Tilskud til sfo osv som enlig far

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

822 visninger
10 svar
0 synes godt om
5. april 2017

Anonym trådstarter

Hejsa.

Jeg kan ikke helt finde ud af hvad reglerne er for tilskud til sfo, boligstøtte osv når man er enlig forældre.

Er der nogen der kan hjælpe med at finde nogle regler angående dette ?

Det er fredericia kommune hvis dette betyder noget.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. april 2017

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster
Anonym skriver:

Hejsa.

Jeg kan ikke helt finde ud af hvad reglerne er for tilskud til sfo, boligstøtte osv når man er enlig forældre.

Er der nogen der kan hjælpe med at finde nogle regler angående dette ?

Det er fredericia kommune hvis dette betyder noget.

Det kommer jo an på indkomst også.
Men du kan søge både friplads og boligstøtte på borger.dk

Det er også der du skal søge om børnepenge til enlige.

Anmeld Citér

5. april 2017

Kofoed.

Hvis du vil oplyse en cirka indtægt på årsbasis før skat (helst inden for 1000 kr), så kan jeg finde beløberne, du skal selv ansøge det på borger.dk

Anmeld Citér

5. april 2017

Anonym trådstarter

Jeg har haft kontanthjælp det sidste stykke tid og kommunen siger jeg tjener for meget til at få boligstøtte, tilskud til sfo osv.

den ligger på 17500 før skat.

Anmeld Citér

5. april 2017

solskinsliv

Profilbillede for solskinsliv
Anonym skriver:

Jeg har haft kontanthjælp det sidste stykke tid og kommunen siger jeg tjener for meget til at få boligstøtte, tilskud til sfo osv.

Hvis du er på kontanthjælp kan du få fuld friplads i SFO, du burde også kunne få boligstøtte, du skal bare være opmærksom på kontanthjælpsloftet. Du kan beregne boligstøtte på borger.dk børnetilskud til enlige er uafhængig af indkomst og gives til alle enlige. Alle tilskuddene er selvfølgelig afhængige af at du har bopælen over dit barn, hvis du er samværs forældre kan du ikke få tilskud.

Anmeld Citér

5. april 2017

Tip!

solskinsliv skriver:

Hvis du er på kontanthjælp kan du få fuld friplads i SFO, du burde også kunne få boligstøtte, du skal bare være opmærksom på kontanthjælpsloftet. Du kan beregne boligstøtte på borger.dk børnetilskud til enlige er uafhængig af indkomst og gives til alle enlige. Alle tilskuddene er selvfølgelig afhængige af at du har bopælen over dit barn, hvis du er samværs forældre kan du ikke få tilskud.

Men samværs forældren har jo ikke bopælen og derfor skal denne ikke betale for Sfo.. 

Anmeld Citér

5. april 2017

solskinsliv

Profilbillede for solskinsliv
BC skriver:

Men samværs forældren har jo ikke bopælen og derfor skal denne ikke betale for Sfo.. 

Nej, det undre mig bare at han har fået at vide af kommunen at han ikke er berettiget til noget hvis han er bopæls forældre. Nogle forældre aftaler jo at deles om udgiften til daginstitution og så skal samværsforældren jo betale noget men kan ikke få tilskud.

Anmeld Citér

5. april 2017

Hck

Profilbillede for Hck
Anonym skriver:

Er du bopæl eller samværs forældre ?. Det er måske lidt nemmere at svare på hvis du skriver det

Anmeld Citér

5. april 2017

Anonym trådstarter

Bopælsforældre. 

Jeg har haft tilskuddene men efter jeg fik kontanthjælp en periode i stedet for dagpenge kunne jeg ikke det mere sagde de. 

Anmeld Citér

6. april 2017

Finemor

BC skriver:

Hvorfor skal en samværs forældre ikke betale SFO? Spørg lige af ren nysgerrighed :-)

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.