Nervøs for om noget er galt

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

487 visninger
7 svar
2 synes godt om
2. april 2017

Lykkelig-Kvinde

Jeg er 17+1 

anden gaviditet, har en sund og rask pige på 4 år 

aldrig oplevet aborter osv 

jeg mærker endnu ikke liv, eller det vil sige jeg få gange har mærket noget jeg ikke rigtigt ved om er luft i maven eller baby 

var til nf 11+5 hvor baby havde det fint 

er vokset lidt på maven men ikke meget, vægten ligger stabil 

forhistorie er at min søster første gang hun var gravid fandt ud af til anden scanning at baby havde voldsom hjertefejl og skulle opereres mange gange så derfor valgte de en sen abort, så der sidder en frygt i mig for at sådan noget kan ske 

jeg skal til jm på tirsdag og til næste scanning den 18 

men puha er bare nervøs for om alt er som det skal være selv om jeg personligt ingen grund har for det 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. april 2017

Dig, mig og vores små prinsesser <3

Profilbillede for Dig, mig og vores små prinsesser <3
Alt hvad jeg ytre herinde ønsker jeg bliver herinde :)
Lykkelig-Kvinde skriver:

Jeg er 17+1 

anden gaviditet, har en sund og rask pige på 4 år 

aldrig oplevet aborter osv 

jeg mærker endnu ikke liv, eller det vil sige jeg få gange har mærket noget jeg ikke rigtigt ved om er luft i maven eller baby 

var til nf 11+5 hvor baby havde det fint 

er vokset lidt på maven men ikke meget, vægten ligger stabil 

forhistorie er at min søster første gang hun var gravid fandt ud af til anden scanning at baby havde voldsom hjertefejl og skulle opereres mange gange så derfor valgte de en sen abort, så der sidder en frygt i mig for at sådan noget kan ske 

jeg skal til jm på tirsdag og til næste scanning den 18 

men puha er bare nervøs for om alt er som det skal være selv om jeg personligt ingen grund har for det 

Hej. 

Står lidt i samme situation. Det er også min anden graviditet. Vi så en livlig lille pige både til nf og til kønsscanning for to uger siden. Min moderkage ligger igen ud mod maven. Men jeg tror jeg har mærket hende et par gange. 

Alligevel har jeg en lidt blandet mavefornemmelse. 

Man kan jo hverken gøre til eller fra lige nu. Andet end at vente til md eller købe sig en tryghedsscanning. 

Jeg hæfter mig dig ved at jeg ingen smerter har eller bløder. Jeg forsøger derfor at slappe af og nyde det, og tager en dag af gangen  

Jeg ved ikke om du kan bruge det til noget. Men det har hvertfald hjulpet mig  

Anmeld Citér

2. april 2017

Lykkelig-Kvinde

Dig, mig og vores lille prinsesse <3 skriver:

Hej. 

Står lidt i samme situation. Det er også min anden graviditet. Vi så en livlig lille pige både til nf og til kønsscanning for to uger siden. Min moderkage ligger igen ud mod maven. Men jeg tror jeg har mærket hende et par gange. 

Alligevel har jeg en lidt blandet mavefornemmelse. 

Man kan jo hverken gøre til eller fra lige nu. Andet end at vente til md eller købe sig en tryghedsscanning. 

Jeg hæfter mig dig ved at jeg ingen smerter har eller bløder. Jeg forsøger derfor at slappe af og nyde det, og tager en dag af gangen  

Jeg ved ikke om du kan bruge det til noget. Men det har hvertfald hjulpet mig  

Det tænker jeg os lidt.. har kun de smerter men skal have i den forstand at kroppen forandre sig og strækker sig så man bliver øm osv.. ingen blødninger osv.. 

og så ondt i ryggen men har ikke noget med det at gøre.. 

skal som sagt til jm tirsdag så glæder mig til at høre hjertet slå 

Anmeld Citér

3. april 2017

Lykkelig-Kvinde skriver:

Det tænker jeg os lidt.. har kun de smerter men skal have i den forstand at kroppen forandre sig og strækker sig så man bliver øm osv.. ingen blødninger osv.. 

og så ondt i ryggen men har ikke noget med det at gøre.. 

skal som sagt til jm tirsdag så glæder mig til at høre hjertet slå 

Okay  

Hmm. Er det ikke dit første jordemoder besøg? 

Hvis det er er du så sikker på, at høre hjertelyd? Jeg mindes bare at de ikke ville gøre det første gang hos mig ved første besøg :/ 

Anmeld Citér

3. april 2017

Frk.S

Okay  

Hvis det er er du så sikker på, at høre hjertelyd? Jeg mindes bare at de ikke ville gøre det første gang hos mig ved første besøg :/ 

Det kommer an på jordemoderen. Nogle vil ikke, da der er risiko for at de ikke kan finde hjertelyden så tidligt, og dermed bekymrer moren unødigt.

I alle mine 3 graviditeter ville de gerne prøve - og kunne også finde den. 

Anmeld Citér

3. april 2017

Frk.S skriver:

Det kommer an på jordemoderen. Nogle vil ikke, da der er risiko for at de ikke kan finde hjertelyden så tidligt, og dermed bekymrer moren unødigt.

I alle mine 3 graviditeter ville de gerne prøve - og kunne også finde den. 

Okay tak for svar. 

Så er jeg da spændt på at selv de vil prøve på mig i denne uge, 

Anmeld Citér

3. april 2017

HPH

Okay  

Det ville min heller ikke, men var kun i uge 14, de sagde det var for tidligt, men måske det er anderledes i 17. Uge

Anmeld Citér

4. april 2017

Lykkelig-Kvinde

Okay  

Jo det var første besøg men er 17+3.. hun sagde ikke noget om det var svært kun at hun nok sku lede lidt.. men hun fandt en fin hjertelyd 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.