ofte stinker, men når man selv ejer dyret er det pludselig noget helt andet. lidt ligesom at skifte sine egne børns bleer *griner*
De er alle meget tamme og de tre bider aldrig. De to er super gode til børn og vi kan gå tur med dem osv. Den ene tøs bider andre end mig, hvis de viser de er bange, men hun havde en rigtig skidt barndom hvor hun blev opdrættet. Så det er bestemt undtagelsen! De allerfleste ildere er søde og rare og så er de bare alle sammen super sjove når de hopper rundt som små fjedre og båtter løs (de siger en sjov herlig lyd som bare får smilet frem på ens læber ALTID!!).
Hvis du vil vide mere er du velkommen til at sende en pm
Anmeld