Ble afvænning ... argh

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

31. marts 2017

Jullesnulle

Han hsr den på på tur fordi det er svært at overskue lort med af benene når man er i et storcenter eller i en skov. Men kan godt se det forvirrer

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. marts 2017

Karina84

Jullesnulle skriver:

Han hsr den på på tur fordi det er svært at overskue lort med af benene når man er i et storcenter eller i en skov. Men kan godt se det forvirrer

Sorry, men det er sgu synd for drengen. Det viser jo også at i ikke tror på ham, i tror ikke på at han selv kan sige til, hvilket han tydeligvis heller ikke kan.

Anmeld Citér

1. april 2017

Jullesnulle

Jeg synes bare den er svær..... man kan jo ikke være ude hos andre eller i et supermarked/ butik og så sker der et uheld... det er jo ikke sådan at de går fra ikke at være renligt til at være renlig fra den ene dag til den anden...

Og nej vi stoler ikke på at han altid kan holde sig når vi er ude. Men skal vi så undgå ture før ham er helt renlig..? 

Anmeld Citér

1. april 2017

Pikku Myy

Jullesnulle skriver:

Jeg synes bare den er svær..... man kan jo ikke være ude hos andre eller i et supermarked/ butik og så sker der et uheld... det er jo ikke sådan at de går fra ikke at være renligt til at være renlig fra den ene dag til den anden...

Og nej vi stoler ikke på at han altid kan holde sig når vi er ude. Men skal vi så undgå ture før ham er helt renlig..? 

Måske det vil være en idé at starte forfra. På med bleen igen et par måneder, og så beslutte sig for en strategi.

Mange børn bliver faktisk renlige "fra den ene dag til den anden". De har et ønske om at komme af med bleens ubehag, og accepterer alternativet.

Jeg synes umiddelbart det lyder lidt underligt at din søn gentagende gange ender med lort ned ad benene, som du beskriver det. Majoriteten af børn synes ikke det er rart at lave lort i bukserne - specielt med alt det bøvl der kommer efter. Det lyder som om han ikke helt har forstået at der er en anden mulighed.

Anmeld Citér

1. april 2017

Jullesnulle

Pikku Myy skriver:

Måske det vil være en idé at starte forfra. På med bleen igen et par måneder, og så beslutte sig for en strategi.

Mange børn bliver faktisk renlige "fra den ene dag til den anden". De har et ønske om at komme af med bleens ubehag, og accepterer alternativet.

Jeg synes umiddelbart det lyder lidt underligt at din søn gentagende gange ender med lort ned ad benene, som du beskriver det. Majoriteten af børn synes ikke det er rart at lave lort i bukserne - specielt med alt det bøvl der kommer efter. Det lyder som om han ikke helt har forstået at der er en anden mulighed.

Men jeg tror heller ikke at han dynes det er rart at lave lort i bukserne. Men han siger bare ikke til. Og nå han så kan mærke det bliver han nok flov og siger det ikke. 

Hmm.. det kan godt være den skal på igen. 

De børn jeg kender er ikke blevet renlige fra den ene dag til den anden - men det her har klart taget for lang tid. Det er jo også derfor min frustration. Kan godt være at det er manglende parathed.

Anmeld Citér

1. april 2017

Jullesnulle

Pikku Myy skriver:

... og kigger jeg på andre der afvænner i børnehaven har de da også en del skifteposwr med hjem.... så det er da ikke unormal at haven"lorte"-uheld.

Anmeld Citér

1. april 2017

Pikku Myy

Jullesnulle skriver:

... og kigger jeg på andre der afvænner i børnehaven har de da også en del skifteposwr med hjem.... så det er da ikke unormal at haven"lorte"-uheld.

Et par tisseuheld fx fordi legen var for godt i gang eller bukserne lige drillede er meget normalt. Det oplever man også i starten af skolealderen, og der er børn jo "renlige". Men jeg synes ikke gentagende afføringsuheld hører under normalen. Der skal to ting til for at være klar til at bruge toilettet: Kontrol over hvornår man tisser/laver lort - altså evnen til at holde sig - og forståelsen for at det er en fordel at klare det på toilettet. Hvis et barn gentagende gange laver lort i bukserne, er der nok et af de to punkter hvor barnet ikke er klar. Din søn lyder som om han har styr på kontrollen.

Vi fik ikke gjort min søn ordentligt klart at toilettet var et godt alternativ, da han fik styr over sin afføring. Det resulterede i at han fik voldsom forstoppelse. Jeg siger ikke at din søn er på vej til at få alvorlige problemer - jeg siger det for at fortælle dig at jeg også har været i en rigtig lorte-situation omkring min søns skifte til toilet 

P.S. "Lorte-poser" i børnehaven kan også skyldes problemer med at tørre sig ordentligt ...

Anmeld Citér

1. april 2017

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Jullesnulle skriver:

Nej.. altså i dag fik vi 5 poser med hjem. Men der kan sagtens være 3 dage uden at tisse eller lave i bukserne . Hvis vi og pædagogerne husker at sætte ham på toilettet hver time ca. Det glipper bare nogle gange. .. og jeg ville gerne have ham selv til at sige til.

jeg har selv tænkt tanke. Med at han måske ikke er parat.. men han tisser jo når vi sætter ham. Og han går væk når han skal lave... så det er jo ikke overraskende for ham. Han er 3,4 år

Giv ham dog ble på og vent til han er klar. Det er jo synd for ham. 

Anmeld Citér

1. april 2017

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Jullesnulle skriver:

Men der har jo stået på siden januar. Der er forskel på at det sker den første uge fordi man lige skal huske at man ikke længere har ble på og det så fortsætter i flere måneder og de eneste dage det lykkes er når han bliver sat hver time - der er jo intet der tyder på at det er et godt tidspunkt for ham at være blefri. 

Anmeld Citér

5. april 2017

Kaarinaa

Hej

når man først tager den af så Skal den ikke på igen.. ved nogle dog gør det om natten og det er måske mere ok. Min datter var 2,5 da hun smed bleen helt og samme dag vi tog den af tog vi den også af om natten. Den første måned når vi var i zoo og generelt ude havde vi masser ekstra tøj med. Hun var god til at sige hun skulle tisse men når hun sagde nu var det også nu:.derfor skete der også nogle uheld. Hver gang vi gik forbi et toilet spurgte vi hende og ellers minimum 1 gang i timen gik vi bare ind på et toilet så hun kunne tisse. Der gik få uger med næsten ingen uheld og heller ikke i børnehaven.

de havde dog valgt at give hende ble på når de sov lur de første par dage hvor jeg så efter de par dage sagde det var fjollet når hun kunne holde sig fint hele natten:  

kan godt forstå du er frustreret men tænker også enten giver i det en chance og så tager i bleen helt af og er virkelig obs også på tur.. de synes jo heller ikke selv uheld er sjovt så forhåbentlig vil han snart se det det positive ved at sige til.. måske belønning virker for ham ? Ellers ja så skal han måske have den på igen. Ville være imod min egen vilje når man ik fuldt ud har droppet bleen helt og givet det en chance . Held og lykke med det

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.