Jullesnulle skriver:
... og kigger jeg på andre der afvænner i børnehaven har de da også en del skifteposwr med hjem.... så det er da ikke unormal at haven"lorte"-uheld.
Et par tisseuheld fx fordi legen var for godt i gang eller bukserne lige drillede er meget normalt. Det oplever man også i starten af skolealderen, og der er børn jo "renlige". Men jeg synes ikke gentagende afføringsuheld hører under normalen. Der skal to ting til for at være klar til at bruge toilettet: Kontrol over hvornår man tisser/laver lort - altså evnen til at holde sig - og forståelsen for at det er en fordel at klare det på toilettet. Hvis et barn gentagende gange laver lort i bukserne, er der nok et af de to punkter hvor barnet ikke er klar. Din søn lyder som om han har styr på kontrollen.
Vi fik ikke gjort min søn ordentligt klart at toilettet var et godt alternativ, da han fik styr over sin afføring. Det resulterede i at han fik voldsom forstoppelse. Jeg siger ikke at din søn er på vej til at få alvorlige problemer - jeg siger det for at fortælle dig at jeg også har været i en rigtig lorte-situation omkring min søns skifte til toilet 
P.S. "Lorte-poser" i børnehaven kan også skyldes problemer med at tørre sig ordentligt ...
Anmeld
Citér