Hej Lisbeth
Her hjemme har vi en dejlig stor dreng, som altid er glad, men vi er kommet ind i en rigtig ind cirkel med hensyn til hans spidning af mme på flaske.
Han var flaskebarn fra fødslen og har altid spist godt med i den seneste månede er han begyndt og afvise flasken, nogen gange er han gået nærmest et døgn uden mad. Han græder og slår til flasken og det er tydeligt for mig at han føler sig max presset over den..
Jeg ønsker virkelig ikke og presse ham og prøver og stille flasken langt væk hver gang han afviser den... men han er jo sulten og græder og små klynker, lyder sulten, og bestemt ikke tilfreds. Så tilbyder jeg ham den igen efter et stykke tid og nogen gange tager han den andre gang skal vi ha den der kamp hvor jeg tilbyder den, og stiller den væk en 5-7 gange før han så til sidste tager den.. og det presser ham jo også at jeg tilbyder den så mange gange hvor han ikke vil ha den..
Så hvordan gør jeg ? Hvordan finder vi tilbage i en god rytme hvor han slet ikke føler et pres fra min side?
Skal jeg feks sige at så venter vi mindst 20 min før vi prøver igen og vare afleder ham fra hans sult. Eller skal jeg reagere hver gang han lyder sulten?
Mvh En meget bekymret mor..
Lisbeths svar
Hej !
Det er utrygt for en mor når barnet afviser maden.selvom han er sulten.
Du skriver ikke hvor gammel han er.?
Jeg gætter på han ikke er helt lille når han slår ud efter flasken bevidst.
Hvis han stadig kun får MME, er du nødsaget til at finde en anden måde. Det du beskriver presser jer begge.
Skift af flaske mærke og MME kan nogen gange hjælpe.
Du skal udstråle ro og overbevisning. Nu er der dejlig mælk og han spiser med god appetit.
Hvis han vægrer sig, tror jeg du skal lade ham være og ikke presse.
Tilbyd ham mælk i kop istedet.
Hvis du fortæller hvor gammel han er, vil jeg uddybe mere.
Varme Hilsner
Lisbeth Jess
Lisbeth kan kontaktes til private sessioner i hjemmet.
Se Lisbeths hjemmeside: Dit-barn.dk
Anmeld
Citér