nogen der har/har haft en fritte

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.611 visninger
9 svar
0 synes godt om
7. oktober 2009

bette

nogen som kan fortællle mig lidt om det at have en fritte.. ??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. oktober 2009

Stineve

Min kæreste og jeg har haft to frittere.... de var gansle søde og meget tamme.... men de kræver enormt meget tid, og selvom man gør alt for at det ikke skal lugte, så kan man altså ikke undgå det alligevel.... vi havde tiden til dem, men vi kunne simpelthen ikke holde lugten ud, der konstant var i vores stue... så vi fandt nogle nye gode ejere til dem.... jeg vil samtidig anbefale at man har to så de kan underholde hinanden, når man ikke er hjemme....

Anmeld

7. oktober 2009

Muffinmus

næ..vores bekendte havde en og uanset hvor tit de gjorde rent stank der altid...puha da:-)

Anmeld

8. oktober 2009

bette

okay måske ik særlig fedt hvis de stinker så voldsomt

Anmeld

8. oktober 2009

mek-83

Jeg har også haft en for mange år siden, og det er ikke kun ens hjem der kommer til at lugte af den, det er også ens tøj....

Ville virkelig ikke have en igen selvom de er super søde.

Anmeld

8. oktober 2009

Mathilde

Min første kæreste og jeg havde én i ganske kort tid. Vi kom af med den fordi den stank! Og den ville også bide... Så desværre ikke noget positiv erfaring herfra.

Anmeld

8. oktober 2009

Lærke90

har ikke selv haft, men skulle have haft en og har også været flere steder henne for at finde en.
Grunden til at vi ikke fik en var pga. mine chinchillaer og fordi vi ville til at have børn.
Men ja som de andre siger har de en speciel lugt (rovdyr)
Ikke fordi jeg kan lide lugten, men det er ikke den der ville kunne afholde mig fra det. 
Et fantastisk kæledyr hvis man bare har tiden til det samt plads til et dejligt stort bur hvor de kan boldre sig. 
Skal også have en på et tidspunkt, men det må blive når jeg ikke har chins mere. 

Anmeld

8. oktober 2009

Ansemusen

Jeg kan slet ikke genkende det I skriver! Vi har 4 ildere og kan sagtens få lugten væk herhjemme når der skal komme gæster! Det er kun én vi kender, som altid kan lugte dem, men hun har den vildeste næse og siger hun også kan lugte når nogle af hendes veninder har mens   Men ja de har en lugt/duft, alt efter hvad man synes, hvis ikke man har gjort rent. Men når buret er vasket grundigt af i sæbevand og alt sengetøjet skiftet, er der altså ingen lugt! Kun hvis de tømmer deres kirtler, hvilket sker meget meget sjældent hvis de fx. bliver forskrækket. Er heldigvis endnu aldrig sket på de 4 år vi har haft dem, mens vi havde fx. fødselsdagsselskab og sker i det hele taget mweget sjældent! Deres pels har en specielt duft, som vi er kommet til at elske meget hurtigt. Sådan en hyggelig pelsdyrduft. Jeg synes fx. at hunde ofte stinker, men når man selv ejer dyret er det pludselig noget helt andet. lidt ligesom at skifte sine egne børns bleer *griner*

De er alle meget tamme og de tre bider aldrig. De to er super gode til børn og vi kan gå tur med dem osv. Den ene tøs bider andre end mig, hvis de viser de er bange, men hun havde en rigtig skidt barndom hvor hun blev opdrættet. Så det er bestemt undtagelsen! De allerfleste ildere er søde og rare og så er de bare alle sammen super sjove når de hopper rundt som små fjedre og båtter løs (de siger en sjov herlig lyd som bare får smilet frem på ens læber ALTID!!).

Hvis du vil vide mere er du velkommen til at sende en pm

Anmeld

8. oktober 2009

Lærke90

Ansemusen skriver:

Jeg kan slet ikke genkende det I skriver! Vi har 4 ildere og kan sagtens få lugten væk herhjemme når der skal komme gæster! Det er kun én vi kender, som altid kan lugte dem, men hun har den vildeste næse og siger hun også kan lugte når nogle af hendes veninder har mens   Men ja de har en lugt/duft, alt efter hvad man synes, hvis ikke man har gjort rent. Men når buret er vasket grundigt af i sæbevand og alt sengetøjet skiftet, er der altså ingen lugt! Kun hvis de tømmer deres kirtler, hvilket sker meget meget sjældent hvis de fx. bliver forskrækket. Er heldigvis endnu aldrig sket på de 4 år vi har haft dem, mens vi havde fx. fødselsdagsselskab og sker i det hele taget mweget sjældent! Deres pels har en specielt duft, som vi er kommet til at elske meget hurtigt. Sådan en hyggelig pelsdyrduft. Jeg synes fx. at hunde ofte stinker, men når man selv ejer dyret er det pludselig noget helt andet. lidt ligesom at skifte sine egne børns bleer *griner*

De er alle meget tamme og de tre bider aldrig. De to er super gode til børn og vi kan gå tur med dem osv. Den ene tøs bider andre end mig, hvis de viser de er bange, men hun havde en rigtig skidt barndom hvor hun blev opdrættet. Så det er bestemt undtagelsen! De allerfleste ildere er søde og rare og så er de bare alle sammen super sjove når de hopper rundt som små fjedre og båtter løs (de siger en sjov herlig lyd som bare får smilet frem på ens læber ALTID!!).

Hvis du vil vide mere er du velkommen til at sende en pm

Som du skriver, hvis man bare holder det rent, lugter de jo heller ikke så slemt.. Der er bare nogle som ikke kan lide lugten
Men jeg synes så ikke at de lugter værre end en kat.. Alle dyr lugter jo (ikke at sige at de stinker)

Jeg synes også helt klart det er et kæledyr at overveje..
Men nu kan jeg også rigtig godt lide dyr som er lidt "specielle"

Anmeld

8. oktober 2009

Ansemusen

Ja de er i hvert fald de mest fantastiske dyr jeg har haft! Og det er ikke så lidt efterhånden!

Klart det sjoveste og mest underholdende dyr og så er de så intelligente og hyggelige og lige så tamme som kat og hund

Men ja, de kræver at man gider lege med dem og kan have dem enten løs hele tiden også når man ikke er hjemme, eller kan have et stort bur og have dem ude mindst 4 timer om dagen.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.