Spørgsmål om vaccine - bare kald mig blondine??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

913 visninger
5 svar
6 synes godt om
1. april 2017

nielsen80

Der kører jo en del debat om vaccine i øjeblikket, og indrømmet det er mange år siden, jeg have biologi i gymnasiet, så hjælp mig lige.

Der er meget snak om, hvor stor en smitterisiko de ikke-vaccineret børn er. Når man snakker her, er de en smitterisiko for andre ikke-vaccineret børn ikke? Altså dem som enten pga. af alder(nyfødt), sygdom eller "anti-vaccine forældre" ikke er blevet vaccineret. Et helt almindelig barn som følger vaccination programmet, er da ikke i risiko vel? For hvis de er, hvad dælen er pointen så med vaccinationen... Er man ikke netop beskyttet, når man er vaccineret?

Ved godt det er et dumt spørgsmål, men bliver sku lidt forvirret, når man læser debatter. Det lyder somom de ikke-vaccineret er en risiko for alle, og det kan jeg ikke få til at stemme med ovenstående. Så hvad er lige op og ned?

For the record! Jeg mener bestemt, man bør vaccinere sit barn, da bare det, at de er en risiko for nyfødte og sygdomsramte børn, som er nødt til at udskyde vaccinerne, er NOK.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. april 2017

snuskesmor

De flæste, der er vaccinerede, er beskyttede, men der vil være en lille gruppe, der ikke opnår immunitet. Vi snakker størrelsesorden 5%. Men ja, dem der primært er udsat for dmitte er de uvaccinerede.

Anmeld Citér

1. april 2017

nielsen80

snuskesmor skriver:

De flæste, der er vaccinerede, er beskyttede, men der vil være en lille gruppe, der ikke opnår immunitet. Vi snakker størrelsesorden 5%. Men ja, dem der primært er udsat for dmitte er de uvaccinerede.

Arh ok! Det giver mening, altså der er en lille gruppe, som vaccinen ikke virker "optimalt" på.

Tak for svar!

Anmeld Citér

1. april 2017

AnoMom

nielsen80 skriver:

Arh ok! Det giver mening, altså der er en lille gruppe, som vaccinen ikke virker "optimalt" på.

Tak for svar!

Som snuskesmor siger.

plus det handler også om at når end barn starter i vuggestue f.eks som 9 mdr. Så har der barn endnu ikke fået MFR vaccinen. Hvis en anti vaccine mor så sender sit ikke vaccinerede barn på 2 år i vuggestue som er bærer af mæslinger. Så rammes de små børn der endnu ikk er gamle nok til vaccinen og er dermed i stor risiko zone. 

Gav det mening?

Anmeld Citér

1. april 2017

nielsen80

Som snuskesmor siger.

plus det handler også om at når end barn starter i vuggestue f.eks som 9 mdr. Så har der barn endnu ikke fået MFR vaccinen. Hvis en anti vaccine mor så sender sit ikke vaccinerede barn på 2 år i vuggestue som er bærer af mæslinger. Så rammes de små børn der endnu ikk er gamle nok til vaccinen og er dermed i stor risiko zone. 

Gav det mening?

Jep det var det jeg mente med ikke vaccineret pga alder.

Var egentlig næsten sikker på svaret selv, men blev lige helt i tvivl, da jeg læste forskellige debatter igennem. Det lyder nemlig som om, alle er i risiko. Blev lige helt usikker på, om vaccineret børn kunne være i risiko på en eller anden måde, jeg ikke kendte til.Var f.eks ikke klar over, der alligevel var så "mange" vaccinen ikke virket optimalt på.

Anmeld Citér

2. april 2017

snuskesmor

nielsen80 skriver:

Jep det var det jeg mente med ikke vaccineret pga alder.

Var egentlig næsten sikker på svaret selv, men blev lige helt i tvivl, da jeg læste forskellige debatter igennem. Det lyder nemlig som om, alle er i risiko. Blev lige helt usikker på, om vaccineret børn kunne være i risiko på en eller anden måde, jeg ikke kendte til.Var f.eks ikke klar over, der alligevel var så "mange" vaccinen ikke virket optimalt på.

De 5% skal du ikke tage så seriøst, tallet afhænger af vaccinen og af om man har fået den flere gange. Hvis man følger vaccineprogrammet ligger tallet typisk under 5%, men på samme skala (nogle %).

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.